printlogo


کد خبر: 206309تاریخ: 1397/11/24 00:00
پرسپولیسی‌ها دلیل باخت در اهواز را درست ببینند
مسائل فنی، مهم‌تر از داور

پرسپولیس روز یکشنبه و در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان نخستین‌ شکست خود را در لیگ برتر مقابل فولاد در اهواز تجربه کرد. خارج از مسائل حاشیه‌ای که این بازی داشت و پرسپولیسی‌ها تجربه کردند، چند عامل باعث شد شاگردان برانکو نخستین‌ شکست خود را در لیگ برتر تجربه کنند. در این مطلب قصد داریم این موارد را بررسی کنیم.
نادری در حد پرسپولیس نبود!
بعد از اینکه شجاع خلیل‌زاده بازی با فولاد را به علت محرومیت از دست داد، محمد نادری، مدافع جدید و جوان پرسپولیس این فرصت را پیدا کرد تا نخستین ‌بازی خود را به صورت بازیکن فیکس برای پرسپولیس انجام دهد. نادری که زوج سیدجلال حسینی در این بازی بود نتوانست انتظارات را برآورده کند و یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان پرسپولیس بود. عملکرد نادری آنقدر در این بازی بد بود که بعد از مدت‌ها خط دفاع پرسپولیس که همیشه نقطه قابل اتکای این تیم بود به پاشنه آشیل سرخپوشان تبدیل شد. به نظر می‌رسد اگر نادری همین عملکرد را داشته باشد در پایان فصل و بعد از تمام شدن قرارداد قرضی‌اش باید پرسپولیس را ترک کند.
رفیعی همه را ناامید کرد
یکی از بازیکنانی که برانکو و هواداران پرسپولیس روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند سروش رفیعی است. رفیعی که به عنوان یک هافبک خوش‌تکنیک و خلاق شناخته می‌شود در بازی با فولاد اصلا نتوانست انتظارات را برآورده کند و با آن بازیکن مدنظر کادر فنی و هواداران فاصله زیادی داشت. باید دید در ادامه لیگ رفیعی می‌تواند به بازیکنی اثرگذار تبدیل شود یا خیر.
خنثی مثل بشار
بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس دیگر بازیکن این تیم است که کیلومترها با آن بازیکن آماده چند ماه پیش فاصله دارد. بشار که جام ملت‌های خوبی را با عراق پشت سر گذاشت چند وقتی است عملا تاثیری در جریان بازی‌های پرسپولیس ندارد. بشار در این بازی به جای سروش رفیعی وارد زمین شد اما در حدود 20 دقیقه حضورش به عنوان هافبک طراح کار خاصی انجام نداد.
بازی با یک مهاجم نوک!
پرسپولیس در بازی با فولاد عملا با یک مهاجم نوک (علی علیپور) بازی را آغاز کرد، هرچند مهدی ترابی به عنوان مهاجم بازی می‌کرد اما عملا پرسپولیس یک مهاجم داشت. این در شرایطی است که با حضور ماریو بودیمیر انتظار می‌رفت برانکو تیمش را با 2 مهاجم نوک به زمین بفرستد. نکته جالب اینجا بود که از زمان حضور بودیمیر در زمین روند کار به سود پرسپولیس تغییر کرد و این مهاجم در کنار علی علیپور موقعیت‌های فراوانی را خلق کردند اما موفق به گلزنی نشدند.
 


Page Generated in 0/0055 sec