printlogo


کد خبر: 206318تاریخ: 1397/11/24 00:00
اخبار

همزمان با حمله رژیم صهیونیستی  به بیمارستانی در قنیطره
ائتلاف آمریکایی ده‌ها سوری را در دیرالزور به خاک و خون کشید
گروه بین‌الملل: در حالی‌ که تحولات میدانی در سوریه حاکی از آن است که این کشور در مراحل نهایی خارج کردن غده سرطانی تروریسم داعشی است ولی ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده است، همچنان به جنایت‌‌هایش علیه غیرنظامیان سوری ادامه می‌دهد. ائتلاف بین‌المللی که آمریکا آن را رهبری می‌کند، در تازه‌ترین جنایت‌ خود روز گذشته یک اردوگاه در شرق استان دیرالزور را بمباران کرد که طبق گزارش رسانه‌ها، در این حملات دست‌کم 70 غیرنظامی کشته و زخمی شدند. منابع محلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند جنگنده‌های آمریکایی اردوگاهی را که در شهرک الباغوز واقع در شرق استان دیرالزور (شرق سوریه) قرار دارد و در آن غیر نظامیان سوری حضور دارند، بمباران کرده‌اند. دوشنبه نیز جنگنده‌های آمریکایی شهرک الباغوز را 2 بار هدف حملات خود قرار دادند که این حملات که با ادعای مبارزه با داعش انجام شد، موجب کشته شدن 16 غیر نظامی دیگر شد. منابع محلی اعلام کردند در پی حملات جنگنده‌های آمریکا در ظهر دوشنبه 4 نفر دیگر هم زخمی شدند. ائتلاف ضد داعش توسط آمریکا در آگوست سال 2014 و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد شکل گرفت و وزارت خارجه سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل خواستار انحلال آن شده است. ائتلاف آمریکایی از زمان تشکیل شدن، صدها شهر، شهرک و روستا را در استان‌های دیرالزور و حسکه (شمال شرق سوریه) بمباران کرده است. این ائتلاف همچنین شهر الرقه را تقریبا به طور کامل ویران کرده است. طبق اعلام گروه نظارتی «ایروارز» که حملات این ائتلاف را رصد می‌کند، بیش از 5 هزار غیرنظامی از سال 2014 تاکنون در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده‌اند. این در حالی‌ است که شورای امنیت تاکنون در برابر چنین حملاتی اقدام قاطعی انجام نداده است تا جایی که برخی کارشناسان سوری این بی‌تفاوتی را سکوت مرگبار توصیف می‌کنند.
تجاوز رژیم صهیونیستی به قنیطره
به موازات جنایات ائتلاف آمریکایی علیه سوری‌ها، رژیم صهیونیستی نیز عصر دوشنبه در ادامه تجاوزات خود علیه سوریه چندین حمله توپخانه‌ای و راکتی را به چندین مقر در استان القنیطره در جنوب غرب سوریه شلیک کرد که تنها خسارات مادی بر جا گذاشت. یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت دشمن اسرائیلی عصر دوشنبه تل‌الضهور در جباثا الخشب و تل الدرعیا و تله خالد در القنیطره را با چندین خمپاره هدف گرفت. این منبع خاطرنشان کرد یک فروند پهپاد اسرائیلی همچنین 4 راکت را به سمت بیمارستان ویران شده القنیطره و یکی از مراکز نیروهای امنیتی نظام سوریه شلیک کرد که تنها خسارات مادی بر جا گذاشت. خبرنگار سانا در القنیطره نیز با اشاره به این حملات گفت دشمن اسرائیلی با چندین گلوله تانک بیمارستان تخریب شده القنیطره و نیز یکی از مراکز دیده‌بانی در جباثا الخشب را هدف گرفت. این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به سوال مربوط به حمله توپخانه‌ای به القنیطره پاسخی نداد.


محاکمه رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا
محاکمه 12 نفر از رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا دیروز در حالی در مادرید آغاز شد که تنش‌ها بین طرفداران و مخالفان استقلال ثروتمندترین ایالت اسپانیا بشدت بالا گرفته و دولت مرکزی را به تقلا برای حفظ وحدت کشور واداشته است. به گزارش رویترز، سیاستمداران کاتالان که متعاقب همه‌پرسی غیرقانونی سال 2017 بازداشت شده بودند، به اتهام اقدام به شورش و  سوءاستفاده از منابع مالی دولتی در برگزاری همه‌پرسی استقلال این ایالت محاکمه می‌شوند. در مقابل احزاب استقلال‌طلب کاتالان با زیر فشار گذاشتن دولت مرکزی قصد دارند با رای ندادن به لایحه بودجه در پارلمان این کشور، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا را برای تبرئه 12 سیاستمدار کاتالان زیر فشار بگذارند. به گفته کارمن کالوو، معاون نخست‌وزیر اسپانیا، احزاب جدایی‌طلب منطقه کاتالونیا، چارچوب گفت‌وگوهای ملی پیشنهادی دولت مرکزی را برای حل بحران مادرید- بارسلونا رد کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0073 sec