printlogo


کد خبر: 206332تاریخ: 1397/11/25 00:00
اخبار

حمله تروریستی به اتوبوس سپاه
اطلاعیه قرارگاه قدس سپاه درباره حمله انتحاری زاهدان
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از آنان در جاده خاش- زاهدان خبر داد. به گزارش سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از حافظان مرزهای میهن اسلامی در جاده خاش- زاهدان در شامگاه دیروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه) خبر داد.
متن اطلاعیه قرارگاه قدس به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن‌ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام را که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند. در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظان مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رسد.
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

پالرمو و CFT در مجمع تشخیص  با موانع جدی مواجهند
مشخص نبودن چارچوب FATF، دخالت در قانون‌گذاری‌ داخلی ایران، نپذیرفتن حق شرط‌های ایران و بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها، از جمله دلایل مخالفت عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با لوایح الحاق به پالرمو و CFT است. حسین مظفر در گفت‌وگو با فارس گفت: ایران بدون هیچ مشکلی در کنوانسیون‌های متفاوتی عضویت دارد و نهایت این است که در برخی حق شرط گذاشته است، چرا که این کنوانسیون‌ها ابتدا و انتهای‌شان مشخص و مفاد آنها روشن است، از این رو ایران به سادگی توانسته است تصمیم بگیرد که آیا ورود به آن به سودش است یا نه؟ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای تصویب لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌ پالرمو و CFT سربالایی جدی وجود دارد و به این سادگی قابل تصویب نیست و در خوشبینانه‌ترین حالت، تعداد آرای موافقان و مخالفان نصف به نصف است و نکته مهم این است که برای تصویب، دوسوم رأی اعضای مجمع را نیاز دارد.

قدردانی سردار پاکپور از مردم شمال‌ غرب و جنوب شرق کشور
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پی برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از مردم و نهادهای امنیتی و انتظامی در شمال غرب و جنوب شرق کشور قدردانی کرد. به گزارش مهر، سردار پاکپور گفت: خدای بزرگ را شاکرم در پرتو الطاف بیکران و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشمندی اقشار و آحاد مختلف مردم، جشن شگفتی‌ساز 40 سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی تاریخ‌ساز و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن بویژه در شمال غرب و جنوب شرق کشور با شکوه هر چه تمام‌تر در امنیت کامل و کم‌نظیر برگزار شد. فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: بی‌شک همت و تلاش مجاهدانه و هوشیارانه نیروهای امنیتی- اطلاعاتی و انتظامی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان در تامین امنیت همه‌جانبه و مثال‌زدنی این حماسه بزرگ، برگ زرین و پرافتخاری را در کارنامه تلاشگران این عرصه ثبت کرد. سردار پاکپور در پایان گفت: باید تأکید کرد مردم فهیم آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین پشتوانه و سرمایه نیروی زمینی سپاه و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی برای پایدارسازی امنیت و تداوم آرامش موجود در این مناطق به شمار می‌روند که جا دارد به طور ویژه از آنان نیز قدردانی کنیم.


Page Generated in 0/0049 sec