printlogo


کد خبر: 206331تاریخ: 1397/11/25 00:00
اخبار

ملت محکم‌تر از قبل پای انقلاب است
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی با بیان اینکه مردم حساب انقلاب را از برخی مسؤولان و عملکردشان جدا می‌دانند،گفت: ملت ایران مستحکم‌تر از قبل پای انقلاب ایستاده است. به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با تقدیر از حضور دشمن‌شکن امت بصیر ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مردم نشان دادند نسبت به عهدی که با امام، شهدا و رهبری بسته‌اند از گذشته مستحکم‌تر هستند و حساب اصل انقلاب و نظام را از عملکرد برخی مسؤولان جدا می‌دانند. وی مردم‌سالاری را شاخصه اصلی انقلاب دانست و ادامه داد: حضور پرشور و گسترده مردم حمایت از انقلاب، نظام و رهبری بود نه برای تایید عملکرد بعضی از مسؤولان چون مردم حقیقتاً از عملکرد اقتصادی و معیشتی و حتی فرهنگی مسؤولان رضایت ندارند اما با حضور خود چشم فتنه داخل و خارج را کور کردند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر وحدت و همدلی همه اقشار جامعه حول محور ولایت‌فقیه ابراز داشت: انقلابی کسی است که به نظرات و رهنمودهای رهبری عمل کند.

مسؤولان همه توان خود را برای حل مشکلات به کار بندند
دبیر شورای نگهبان با اشاره به حضور شکوهمند مردم عزیز ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: عظمت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، غلط بودن تحلیل دشمنان را ثابت کرد. به گزارش مهر، آیت‌الله جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان با قدردانی از مردم فهیم، انقلابی، ولایی و نجیب ایران برای حضور باشکوه و دشمن‌شکن در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به‌رغم جوسازی‌های معاندان نظام اسلامی در ایجاد یأس در جامعه، مردم با تفکیک درست مسائل از جمله گرانی‌ها و مشکلات معیشتی از اصل نظام، در این همایش ملی عزتمندانه حاضر شدند که این حضور دلگرمی دوستان را در پی داشت. دبیر شورای نگهبان به پیشگویی‌های غلط مسؤولان آمریکایی مبنی بر اینکه ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را نخواهند دید، اشاره و تصریح کرد: ملت بصیر ایران با این حضور شکوهمند خود در صحنه ثابت کرد تحلیل سیاسی دشمنان خارجی و داخلی غلط است. وی با اظهار تاسف از برخی بی‎توجهی‌های مسؤولان به خواسته‌های بحق مردم که گاهی رنگ و بوی عمدی بودن به منظور ایجاد نارضایتی دارد، افزود: حالا که مردم با وفا، در حمایت از نظام خود خوب در صحنه حاضر شدند، مسؤولان هم باید همه توان خود را برای حل مشکلات گرانی و معیشت به کار بندند، بویژه که اکنون در آستانه سال نو دغدغه مردم و اقشار آسیب‌پذیر کم نیست.

تحقیق وتفحص از وزارت امور خارجه کلید خورد
رئیس کمیسیون عمران از تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی خبر داد. محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بررسی عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی در سطح منطقه اظهار داشت: ۱۵ کشور همسایه با جمعیت بالای
 500 - 400 میلیون نفر، بازار خوبی برای خدمات فنی و مهندسی ایران هستند؛ این بازارها باید در اختیار مهندسان ایرانی باشد اما سهم ما از این بازارها بسیار ناچیز است. وی از تحقیق و تفحص کمیسیون عمران مجلس از عملکرد وزارت امور خارجه در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: سؤال اینجاست که آیا وظیفه وزارت امور خارجه تنها رایزنی سیاسی است؟ با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، باید وزارت امور خارجه در زمینه رایزنی‌های اقتصادی نیز فعال باشد.   رضایی‌کوچی اظهار داشت: آیا با قرار دادن یک معاون اقتصادی برای وزارت امور خارجه، مشکل دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه حل خواهد شد؟ معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته است در راستای فعال کردن دیپلماسی این وزارتخانه، اقدام درخور توجهی انجام دهد و ظرفیت‌های اقتصادی ایران را فعال کند. وی از تحقیق و تفحص از وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای این تحقیق و تفحص 2 بار با وزیر امور خارجه و معاونان وی جلسه داشته‌ایم. بخش خصوصی گلایه دارد که وزارت امور خارجه حمایت سیاسی جدی از این بخش در کشورهای همسایه برای اخذ ویزا، ضمانتنامه و وصول طلب‌های‌شان انجام نمی‌دهد.
 


Page Generated in 0/0050 sec