printlogo


کد خبر: 206363تاریخ: 1397/11/25 00:00
اخبار

با تقدیر از روزنامه «وطن‌‌امروز» در اختتامیه جشنواره هنر مقاومت مطرح شد
تجلیل رهبر انقلاب از آثار جشنواره هنر مقاومت
مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره هنر مقاومت شامگاه روز گذشته  با حضور هنرمندان، مدیران و مسؤولان لشکری و کشوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز» در این مراسم علاوه بر هنرمندان و دبیران بخش‌های دهگانه، مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر علمی، محمد حبیبی سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، محسن سلیمانی مدیر اجرایی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن عباسی و... حضور داشتند. سردار نقدی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: امروز روز مهمی برای ملت ما بود و پیام رهبری معظم را دیدیم و شنیدیم. هر کدام از این عبارات، به اندازه یک کتاب و بیشتر پیام دارد. بنده به شخصه به جوانان حسودی کردم. ما هم با جوانان هستیم تا ایستگاه قدس. وی سپس درباره پنجمین جشنواره هنر مقاومت گفت: آثار به بلوغ خوبی رسیده و از نظر شکل و مضمون بسیار رشد داشته است.  سردار نقدی به برگزارکنندگان جشنواره پیشنهاد کرد مانند جشنواره عمار تمهیدی بیندیشند که نه فقط به صورت مجازی، بلکه حقیقتاً آثار را به همه نقاط کشور ببرند و اکران کنند. در ادامه این مراسم مسعود نجابتی اظهار داشت: جوان‌گرایی در این جشنواره شعار ما نبود اما سعی کردیم در تمام برنامه‌های کارگاهی این جشنواره به جوانان اعتماد کنیم و کار را به آنها سپردیم. از پیشکسوتان اجازه گرفتیم در برگزاری پنجمین جشنواره هنر مقاومت از نسل‌های بعدی هنر انقلاب استفاده کنیم که بازخورد‌های مثبتی داشته است. دبیر جشنواره  مقاومت پایان این جشنواره را پایان ماموریت خود در مجموعه بنیاد فرهنگی روایت فتح دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری از آثار نمایشگاه هنر مقاومت از طریق تصاویری که به دست‌شان رسیده، دیدن کردند و فرمودند: «به عهد خودتان وفا کردید». وی در پایان از هنرمندان متوفی جریان هنری انقلاب یاد کرد و گفت: وظیفه خودم می‌دانم از حسین سخا به‌خاطر کار‌های ارزشمند خود، از محمد توکلی که در این جشنواره جایش خالی بود و بسیار فعالیت داشت و محمد ساجدی که جزو نیرو‌های پشت صحنه و گمنام هنری کشور بود یاد کنم. در ادامه از حبیب‌الله صادقی، سیدعباس میرهاشمی، کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری و طاهر شیخ‌الحکمایی به عنوان 6 هنرمند پیشکسوت انقلاب تجلیل شد.
در ادامه برگزیدگان هر بخش نیز معرفی شدند. در بخش نقاشی دیجیتال: امیرمهدی گل‌محمدی، حسن جعفری‌نیا، علیرضا ذاکری و حسین صافی، در بخش کارتون: محمد افلاک، محمود نظری، مهدی عزیزی و مهناز یزدانی، در بخش گرافیک متحرک: افروز قلی‌زاده، ایوب حسین‌سنگی، احمد تاجی و سجاد بنکدار، در بخش طراحی صنعتی: جهانگیر حسین‌پور، رضا آقایی، فرهنگ ماهرانی و مصطفی معمی‌وند و در بخش تصویرسازی: سعیده نصرتی‌فرد، مجید صابری‌نژاد، مرضیه صادقی و منصوره محمدی به عنوان برگزیدگان  جشنواره هنر مقاومت معرفی شدند. همچنین از روزنامه «وطن‌‌امروز» در بخش رسانه‌های مکتوب نیز تقدیر به عمل آمد.
 

هریسون فورد هم ترامپ را تقبیح کرد
هریسون فورد در اجلاس سران حکومت‌های جهان در دوبی از عملکرد رئیس‌جمهور کشورش (ترامپ) در حوزه محیط‌زیست انتقاد کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، هریسون فورد در سخنرانی خود که روز سه‌شنبه در روز پایانی اجلاس سران حکومت‌های جهان ایراد کرد، کسانی را که علوم را بدنام می‌کنند و تهدید تغییرات آب و هوایی را نادیده می‌گیرند، تقبیح کرد. بازیگر ۷۶ ساله که بیش از همه برای ایفای نقش در مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» شناخته می‌شود با تاکید بر اهمیت دانش درباره تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی بر جهان سخنانی ایراد کرد. این بازیگر سرشناس در عین حال که از ترامپ نام نبرد اما گفت: «در سراسر جهان، عناصر رهبری- از جمله در کشور خود من- برای حفظ سهم خود در شرایط فعلی، به انکار یا نادیده گرفتن علم می‌پردازند اما آنها در سوی نادرست تاریخ ایستاده‌اند». ترامپ همواره خطر تغییرات آب‌وهوایی را رد کرده و بتازگی با کاهش دما و هوای زمستانی در توئیتر شوخی کرده است. وی همواره از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده تا بگوید تغییرات آب‌وهوایی نظریات توطئه‌آمیزی هستند که چین آنها را اختراع کرده است.


Page Generated in 0/0051 sec