printlogo


کد خبر: 206406تاریخ: 1397/11/27 00:00
اخبار

امام جمعه تهران  با اشاره به بیانیه گام‌دوم انقلاب:
جوانان به میدان بیایند
امام جمعه موقت تهران گفت: حماسه مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال یک هشدار جانانه برای نفوذی‌ها، خائنان، ناراضی‌تراش‌ها و کم‌گذاران بود. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه، امید واقع‌بینانه را به عنوان روح و رکن اصلی و برخاسته از خودباوری مد نظر قرار دادند. این در حالی است که در زمان حکومت پهلوی، به مردم تحمیل کردند که نمی‌شود و نمی‌توانید اما در این بیانیه روح خودباوری به ملت ایران بازگشت و در آن برخلاف زمان طاغوت، آمده که «می‌توانیم، می‌شود و خواهیم توانست». وی با اشاره به ابعاد گوناگون و قابل توجه این بیانیه اظهار داشت: از یک‌سو عقلانیت، حکمت و ژرف‌نگری بر این بیانیه حاکم است و از سوی دیگر، بسیار پخته، منطقی و مستند است. امام جمعه موقت تهران گفت: ما حدود ۳۶ میلیون جمعیت در آستانه ۴۰سالگی داریم و این آمار به کوری چشم دشمنانی است که اغلب گرفتار پیری جمعیت هستند و امیدواریم جوانان ما به میدان آیند و نگذارند این بیانیه بایکوت شود و روی زمین بماند و باید با تکیه بر تجارب نسل گذشته، وارد میدان شوند.

حمایت جامعه مدرسین از بیانیه راهبردی رهبر انقلاب
جامعه مدرسین در پیامی از بیانیه راهبردی رهبر حکیم انقلاب درباره گام دوم انقلاب اسلامی حمایت کرد و خواستار توجه مسؤولان و نخبگان به این مسأله شد. به گزارش رسا، در بخشی از پیام جامعه مدرسین آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و تجدید بیعت با معظم‌له آمادگی کامل خود را برای حرکتی پویاتر و پرتحرک‌تر در صراط پرفروغ انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد و چون همیشه پیشتاز پیگیری و اجرای منویات و رهنمود‌های ایشان خواهد بود. در این میان حوزه‌های علمیه و عالمان دینی که همواره با ایثار جان خود از شجره طیبه انقلاب اسلامی صیانت کرده‌اند، امروز نیز تمام توان خود را برای برداشتن گام دوم انقلاب و نقش‌آفرینی در میدان‌های عمل و مجاهده به منصه ظهور خواهند رساند. امید داریم مردم و مسؤولان نیز با التزام و توجه به این منشور برای تحقق فصل جدید زندگی در جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی بردارند.

علما پیام رهبر انقلاب را برای مردم تبیین کنند
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: نامه رهبر انقلاب باید در میان طلاب به مطالعه و بحث گذاشته شود تا از طریق فهم دقیق آن، بخوبی برای مردم تبیین شود. به گزارش رسا، آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار در جلسه درس اخلاق و سلوک انقلابی که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، نامه رهبر معظم انقلاب درباره شروع گام دوم انقلاب را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید این نامه را به فرموده ایشان به دقت مطالعه کنند و آن را به بحث و بررسی بگذارند. این امر موجب خواهد شد محتوای این نامه بخوبی فهم شود و از این طریق نشر و انتقال آن به جامعه به آسانی انجام شود.

به FATF هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد چون ریشه مشکلات داخلی است، اصلا خودشان هم می‌گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود. به گزارش فارس، احمد توکلی در جمع متحصنان معترض به تصویب لوایح FATF  در مسجد امام خمینی بازار بزرگ تهران گفت: اینکه کنواسیون‌های پالرمو و  CFT با استقلال سازگار نیست موضوعی است که همه آن را قبول دارند. استقلال هم یعنی اینکه بدون فشار موثر خارجی مردم یک کشور بتوانند درباره امورات خودشان تصمیم بگیرند. وی ادامه داد: یکی از علائم بی‌اعتمادی مردم این است که می‌گوییم با برجام هم چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد هم چرخ اقتصاد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد! الان درباره FATF هم همین حرف‌ها زده می‌شود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر ما به FATF هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد چون ریشه مشکلات داخلی است، خودشان هم می‌گویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود. بعد هم گفتند ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم! خب اگر نمی‌توانید استعفا کنید.
 


Page Generated in 0/0130 sec