printlogo


کد خبر: 206296تاریخ: 1397/11/24 00:00
اخبار

رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد
برگزاری بزرگ‌ترین رویداد حرکت‌های جهادی کشور
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشـور از بـرگـزاری بـزرگ‌ترین رویـداد حرکت‌های جهادی با حضور نمایندگان گروه‌های جهادی و مسؤولان کشوری و لشکری از امروز به مدت 3 روز خبر داد.
به گزارش فارس، محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: این رویداد بزرگ  در 2 عرصه مجمع عالی گروه‌های جهادی و جشنواره ملی جهادگران با هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی از روز چهارشنبه تا جمعه ۲۶ بهمن ماه در 2 برنامه جداگانه در تهران برگزار خواهد شد.
زهرایی با اشـاره به بـرگـزاری نـخـستین مجمـع عـالـی گـروه‌های جـهادی افـزود: بـه منظـور واگذاری بیش از پیش اختیارات، تـرسیم هـدف، سیاست‌گـذاری و اجـرای حرکت‌های جـهـادی به گروه‌های جـهادی و پـس از برگزاری انتخابات شهرستانی و سپس استانی، در نظر است نخستین مجمع عالی گروه‌های جهادی بـا حـضـور بیش از ۴۰۰ جـهـادگر به نمایندگی از ۱۱ هزار گروه جهادی برای برگزاری انتخابات چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در مـجتمـع سیـدالشهدا(ع) آبعـلی برگزار شود.
وی افزود: در ایـن مجمـع با برگـزاری انتـخابات بین جـهادگران، مسؤولان کمیته‌ها و کـارگـروه‌های مـجـمـع برای هدایت این حرکت عظیم خدمت‌رسانی انتخاب خواهند شد. رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به استقبال مردمی در ارسال بیش از ۳۵۰۰ اثر به جشنواره جهادگران گفت: در دومین گام از این رویداد، دومین جشنواره ملی جهادگران به منظور تقدیر از تلاش جهادگران در عرصه‌هایی مانند راهبردی، عمرانی، فرهنگ و ادب، کشاورزی، رسانه و... روز جمعه ۲۶ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی ۱۳آبان (لانه سابق جاسوسی آمریکا ) تهران برگزار می‌شود.


مدیر پروژه‌های کاظمین ستاد بازسازی عتبات اعلام کرد
پایان مفروش کردن حرم امامین جوادین(ع)
مدیر پروژه‌های کاظمین ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام موفقیت‌آمیز عملیات رطوبت‌زدایی بستر حرم مطهر امامین جوادین(ع) در کاظمین خبر داد.
به گزارش «وطن‌امروز»، عباس رضائی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: با اتمام عملیات رطوبت‌زدایی و سنگفرش گنبدخانه (محیط پیرامون مضجع مطهر)، کار مرمت کتیبه قرآنی دیواره اطراف ضریح که میراث ارزشمندی از هنر کاشی‌کاری عصر قاجار است، آغاز شد. رضائی‌نسب با بیان اینکه حرم مطهر امامین جوادین(ع)  در شهر کاظمین، موزه‌ای از جلوه‌های متعدد هنر معماری ایرانی و اسلامی متعلق به عصر صفوی و قاجار است، تصریح کرد: طول و عرض کتیبه قرآنی ۶۳ متر در ۷۰ سانتیمتر است که استادکاران کاشی‌کار ایرانی در عصر قاجار این اثر ارزشمند معماری را خلق کرده‌اند. وی افزود: در بالای این کتیبه، آینه‌کاری منحصربه‌فردی نیز اجرا شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است. رضائی‌نسب در تشریح دلایل اجرای طرح رطوبت‌زدایی گفت: رطوبت بالای زیرسطحی به سنگ‌های اطراف و کف حرم امامین جوادین(ع) سرایت کرده بود به‌ طوری که نم موجود در کف و دیوارها، این آثار ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی را با خطر نابودی مواجه کرده بود. مدیر پروژه‌های کاظمین ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: از این رو با همت مهندسان و استادکاران ایرانی طرح مقاوم‌سازی دیوارهای اطراف ضریح مطهر، رطوبت‌زدایی از بستر و سنگفرش آن در 3 شیفت‌کاری به صورت شبانه‌روز انجام شد که با عنایت اهل‌بیت(ع) یک ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی به اتمام رسید. رضائی‌نسب از آغاز عملیات ساخت ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در ضلع جنوب‌غربی حرم مطهر امامین جوادین(ع) خبر داد.
 


Page Generated in 0/0054 sec