printlogo


کد خبر: 206342تاریخ: 1397/11/25 00:00
اخبار

رئیس فرهنگستان زبان مطرح کرد
2 راه اجرای سند تحول آموزش‌وپرورش
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ۲ راه داریم؛ یا جبهه‌ای عمل کنیم یا بخش‌های اولویت‌دار آن را انتخاب کنیم. به گزارش مهر، غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بعد از انقلاب) که با موضوع «مدرسه تراز تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و راهبردها» در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: مدرسه تراز تمدن الگوی اسلامی خوب است اما باید بگوییم این مدرسه چگونه باید باشد و در سند تحول بنیادین، ببینیم چگونه به آن پرداخته شده است. وی افزود: امروز همگی بر سند تحول بنیادین توافق داریم و مخالفی ندارد. تنها ممکن است برخی با بخش‌هایی از آن یا عباراتی در آن مخالف باشند اما کلیت محتوا حرف‌های منطقی، اسلامی و تربیتی است که به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته و به تصویب رسیده است. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برای اجرای سند تحول ۲ راه وجود دارد؛ اول آنکه جبهه‌ای عمل کنیم و روش بعدی این است که بخش‌های اولویت‌دار را انتخاب کنیم و روی آن متمرکز شویم. وی در تکمیل سخنان خود گفت: آموزش‌وپرورش در حال حاضر نمی‌تواند به صورت جبهه‌ای عمل کند و محدودیت‌هایی دارد که باید به سمت انتخاب اولویت‌ها برود. وی به چالش دیگر آموزش‌وپرورش که تربیت معلم است اشاره و بیان کرد: بعد از انقلاب سازوکار تربیت معلم باعث درگیری آموزش‌وپرورش با وزارت علوم شد. ما تلاش بسیاری کردیم تا مجوز تاسیس دانشگاه فرهنگیان را گرفتیم که این دانشگاه در اختیار آموزش‌وپرورش باشد اما سوال اینجاست که این دانشگاه چقدر به اهداف خود نزدیک شده است.

مدیرکل تعزیرات اصفهان خبر داد
تعطیلی یک شرکت پخش دارو با حکم تعزیرات
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از تعطیلی یک شرکت پخش دارو در شهر اصفهان به علت نداشتن مسؤول فنی خبر داد. به گزارش فارس، غلامرضا صالحی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: با اعلام گزارش معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان درباره فعالیت یک شرکت پخش دارو بدون مسؤول فنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، پرونده این واحد متخلف به شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد. وی افزود: پس از تایید کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با احراز تخلف توسط رئیس شعبه رسیدگی‌کننده، به استناد ماده 15 از فصل سوم تعزیرات توزیع و فروش دارو و شیر خشک و ملزومات پزشکی، قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم بر تعطیلی فوری این شرکت صادر کرد.

برگزاری اردوی ویژه زوج‌های جوان ایثارگر
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: اردوی آموزشی ویژه زوج‌های جوان شاهد و ایثارگر از تاریخ ۲۸ بهمن الی اول اسفندماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش مؤثر آموزش و آگاهی‌بخشی زوج‌ها در تداوم، قوام زندگی مشترک و ارتقای مهارت‌های ارتباطی گفت: با توجه به اهمیت این مساله و با همکاری اداره کل ورزشی و اردویی و معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، اردوی آموزشی ویژه زوج‌های جوان شاهد و ایثارگر سراسر کشور در مشهد مقدس از تاریخ ۲۸ بهمن الی اول اسفندماه برگزار می‌شود. وی افزود: در این برنامه ۳۵ زوج (۷۰ نفر) از جامعه هدف تحت پوشش قرار می‌گیرند و علاوه بر ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره، کارگاه‌های آموزشی با موضوعات تکنیک‌های بهبود صمیمیت زوجین، مهارت ارتباطی و تفاوت‌های روان‌شناختی زن و مرد در این اردو برنامه‌ریزی ‌شده است.


Page Generated in 0/0049 sec