printlogo


کد خبر: 206399تاریخ: 1397/11/27 00:00
سرلشکر جعفری با اشاره به بیانیه رهبر انقلاب:
هر پایگاه بسیج باید یک گروه جهادی داشته باشد

فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه باید توسعه حرکت‌های جهادی انجام شود، تصریح کرد: امروز آنچه اهمیت دارد خدمت به مردم و حل مسائل اجتماعی به دست گروه‌های عظیم مردمی است. به گزارش فارس، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی جهادگران که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: خطاب اصلی پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان است. فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز حرکت‌های جهادی در بین جوانان جا افتاده ولی کافی نیست. برای اداره کشور به کمک مردم یا عبور دادن انقلاب با کمک مردم یک اعتقاد راسخ می‌خواهد که باید در مدیران وجود داشته باشد ولی مهم‌ترین مانع این کار بروکراسی حاکم بر سیستم‌ها و روش‌های موجود در کشور است.
وی بر ضرورت گسترده‌سازی و شبکه‌سازی حرکت‌های جهادی تاکید کرد و آن را مهم دانست و افزود: با روش‌های پراکنده نمی‌شد عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس را انجام داد؛ در واقع زمانی این اتفاق می‌افتد که نیروها سازماندهی شوند پس شبکه‌سازی، هدفمند‌سازی و گسترده‌سازی باید در حرکت‌های جهادی مورد توجه باشد تا فتح‌المبین‌ها و بیت‌المقدس‌ها اتفاق بیفتد. وی افزود: اگر تخصصی‌سازی در حرکت‌های جهادی مورد توجه نباشد انتظار لازم را نمی‌توان از این حرکت‌ها داشت. ما ۴۰ هزار پایگاه بسیج و ۱۱ هزار گروه جهادی در کشور داریم با این وجود چرا نباید به ازای هر پایگاه یک گروه جهادی داشته باشیم، این وضعیت قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: در هر مقطعی یک اقدام جهادی اولویت اصلی در کشور ما است. با این وجود در این مقطع گسترش کیفی و کمی جهاد سازندگی و جهاد خدمت‌رسانی به مردم اولویت اصلی کشور است. فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه باید توسعه حرکت‌های جهادی انجام شود چون جهاد فقط جهاد با دشمن و قتال و کشتن و کشته شدن نیست، افزود: امروز آنچه اهمیت دارد خدمت به مردم و حل مسائل اجتماعی به دست گروه‌های عظیم مردمی است. امروز در هر روستا و هر محله یک مساله وجود دارد که مردم از آن رنج می‌برند با این وجود بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند مسائل هر محله و روستا را پیدا و برای آن راه حل اثربخش پیدا کند گروه‌های جهادی هستند.
 


Page Generated in 0/0061 sec