printlogo


کد خبر: 206340تاریخ: 1397/11/25 00:00
خدمت 3 هزار و 200 خادمیار نوجوان رضوی به زائران

گروه اجتماعی: خدمت به علی ابن موسی‌الرضا(ع) کوچک و بزرگ نمی‌شناسند، همه و همه عاشق خادمی آستان ملک پاسبان رضوی هستند. روزگاری آرزویی بود که رسیدن به آن سخت بود و دشوار، اکنون اما به یمن طرح «خادمیاران رضوی» سهل است و آسان.
نوجوانان و جوانانی که عشق خدمت در بارگاه ملکوتی مولای مهربانی را در سر داشتند و محروم از آن، اکنون در طرح «خادمیاران نوجوان رضوی» می‌توانند سهمی در این ضیافت میزبانی عارفانه داشته باشند. ارائه خدمات در بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) و انجام فعالیت‎های داوطلبانه اجتماعی در محیط مدرسه، مساجد و مراکز فرهنگی از جمله فعالیت‌های گروه‌های خادمیاران است که تحت سرپرستی خادمیار مربی، انجام می‌‌شود. این طرح ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم دختر و پسر بوده و داوطلبان پس از ثبت‌نام در طرح در قالب گروه‌های تربیتی 30 تا 40 نفر سازمان‌دهی شده و به‌صورت افتخاری در طول ماه طی 2 جلسه (10ساعت در ماه) به خدمت‌گزاری در حرم مطهر رضوی (یک جلسه در ماه) و انجام خدمت اجتماعی در سطح محله (یک جلسه در ماه) می‌پردازند. طرح خادمیاران نوجوان رضوی ابتدا از مدارس امام رضا(ع) و فرزندان خدام شروع به کارکرده و بعد از آن در سراسر مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کند. در حال حاضر حدود 3200 دختر و پسر عضو این طرح هستند.
برای خدمت سر از پا نمی‌شناسم
«ملیکا اسلام‌زاده» خادمیار نوجوان رضوی، از نحوه آشنایی‌اش با این طرح می‌گوید: پدرم یکی از خدام بارگاه مطهر امام رضا(ع) است. چند وقت پیش در حرم امام رضا(ع) بنر «خادمیاران نوجوان» را دیدم و چون از بچگی عاشق این بودم که خادم افتخاری امام رضا(ع) باشم، همان شب با شوق و ذوق فراوان به سامانه‌ای که زیر بنر حک‌شده بود پیامک زدم و بعد از یک هفته با من تماس گرفتند که می‌توانم به‌عنوان «خادمیار نوجوان» مشغول به خدمت شوم.
او ادامه می‌دهد: سر از پا نمی‌شناختم که قرار است من با سن کمم به زوار آقا علی‌‌بن موسی‌الرضا(ع) خدمتی کنم. آن شب تا صبح از شوق اینکه فردا خواب نمانم، خوابم نبرد.  «مطهره آقایی» دیگر خادمیار نوجوان رضوی می‌گوید: به‌عنوان مجاور امام هشتم(ع) در مقابل زائران پیاده‌ای که وارد شهرمان می‌شوند خودم را مسؤول می‌دانم و می‌خواهم به هر طریق که می‌توانم از زائران امام رضا(ع) استقبال کنم.
«فاطمه» نوجوان 17ساله‌ای که قلب بزرگش به عشق خدمت به زائران آقا می‌تپد، می‌گوید: این خدمت ما نوجوانان مشهدی در مقابل ارادت زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که از راه‌های دور و نزدیک به عشق زیارت آقا می‌آیند، بسیار ناچیز است. دوست دارم هر خدمتی که بتوانم برای زائران آقا انجام دهم. او ادامه می‌دهد: خدمت به زائران امام رضا(ع) حس و حال غیرقابل وصفی دارد. در حال خدمت که هستم گویا سبک‌بال می‌شوم و احساس می‌کنم هرلحظه حلقه اتصالم به امام رضا(ع) محکم‌تر می‌شود.
«محمد حسینی» پدر سیدفاطمه حسینی از خادمیاران نوجوان که در این طرح معنوی مشارکت داشته است، با چشم‌هایی که از شوق غرق در اشک است، بیان می‌کند: وظیفه همه ما است به زائران بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) خدمت  کنیم. او با بیان اینکه باعث افتخارم است دخترم می‌خواهد خدمتگزار حرم رضوی باشد، ادامه می‌دهد: همیشه به حضرت رضا(ع) می‌گویم که آقا همه عمرم، جسمم و همه دارایی‌ام متعلق به شماست. «زهرا جعفری» یکی از مربیان این مدرسه که امسال به عنوان «خادمیار مربی» در این طرح شرکت کرده است، عنوان می‌کند: طرح خادمیاری نوجوانان طرح بسیار خوبی است و امسال من هم جزو مربیان خادمیاران نوجوان هستم و وقتی اشتیاق و انگیزه آنها را برای خدمت‌رسانی می‌بینم، خودم هم بیشتر انگیزه می‌گیرم. او می‌گوید: ما باید جلوه‌ای از امام رئوف(ع) را نشان دهیم که وقتی زائر امام هشتم(ع) وارد مشهد می‌شود، با نوع برخورد و رفتارمان سیره رضوی را نشان دهیم.
باید سیره مهربانی و میهمان‌نوازی حضرت رضا(ع) به زائران را در رفتارمان نشان دهیم.


Page Generated in 0/0065 sec