printlogo


کد خبر: 206306تاریخ: 1397/11/24 00:00
اخبار

زندگی شهید عماد مغنیه  در یک انیمیشن
انیمیشن «رضوان» به مناسبت سالروز شهادت عماد مغنیه با مضمون زندگی وی منتشر شد. به گزارش مهر، اسدالله دیانتی، مدیر استودیو رضوان درباره تولید انیمیشن جدید این استودیو بیان کرد: انیمیشن «رضوان» که به مناسبت سالروز شهادت حاج رضوان تولید و به روح بلند این شهید مقاومت تقدیم شده است، در شبکه امید سیما روی آنتن خواهد رفت. این انیمیشن کوتاه دوبعدی با تکنیک «دیجی سل» (دوبعدی با طراحی دستی) به فراز‌هایی از زندگی شهید عماد مغنیه می‌پردازد. در این انیمیشن کوتاه به داستان‌هایی کوتاه و مستند از سیر زندگی حاج رضوان با نگاهی هنری پرداخته شده است. برخی حوادث مستند که از تاریخ مکتوب زندگی وی اقتباس شده، با یک درام عاطفی بین این شخصیت و اتفاقات پیرامونش به تصویر کشیده شده است. استودیو رضوان در سال ۱۳۹۲ به نام این شهید نامگذاری شده است و بزودی تولید یک اثر بلند از زندگی این شهید بزرگ را آغاز خواهد کرد. انیمیشن «رضوان» به کارگردانی محمدرضا حسایی و تهیه‌کنندگی اسدالله دیانتی زمستان ۱۳۹۷ در استودیو رضوان تولید شده است.


رضا صفایی، کارگردان سینما درگذشت
رضا صفایی، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران دار فانی را وداع گفت. به گزارش مهر، خسرو امیرصادقی، کارگردان سینما با تایید خبر فوت رضا صفایی از کارگردانان قدیمی سینمای ایران گفت: زنده‌یاد صفایی صبح ۲۳ بهمن ماه ساعت ۷ صبح به دلیل سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. صفایی کارگردانی مجموعه تلویزیونی «آتیه» را برعهده داشت که در دهه ۷۰ از تلویزیون پخش می‌شد. وی فیلم‌هایی چون «قیام»، «ماموریت»، «شیطان‌صفتان»، «لانه عقاب‌ها»، «عروسی مامان» و ... را نیز کارگردانی کرده است.


«اسکار و خانم صورتی» چاپ دومی شد
رمان «اسکار و خانم صورتی» که توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است، به چاپ دوم رسید. به گزارش «وطن امروز»، اسکار و خانم صورتی از موفق‌ترین داستان‌های نویسنده و نمایشنامه‌نویس مطرح، اریک امانوئل اشمیت است.  داستان اسکار و خانم صورتی درباره پسربچه‌ 10 ساله‌ مبتلا به سرطانی به نام اسکار است که طبق پیش‌بینی پزشک تنها 12 روز دیگر زنده است و در بیمارستان سر می‌کند. شخصی به نام مامی رز با لباس صورتی هر روز در بیمارستان با اسکار ملاقات می‌کند. او معتقد است اسکار می‌تواند این 12 روز را مانند 120 سال زندگی کند. به این ترتیب بازی آغاز می‌شود و اسکار هر روز را مانند 10 سال از عمرش سپری می‌کند. او هر روز نامه‌ای به خدا می‌نویسد و خواسته‌هایش را با خدا در میان می‌گذارد. آموزش و فهماندن مسائل پیچیده‌ فلسفی به حدی در این کتاب ساده توصیف شده است که این کتاب هم برای نوجوانان و هم برای والدین آنها قابل پیشنهاد است.


شروع ضعیف «لگو 2» در گیشه هالیوود
فیلم «لگو۲» با شروعی ۳۴ میلیون دلاری در باکس‌آفیس داخلی آمریکا ضعیف‌تر از انتظارها ظاهر شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، باکس‌آفیس داخلی ایالات متحده کم کم باید شروع به فرستادن درخواست کمک برای «اس‌اواس» کند چون شروعی بسیار ناامیدکننده در سال ۲۰۱۹ داشته است. این در حالی است که ناظران این صنعت امیدوار بودند «فیلم لگو: قسمت دوم» ساخته برادران وارنر بتواند کمی اوضاع را تغییر دهد. این دنباله انیمیشن با 4/34 میلیون دلاری از ۴۳۰۳ سالن سینما براحتی در صدر باکس‌آفیس قرار گرفت ‌اما نتوانست آن نوع علاقه‌ای را به وجود بیاورد که استودیو انتظارش را داشت. تخمین‌های اولیه حاکی از این بود که این فیلم می‌تواند با فروشی حداقل ۵۰ میلیون دلاری کارش را آغاز کند. با استناد به کام‌اسکور، بازار باکس‌آفیس داخلی ایالات متحده در حال حاضر 5/14 درصد از فروش کل همین بازه در سال گذشته عقب است.
 


Page Generated in 0/0130 sec