printlogo


کد خبر: 206353تاریخ: 1397/11/25 00:00
وطن پرنده پر در خون

این را دیگر هر عوامی می‌داند که وطن چیست؟ وطن جایی است بسیار باکلاس، نوستالژیک، خوش‌عطر و لعاب، دارای میادین، آب‌نما و برج‌های شیک و لوکس به همراه طبیعتی بکر، مهیج، نایاب و گردشگرخیز. در وطن و خارج از وطن، هموطنانی صلح‌جو، گرم و میهمان‌نواز، ساده و بی‌ریا، صادق و سخاوتمند زیست می‌کنند.
تعریف معنی هموطن که همچون گذشته بسیار ساده است. کلمه هموطن به آدم حسابی‌ای اطلاق می‌شود خوش‌پوش، خوش‌خوراک، خوش‌روحیه، خوش‌خنده (با دندان‌های ردیف صدفی)، خوشبو، خوش‌معاشرت و در یک کلام خوشبخت. این آدم حسابی همیشه از بهترین و گران‌ترین محصولات پوششی، آرایشی، زینتی و به‌روزترین و معروف‌ترین امکانات اسکان، استحمام، ورزش، سلامت، تفریح و حمل‌ونقل برخوردار بوده، هست و خواهد بود.
هموطن انسانی به غایت موفق است که با بهره هوشی بالای خود در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف همه نوبل‌ها، درجات علمی، نخل‌ها، اسکارها، مدال‌ها، شیرها، پلنگ‌ها، خرس‌ها و حتی قورباغه‌های طلایی را دریافت می‌کند.
 این موجود دوست‌داشتنی و رشک‌برانگیز با توجه به نبوغ ذاتی‌اش عموماً کارمند ناسا یا هم بحث و درس اینشتین‌های تمامی زمانه‌ها، مبدع خدمات پست شهری و بین شهری، شهردار لندن و بورلی هیلز، بهترین جراح مغز و اعصاب در هستی و دیگر حرَف بشدت جذاب و موفق هر تاریخ و جغرافیایی است.
حال که این بدیهیات ابتدایی درباره وطن و هموطن را هر موجود هموطن یا غیرهموطنی، فارغ از رنگ و رگ و ریشه‌اش می‌داند، این سوال پیش می‌آید که چرا آقای دونالد ترامپ به عنوان یک موجود موفق و شیک‌پوش که تنها فرقش با اکثر هموطنان، فقط زردی فرق سرش است، وطن و این همه هموطنان جذاب و جالب را درک نمی‌کند و برخوردی را که الحق شایسته بی‌کلاس‌ها، جنگ‌طلبان، بی‌دندان‌ها، دهاتی‌ها، کپک‌ها، چرکوها، غیرموفق‌ها و در یک کلام شایسته غیرهموطنان است با هموطنان واقعی می‌کند؟
اینجانب معتقدم آقای ترامپ یقیناً وقتی که با اشاره به دغدغه‌های امنیتی درباره تروریسم، ورود شهروندان عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را برای مدتی معین به ایالات متحده ممنوع می‌کنند، در تعریف دقیق عبارات وطن و هموطن دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و
با کلاس و بی‌کلاس را به یک چوب رانده‌اند و این رفتار گیرم سهوی ایشان، خود نشانه‌ای از بی‌انصافی و بی‌اخلاقی و به یک معنا، رفتاری بی‌کلاس و غیرهموطنانه است.
آقای ترامپ به اشتباه، تر و خشک را با هم سوزانده و هموطن و غیرهموطن را یکجا از امکانات اولیه شهروندان جهانی محروم کرده‌اند.
 احتمالاً آقای ترامپ و مشاوران‌شان، این نکته واضح و ظریف را نمی‌دانند که ما هموطنان باکلاس و موفق، خود، سالیان سال است که در تلاش شبانه‌روزی مجازی و حقیقی برای خط‌کشی عمیق و پرمعنا، بین خودمان و بی‌کلاسان غیرموفق موجود در سرتاسر هستی هستیم.
پس در اقدامی استراتژیک و تاکتیکی، با تمام احساسات و عرق وطن‌پرستانه خود، با منتفی دانستن بحث شکلی رنگ مو و روی جناب آقای پرزیدنت دونالد ترامپ و ضمن تایید و سپاس ویژه از مواضع محکم و وطن‌پرستانه ایشان در تمام امور شهروندان جهان، قطعه‌ای از فرهنگ دیرینه خود که می‌فرماید: «زردی من از تو، سرخی تو از من» را به ایشان تقدیم کرده و با ایجاد و انتشار هشتگ «#نه_بیسواد_نه_بیکلاس_جانم_فدای_با_کلاس» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق همه نوابغ، فرهیختگان، با کلاسان، موفقان و در جان کلام، هموطنان جان‌مان برای ورود، اقامت و خروج بی‌قید و شرط به ایالات متحده آمریکا و دیگر نقاط موفق جهان هستیم.
باشد تا تاریخ بداند که آمریکای باکلاس یعنی رویای رنگانگ موفق‌ها و ترامپ رنگارنگ نیز یعنی آمریکای رویایی.


Page Generated in 0/0056 sec