printlogo


کد خبر: 206272تاریخ: 1397/11/23 00:00
اخبار


بررسی سیاست‌گذاری‌های اشتغال
در دهه پنجم انقلاب اسلامی در پیشران
برنامه «پیشران» شبکه 4 سیما، امشب (۲۳ بهمن‌ماه) با اجرای سیدمهدی مفیدی به موضوع «سیاست‌گذاری‌های اشتغال در دهه پنجم انقلاب اسلامی» می‌پردازد. بنا بر این گزارش، میهمانان این هفته پیشران، دکتر علی داوری عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه خواهند بود. برنامه «پیشران» به تهیه‌کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه‌شنبه‌ها به طور زنده پخش می‌شود.


نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» در جشنواره تئاتر فجر
نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» پس از موفقیت در اجرای حلب و دمشق، در سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، این نمایش روزهای چهارشنبه 24 و پنجشنبه 25 بهمن‌ماه در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود و بازیگرانی چون مروان غریوان، سمیر طویل، یاسین عدس، حسان الفیصل، محمد سقا، وجد السعید، عبود طویل، شام حسنی، بشری طویل و نور شاقول در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. نمایش«خورشید از حلب طلوع می‌کند» که به زبان عربی اجرا می‌شود، قصه کاروان اسرای کربلا در مسیر شام را روایت می‌کند و به حوادث مربوط به راهب مسیحی در کلیسایی که در نزدیکی شهر حلب بوده است، می‌پردازد. این نمایش در سال جاری در شهرهای حلب و دمشق با استقبال وسیع مخاطبان به اجرا درآمده و برای نمایش در کشور عراق و لبنان نیز دعوت شده است. نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» محصولی از مرکز مهناست.


«دمعشقیات» منتشر شد
«دمعشقیات» تازه‌ترین اثر جلیل صفربیگی از سوی انتشارات سیب سرخ منتشر شد. به گزارش فارس، این اثر شامل 3 دفتر شعر با عناوینی چون «داعشق»، «لنترانه» و «آلبرموا» است که تمام ۱۶۰ رباعی برای نخستین بار منتشر می‌شود. «دمعشقیات» با شمارگان ۷۰۰ نسخه وارد بازار نشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را تهیه کنند. یکی از شعرهای صفربیگی در این مجموعه در ذیل می‌آید: ناگاه تمام حاصلم ویران شد/ چون سوریه در مقابلم ویران شد/ باپرچم گیسوی سیاهت در باد/ داعشق تو آمد و دلم ویران شد.
از آثار این شاعر می‌توان به کتاب‌هایی چون شترها از فینیقیه شیشه آورده‌اند، گاوصندوق بر پشت مورچه کارگر، نت‌های تنهایی، بی‌تنها، اپرای گوسفندی (شعر طنز) و... اشاره کرد.


Page Generated in 0/0066 sec