printlogo


کد خبر: 206336تاریخ: 1397/11/25 00:00
اخبار

افزایش 58 درصدی هزینه دامداری سنتی
شاخص کل قیمت تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در پاییز 97 برابر با 426 بوده است که نسبت به پاییز96 (تورم نقطه به نقطه) برابر ٧٠ درصد افزایش یافته است. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس ارزیابی‌های مرکز آمار ایران شاخص زراعت و باغداری در این فصل برابر با 442 است که نسبت به پاییز پارسال 76 درصد افزایش یافته است. در این میان گروه غلات با افزایش 25 درصدی و گروه میوه‌ها و میوه‌های آجیلی با افزایش 5/121 درصدی روبه‌رو بوده است. در بخش پرورش دام نیز گروه پرورش بز و بزغاله، گروه پرورش گاو و گوساله سنتی و گروه پرورش گوسفند و بره به ترتیب با افزایش 70، 60 و 76 درصدی روبه‌رو بوده‌ است که همگی حکایت از گران شدن هزینه تولید و پرورش بخش زراعت و باغبانی و دامداری سنتی در این فصل دارد.



سکه 4 میلیون و 300 هزار تومان شد
روز گذشته سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، در جریان معاملات دیروز قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۴‌میلیون و ۱۸۰‌هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۷۵۵ هزار تومان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۸۱‌هزار و ۸۲۶‌تومان بود. همچنین هر دلار آمریکا 12300، پوند 15800 و یورو14100 تومان فروخته شد.
پیش‌بینی کاهش قیمت دلار تا 8 هزار تومان
در همین حال عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار در روزهای آینده به زیر۱۰هزار تومان برسد. اکبر رنجبرزاده با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت ارز، گفت: در حال حاضر همه روزنه‌ها، منافذ و مسیرها برای سوءاستفاده‌کنندگان بسته شده و اخلالگران به حاشیه رانده شده‌اند. وی با بیان اینکه قیمت دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان قرار می‌گیرد، تصریح کرد:  پیش‌بینی می‌شود موج دوم کاهش قیمت ارز در روزهای آینده کلید ‌خورد و ارز به مرز قیمت واقعی خود بر‌سد.


درخواست عسگراولادی از رحمانی
 ۲۶۰۰ کارت بازرگانی را باطل کنید
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در نامه‌ای از وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت خواست برای جلوگیری از تخلفات، ۲۶۰۰ کارت بازرگانی صادرشده در بهمن و اسفند ۹۶ باطل شود. به گزارش فارس، اسدالله عسگراولادی در این نامه نوشته است: طبق اطلاعات موجود در فاصله بهمن و اسفند 1396 حدود 2600 کارت عضویت و بازرگانی در اتاق تهران صادر شده که با بررسی سابقه صدور کارت در 10‌سال گذشته در هیچ دوره زمانی چنین تعدادی صادر نشده است. از آنجا که در اسفند 1397 انتخابات هیأت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی برگزار می‌شود و صدور 2600 کارت بازرگانی و عضویت می‌تواند تأثیر بسزایی در نتیجه انتخابات اتاق تهران داشته باشد و از سویی بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد همین کارت‌ها می‌تواند به‌عنوان کارت‌های یکبار مصرف استفاده ‌شده و در انتخابات شرکت کند و البته دارندگان آنها بدهکاران بانکی و گمرکی آینده خواهند بود، بنابراین برای جلوگیری از هرگونه شبهه و پیشگیری از تخلفات، نسبت به ابطال کارت‌های یادشده اقدام یا حداقل سابقه عضویت رأی‌دهندگان در انتخابات پیش‌رو به 2‌سال افزایش یابد.
 


Page Generated in 0/0050 sec