printlogo


کد خبر: 206357تاریخ: 1397/11/25 00:00
اخبار

۵۱ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد جنگل‌کاری شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۱ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان در ۴۰ سال اخیر جنگل‌کاری شده است. غلامحسین حکمتیان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: این استان دارای یک میلیون و 426 هزار و 300 هکتار منابع ملی است که از این میزان 873 هزار و 600 هکتار جنگل و 552 هزار و 700 هکتار نیز مرتع است. وی گفت: سالانه تعهداتی برای جنگل‌کاری و توسعه جنگل از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت مردم داریم که طبق قانون و در مدت زمان مشخص شده اجرایی می‌شود. حکمتیان با تاکید بر اینکه میزان تخریب اراضی جنگلی در استان سال به سال در حال افزایش است، عنوان کرد: عواملی نظیر آفات و امراض درختان جنگلی، قاچاق چوب، برداشت‌ بی‌رویه، خشکسالی، آتش‌سوزی و از همه مهم‌تر پروژه‌های عمران و آبادی زمینه کاهش پوشش جنگلی این استان را فراهم کرده است.


کرمانشاه رسماً کلانشهر شد
کرمانشاه در زمره کلانشهرهای کشور قرار گرفت. به گزارش تسنیم، بر اساس تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، در صورتی که جمعیت شهر یک میلیون نفر یا بیشتر باشد، آن شهر کلانشهر نامیده می‌شود و شهر کرمانشاه اکنون با استناد به نامه وزیر کشور در زمره این شهرها قرار گرفته است. جمعیت کرمانشاه در آخرین سرشماری کشور در سال 1395 برابر با 946 هزار و 651 نفر بوده است و با عنایت به نامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در تاریخ 16 دی‌ماه 97 مبنی بر اعلام آخرین برآورد، جمعیت این شهر بیش از
یک میلیون و 7 هزار و 18 نفر است، بنابراین این شهر در زمره کلانشهرها قرار می‌گیرد. این در حالی است که دی‌ماه سال گذشته اخباری مبنی بر خارج شدن کرمانشاه از لیست کلانشهرها منتشر شد که بر اساس آن وزارت کشور در سطح‌بندی آن موقع میان کلانشهرها، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت را کلانشهر شناخته بود و بر این اساس کرمانشاه به عنوان کلانشهر شناخته نشده بود اما بر اساس سرشماری سال گذشته و نامه وزیر کشور دوباره کلانشهر شد.


Page Generated in 0/0051 sec