printlogo


کد خبر: 206297تاریخ: 1397/11/24 00:00
اخبار

براساس اعلام شرکت متروی تهران
یک میلیون نفر در تهران  با مترو به راهپیمایی رفتند
براساس اعلام شرکت متروی تهران حدود یک میلیون نفر از راهپیمایان 22 بهمن، برای شرکت در این جشن ملی از مترو استفاده کردند. به گزارش ایرنا، راهپیمایی میلیونی 22 بهمن در تهران از ساعت 9 صبح در قالب 12 مسیر منتهی به میدان آزادی در حالی برگزار شد که برخی شهروندان که از آوردن وسیله نقلیه شخصی خودداری کرده بودند می‌توانستند از طریق اتوبوس، مترو یا ون- تاکسی‌های تاکسیرانی خود را به مسیرهای راهپیمایی برسانند. به گفته «فرنوش نوبخت» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، بنا بر آمار به دست آمده از ابتدای سرویس‌دهی تا پایان مراسم راهپیمایی، افزون بر 900 هزار نفر و حدود یک میلیون نفر با مترو به صورت رایگان و رفت و برگشت جابه‌جا شدند. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، به منظور جابه‌جایی بهتر مسافران فاصله حرکت قطارهای مترو بویژه در خطوط 2 و 4 که ایستگاه‌های آن در مسیر راهپیمایی قرار داشتند، کاهش یافت. نوبخت خاطرنشان کرد: همچنین در پایان مراسم به علت ازدحام در خط 4، تعداد 5 قطار فوق‌العاده به منظور جابه‌جایی سریع‌تر مسافران اعزام شد. براساس اعلام شرکت متروی تهران، تعداد استفاده‌کنندگان از این سامانه برای شرکت در مراسم راهپیمایی 22بهمن‌ماه در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این درحالی است که بسیاری از شهروندان نیز برای رسیدن به مسیرهای راهپیمایی یا از وسایل شخصی یا دیگر وسایل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران خبر داد
تهیه دستورالعمل ساماندهی مشاغل در وزارت کشور
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از تهیه دستورالعمل ساماندهی مشاغل در وزارت کشور خبر داد.
 به گزارش میزان، حمیدرضا تحصیلی در جریان صدوبیست‌وسومین جلسه شورای شهر تهران درباره ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در پایتخت اظهار کرد: دستورالعمل ساماندهی مشاغل توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تهیه شده و بزودی ابلاغ می‌شود و تمام دغدغه‌ها در این دستورالعمل دیده شده است. وی با بیان اینکه در این دستورالعمل وظایف تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه دستفروشی مشخص شده است، اضافه کرد: این دستورالعمل تمام دستگاه‌ها را برای ساماندهی دستفروشی در کل کشور موظف می‌کند به اقدامات محوله جامه عمل بپوشاند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: برای این دستورالعمل ساعت‌ها و ماه‌ها کار شده است و نیازی به مصوبه جدید از سوی شورای شهر تهران در این باره نیست.


قطع 100 هزار سیمکارت مزاحم
 وزارت ارتباطات در راستای برخورد با شماره‌ تلفن‌های مزاحم که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، رویه‌ای را در یک سال گذشته در پیش گرفته که تاکنون منجر به قطع هزاران سیمکارت شخصی شده است.
به گزارش تسنیم، سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی حدود یک سال است با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود، راه‌اندازی شده است. بر این اساس، مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می‌کنند، می‌توانند با ارسال شماره پیامک‌دهنده به شماره پیامکی 195 شکایت خود را گزارش کنند. با توجه به فرآیند در نظر گرفته شده برای برخورد با مزاحمت‌های پیامکی، برای نخستین بار تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی (مزاحمت پیامکی) از مرز 100 هزار خط گذشت. با توجه به اینکه حدود یک ماه و نیم گذشته (هشتم دی‌ماه) این سامانه 62‌هزار و 300 خط را مسدود کرده بود، اکنون می‌توانیم بگوییم روند برخوردها در این مدت 60 درصد رشد داشته است. این رشد چشمگیر نشان می‌دهد برخورد سلبی با خطوط مزاحم به شکل قاطعانه‌تری در حال انجام است و وزارت ارتباطات پس از اخطار و گلایه رئیس‌جمهور نسبت به حجم گسترده پیامک‌های تبلیغاتی، برخوردها را به شکل جدی‌تری در دستور کار قرار داده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec