printlogo


کد خبر: 206286تاریخ: 1397/11/24 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور پنجشنبه  عازم سوچی می‌شود
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه ۲۵ بهمن به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه، عازم بندر سوچی روسیه می‌شود. به گزارش فارس، پرویز اسماعیلی  گفت: در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه‌ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

میان ایران و ژاپن باید گام‌های بلندتری برداشته شود
رئیس مجلس با بیان اینکه فرصت خوبی است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود، گفت: برخی کشورها ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد. به گزارش مهر، علی لاریجانی با رئیس و جمعی از اعضای نمایندگان مجلس مشاوران ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار رئیس مجلس مشاوران گفت: روابط ایران و ژاپن دیرینه بوده و به طور مداوم در حال حاضر که نودمین سال برقراری روابط سیاسی 2 کشور سپری می‌شود نیز روابط دوستانه است. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت خوبی است میان ایران و ژاپن گام‌های بلندتری برداشته شود، افزود: برخی کشورها ممکن است به دنبال ایجاد اختلال در روابط باشند که نباید اجازه داد.

معرفی رئیس جدید قوه‌قضائیه  تا پایان سال
معاون اول قوه‌قضائیه گفت: رئیس جدید قوه‌قضائیه تا پایان امسال و قبل از آغاز سال جدید معرفی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه در گفت‌وگو با الف، درباره معرفی رئیس جدید قوه‌قضائیه گفت: رئیس جدید قوه‌قضائیه ان‌شاءالله تا پایان امسال و قبل از آغاز سال جدید معرفی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند. وی درباره گزینه ریاست قوه‌قضائیه گفت: تا پایان سال زیاد نمانده و ان‌شاءالله معرفی می‌شود. سخنگوی قوه‌قضائیه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: همه دستگاه‌ها از جمله قوه‌قضائیه همراه و پا به پای مردم در مقابل همه مفسدان و خلافکاران با تمام توان ایستادگی کرده و اجازه دست درازی به بیت‌المال را به مفسدان نمی‌دهند.

رونمایی از نخستین شناور تندرو دوبدنه نیروی دریایی سپاه
نخستین شناور تندرو دوبدنه (کاتاماران) نیروی دریایی سپاه با قابلیت شلیک موشک‌های کروز رونمایی شد. به گزارش فارس، جدیدترین شناور تندرو موشک‌انداز ساخت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اقتدار۴۰ رونمایی شد. این شناور تندرو از نوع دوبدنه (کاتاماران) است و ۱۶ متر طول، ۵ متر عرض و ۶۵ سانتیمتر آبخور دارد. روی این قایق تندرو، مقر نصب لانچر موشک‌های کروز ضدکشتی قرار گرفته که با توجه به ابعاد آن به نظر می‌رسد‌‌‌‌ می‌تواند موشک‌های کروز «ظفر» و «نصر» را برای انهدام اهداف خود حمل و شلیک کند. این شناور، جدیدترین شناور تندرو رزمی ایران از نوع دوبدنه (کاتاماران) است و پیش از این شناور شهید ناظری با قابلیت حمل بالگرد توسط نیروی دریایی سپاه ساخته شده بود که‌‌ هم‌اکنون در حال اجرای ماموریت در آب‌های خلیج‌فارس است.
 


Page Generated in 0/0054 sec