printlogo


کد خبر: 206354تاریخ: 1397/11/25 00:00
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبر داد
اجرای هزار و 220 پروژه محرومیت‌زدایی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:
یکهزار و 220 پروژه محرومیت‌زدایی در استان کرمان اجرا می‌شود که 50 درصد هزینه‌های آن را سپاه تامین می‌کند. به گزارش فارس، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست خبری نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس انقلاب اسلامی در راستای کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن را تجلی و تبلور اعتقاد، باور، استقامت و ایستادگی مردم دانست و اظهار داشت: مردم با وجود مشکلات، به واسطه اعتقاد و باور به انقلاب، اسلام، ولایت و شهدا در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند. وی بیان داشت: راهپیمایی 22 بهمن از یک سو موجب امید، نشاط و بالندگی ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم و از سوی دیگر موجب یأس و ناامیدی استکبار و ایادی آنها در منطقه و داخل کشور شد. ابوحمزه افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی مشارکت ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: حضور مردم سراسر ایران و استان کرمان در راهپیمایی 22 بهمن امسال گسترده و قوی بود و خدا را به خاطر داشتن رهبری حکیم و فرزانه شاکر هستیم که با هدایت‌ها و جهت‌گیری‌هایی که به امت ارائه می‌کنند، راه را نشان می‌دهند. فرمانده سپاه ثارالله کرمان خطاب به مسؤولان تصریح کرد: ملت ایران واقعا لایق خدمت هستند و همه مسؤولان باید به بهترین وجه تکلیف خود را با مدیریت انقلابی و جهادی انجام داده و شب و روز برای مردم کار کنند.
ابوحمزه در ادامه با اشاره به روند برگزاری کنگره 6500 شهید استان کرمان و تشکیل کمیته‌های مختلف این کنگره عنوان کرد: 6 رویکرد اساسی و 92 برنامه در این زمینه در نظر گرفته شده و 20 کمیته برنامه‌ها را در دستور کار خود دارند. فرمانده سپاه ثارالله کرمان ابراز داشت: طبق برنامه‌ای که برای مدت 3 تا 5 سال در نظر گرفته شده است، بعد از اتمام کنگره و جمع‌بندی موضوعات، فعالیت‌های مختلف در راستای کنگره شهدا اجرا می‌شود و با اتمام اجلاسیه، برنامه‌های کنگره تمام نمی‌شود. فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی- هنری کنگره گفت:
بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فعالیت‌های عرصه فرهنگی هنرمندانه، هوشمندانه و به‌روز باشد، برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی ادامه داد: ستاد کنگره را به سمت رفع مشکل محرومان سوق داده‌ایم و در این راستا آزادسازی زندانیان نیازمند، ساخت مدارس، مسکن محرومان و... در دستور کار است. ابوحمزه تصریح کرد: از مجموع 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سطح کشور، یکهزار و 220 پروژه در استان کرمان انجام می‌شود که نیمی از هزینه‌های آن را سپاه تامین می‌کند. وی به بازدید روزانه 6 هزار و 500 دانش‌آموز از موزه دفاع‌مقدس استان اشاره داشت و گفت: به غیر از نمایشگاه دفاع‌مقدس در حسینیه ثارالله و یادبود شهدای غدیر که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار می‌شود، همه برنامه‌های کنگره در مصلای کرمان دایر است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: نهمین دوره نمایشگاه ملی دفاع‌مقدس در کرمان همزمان با سیزدهمین نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی - ایرانی و دفاع‌مقدس، جریان‌شناسی فرهنگی در حوزه ادبیات کشور، معرفی تازه‌ترین آثار دفاع‌مقدس و... از اهداف نمایشگاه است.
محمدرضا علیزاده در ادامه به راه‌اندازی 7 کمیته ویژه نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: دفاع‌مقدس، انقلاب اسلامی، قرآن و اهل بیت 3 محور و موضوع اصلی در این نمایشگاه قلمداد می‌شوند و علاوه بر نشست‌های شناخت و بررسی تولیدات گونه‌های مختلف ادبی، غرفه‌های اختصاصی و شب خاطره با حضور انقلابیون و پیشکسوتان، نشست‌های علمی - فرهنگی حول محور قرآن و اهل بیت هم در برنامه داریم. وی زمان آغاز به کار این 2 نمایشگاه را از ۲۷ بهمن جاری عنوان کرد و گفت: نمایشگاه با حضور ۱۸۰ ناشر در وسعت ۶ هزار متر و در ۲۰۰ غرفه برگزار می‌شود. سعید کاظمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله نیز در این زمینه اظهار داشت: دومین کنگره شهدای استان کرمان از جمعه 26 بهمن‌ماه با یادواره شهدای غدیر و افتتاحیه نمایشگاه ملی دفاع‌مقدس آغاز می‌شود. وی در ادامه بیان کرد: یادواره شهدای رسانه و رونمایی از محصولات رسانه‌ای و جشنواره ابوذر در دوم اسفند، گردهمایی رزمندگان، یادواره قشر دانش‌آموز و دانشجو، یادواره شهدای تبلیغات و روحانی و فرهنگی، اجلاسیه شهدای زن، افتتاحیه مزار شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور و در نهایت برگزاری کنگره شهدای استان به عنوان روزشمار کنگره در دستور کار است. مرتضی کارآموزیان، مسؤول بسیج رسانه استان هم با اعلام اینکه ۵۰۰ اثر باکیفیت به دبیرخانه جشنواره ابوذر رسیده است، گفت: از میان این آثار در نهایت ۴۰ اثر برتر انتخاب و از خانواده شهدای رسانه و جانبازان این عرصه نیز تجلیل می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec