printlogo


کد خبر: 206446تاریخ: 1397/11/27 00:00
اخبار

آخرین افشاگری‌های پلیس استانبول:
چگونه بن‌سلمان  خاشقجی را تنوری کرد؟
‌پلیس استانبول برای نخستین‌بار تصویر یکی از همدستان محلی در عملیات ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی توسط عوامل ولیعهد سعودی را منتشر کرد. به گزارش روزنامه «دیلی‌صباح»، در تازه‌ترین گزارش پلیس ترکیه در این رابطه آمده است: «در منزل سرکنسول [سعودی] 2 تنور پیدا کردیم که با گاز و چوب مشتعل می‌شود. احتمال می‌رود جسد خاشقجی بعد از تکه‌تکه شدن در این چاه‌ها سوزانده شده است».
به گفته پلیس، «خدیجه چنگیز» نامزد خاشقجی که بیرون از کنسولگری منتظر نامزد خود بود، از قتل جان سالم به در برده، چرا که اگر کارمند کنسولگری حضور او را به داخل گزارش می‌داد احتمالا به سرنوشت نامزدش مبتلا می‌شد. همدست‌ ترک عوامل قتل خاشقجی در تصویر جدیدی که از او منتشر شده، لباس‌های «مصطفی المدنی»، بدل روزنامه‌نگار مقتول را در دست داشته و تیم ترور بعد از قتل، از یک رستوران مشهور استانبول برای ۳۲ نفر غذا سفارش داده تا به افتخار جنایت خود ضیافتی بر پا کند. در حالی که ارزیابی‌های «میت»، سازمان‌ اطلاعات ترکیه و حتی سازمان‌های جاسوسی غربی حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقجی، احتمالا خود «محمد بن‌سلمان» پسر پادشاه بوده است، دربار عربستان ضمن پذیرش این جنایت توسط ماموران اطلاعاتی خود، آنها را صرفا خودسر معرفی می‌کند اما از محاکمه‌شان طفره می‌رود.


در آستانه سفر ولیعهد سعودی به پاکستان در این کشور حکومت نظامی برقرار شده است
بگیر و ببند عمران‌خان  به افتخار ورود بن‌سلمان
در آستانه سفر ولیعهد جنایتکار سعودی به اسلام‌آباد، دولت پاکستان عملا در این کشور حکومت نظامی برقرار کرده است. به گزارش داون نیوز، عمران‌خان از ترس مخالفت‌های مردمی با حضور بن‌سلمان در کشورشان با نزدیک شدن زمان سفر او، امنیت کشور را به طور کامل به ارتش سپرده است،  به طوری که یگان‌های ارتش و جنگنده‌های نیروی هوایی عملا کنترل کشور را در زمین و آسمان قبضه کرده‌اند و این در حالی است که ساختار دستگاه امنیتی پاکستان نیز کاملا وابسته به «آی‌اس‌آی»، سازمان اطلاعات ارتش این کشور محسوب می‌شود. در این میان بیشترین واهمه عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان و ارتش این کشور که شماری از آنها در تجاوز به یمن با ائتلاف سعودی همکاری دارند، حفظ جان میهمان منفوری است که از عربستان می‌آید.
گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش پاکستان برای کنترل کامل اوضاع در مقر وزارت کشور اتاق کنترلی تشکیل داده و تمام مسیرهای منتهی به محل اقامت بن‌سلمان را زیر نظر خواهد داشت. 12 هزار نیروی ویژه ارتش در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی مستقر هستند تا هر گونه تردد مشکوکی را زیر نظر بگیرند. تنها  هزار پست بازرسی در پایتخت ایجاد شده و همه راه‌ها از جمله بزرگراه کشمیر- اسلام‌آباد به‌سوی منطقه استقرار بن‌سلمان برای رفت و آمد عادی بسته شده است.
هواپیمای ولیعهد سعودی از لحظه ورود به حریم هوایی پاکستان تا لحظه فرود در فرودگاه نظامی به جای فرودگاه بین‌المللی  اسلام‌آباد در حصار کامل جنگنده‌های ارتش پاکستان خواهد بود. سپس او از آنجا از طریق باگرد به دیدار عمران‌خان در کاخ نخست‌وزیری خواهد رفت. هیات همراه عظیم سعودی‌ها شامل هزاران نفر در 8 هتل اسلام‌آباد مستقر می‌شوند که از هر گونه پذیرش عادی ممنوع شده‌اند.
از ترس واکنش‌های مردمی پاکی به بن‌سلمان، هیچ گونه استقبال مردمی از او برنامه‌ریزی نشده  و تازه شبکه موبایل و اینترنت سراسری هم قطع خواهد شد. در حقیقت ولیعهد سعودی در کشوری که مدعی دوستی و برادری با آن است تنها از طریق تلویزیون با مردم صحبت خواهد کرد.
پلیس علاوه بر این برای اطمینان از جلو‌گیری از تظاهرات علیه بن‌سلمان، رئیس و نایب‌رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان شاخه سرگودها را دستگیر کرده،  اگرچه بازداشت رئیس سازمان دانشجویان امامیه شاخه شهر پندی به‌علت مقاومت مردمی در لاهور با ناکامی همراه بوده است.


Page Generated in 0/0055 sec