printlogo


کد خبر: 206319تاریخ: 1397/11/24 00:00
چهارگوشه

آلمان 2 مؤسسه «پ‌ک‌ک» را بست
آلمان 2 نهاد مرتبط به سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» به نام‌های انتشارات «مزوپوتامین» و شبکه چندرسانه‌ای«میر مالتی‌مدیا» را تعطیل کرد. دفاتر این دو موسسه طبق قانون انجمن‌های آلمان و طی عملیات‌هایی در ایالات راین وستفالیای شمالی و ساکسونیای جنوبی بسته شده و برخی وسایل و اموال آنها نیز ضبط شد. در بیانیه وزارت کشور دولت فدرال آلمان در این‌باره آمده است: «بنا به دستور وزیر کشور، فعالیت موسسات وابسته به گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» غیرقانونی اعلام شده و تعطیل شدند. این دو شرکت، گروه «پ‌ک‌ک» را تامین مالی می‌کردند». به گزارش شبکه تی‌آرتی ترکیه، وزیر کشور آلمان گفته است به‌رغم غیرقانونی بودن فعالیت‌های «پ‌ک‌ک» در این کشور، این گروه به فعالیت خود ادامه داده و به همین دلیل تصمیم مذکور جهت رعایت نظم ضروری بوده است. گروه «پ‌ک‌ک» از سال 1993 تاکنون در فهرست تروریسم دادگستری آلمان قرار داشته و غیرقانونی است. با این وجود این سازمان با داشتن 14 هزار و 500 هوادار در این کشور از دیگر گروه‌های تروریستی طرفدار بیشتری دارد.

گوایدو به دنبال روابط با اسرائیل
خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا با تلاش برای احیای روابط کاراکاس با رژیم اشغالگر قدس هویت مزدور خود را بیش از پیش فاش کرد. گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا که اخیرا خود را رئیس‌جمهور موقت معرفی کرده، در مصاحبه با یک روزنامه اسرائیلی از روند تثبیت روابط با این رژیم در عالی‌‌‌‌‌ترین سطح خود ابراز خشنودی کرده و گفت: «اعلام رسمی برقراری مجدد روابط و بازگشایی سفارت ونزوئلا در اسرائیل در زمان مناسب خواهد بود». این در حالی است که هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید و رهبر انقلابی ونزوئلا بشدت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال‌‌های 2008 و 2009 را محکوم کرده و از 10 سال قبل با اعلام همبستگی با مردم فلسطین روابط سیاسی و دیپلماتیک خود با این رژیم را قطع کرده بود. رژیم صهیونیستی در کنار حدود 40 کشور غربی یا متحد آمریکا، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخته‌‌اند و در مقابل، روسیه، چین، ایران، مکزیک، بولیوی، اروگوئه و ترکیه نیز حمایت خود را از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا  اعلام کرده‌‌اند پیش‌‌‌‌‌‌تر گوایدو را عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا برای کودتا و براندازی  دولت ونزوئلا خوانده بود.

بی‌اعتمادی نیمی  از آلمان‌ها به آمریکا
در آستانه برگزاری پنجاه‌وپنجمین نشست کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ، انتشار یک نظرسنجی معتبر فاش کرد نیمی از آلمان‌ها، آمریکا را تهدیدی برای کشور خود می‌دانند. روزنامه آلمانی «اوزنابروکر سایتونگ» نظرسنجی انجام شده توسط انستیتو پیو را منتشر کرد که نشان می‌دهد نزدیک به 50 درصد شهروندان آلمانی قدرت و نفوذ آمریکا را یک تهدید بزرگ برای کشورشان می‌بینند. این در حالی است که نظرسنجی‌‌های مشابه از کاهش اعتماد مشابهی نسبت به آمریکا بین شهروندان فرانسوی و کانادایی و ژاپنی حکایت دارد. بر اساس گزارش تجزیه و تحلیل کنفرانس امنیتی مونیخ، وضعیت امنیت جهانی امروز بسیار خطرناک‌‌‌‌‌‌تر از زمان قبل از فروپاشی شوروی است. در همین حال «نوربرت روتگن» رئیس کمیسیون سیاست خارجی در بوندستاگ تاکید کرد بی‌اعتمادی مردم به آمریکا از عدم اطمینان و ناامنی در بین مردم با توجه به هرج و مرج روزافزون و رو به گسترش در دنیا نشأت می‌گیرد. او گفت: «بی‌اعتمادی که در مناسبات 2 سوی آتلانتیک ایجاد شده است 90 درصد مسؤولیتش بر عهده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست. زمان آن فرا رسیده که آلمان و اروپا بالاخره اهداف استراتژیک خود در سیاست خارجی را شفاف کنند تا به این ترتیب شهروندان بدانند اوضاع
چگونه است».


Page Generated in 0/0056 sec