printlogo


کد خبر: 206470تاریخ: 1397/11/28 00:00
اخبار

افشین پیروانی در لیست وزارت ورزش نیست
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس جایی در لیست وزارت ورزش برای حضور در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ندارد. وزارت ورزش و جوانان قصد دارد ترکیب جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را با استفاده از اعضای اقتصادی و همچنین تنی چند از پیشکسوتان این تیم تشکیل دهد. درحالی که وزارت ورزش هنوز فهرست اعضای مدنظرش را اعلام نکرده است اما برخی در تلاشند تا خود را به عنوان گزینه مورد نظر معرفی کنند. حتی برخی افراد خارج از باشگاه در تلاشند گزینه مد نظرشان را وارد هیات مدیره کنند. افشین پیروانی یکی از افرادی است که عنوان شده احتمال حضورش در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس وجود دارد. با این حال خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد وزارت ورزش تمایلی به انتخاب پیروانی برای هیات مدیره ندارد. سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس که با حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با محرومیت 5 ساله روبه‌رو شده بود، با لغو محرومیتش توسط کمیته استیناف دوباره به حضورش در دیدارهای پرسپولیس ادامه می‌دهد و دیدارهای ورزشگاه آزادی را از نزدیک تماشا می‌کند. هر چند وزارت ورزش تمایلی برای استفاده از پیروانی در هیات مدیره ندارد اما برخی تلاش می‌کنند زمینه حضور وی در بدنه مدیریت این تیم را فراهم کنند.

انتقام کی‌روش از ژاپن؟
کارلوس کی‌روش بعد از 8 سال هدایت ایران با نرسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ چمدان‌هایش را برای بازگشت به خانه بست و در کمتر از یک هفته با قراردادی 5/3 ساله هدایت کلمبیا در آمریکای جنوبی را برعهده گرفت. مرد پرتغالی که برخلاف
میل باطنی و تنها به خاطر شکست برابر ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها مجبور به ترک ایران شد، حالا در نخستین ‌تجربه هدایت تیم جدید باید در جدالی انتقامی مقابل سامورایی‌های آبی، شاگردان جدیدش را به میدان بفرستد. بنا بر اعلام رسمی فدراسیون فوتبال کلمبیا، این تیم با هدایت سرمربی جدید روز ۲۲ مارس ۲۰۱۹ (دوم فروردین ۹۸) به مصاف ژاپن خواهد رفت.
در بیانیه منتشر شده آمده است این بـازی دوستانــه در چارچوب
KIRIN CHALLENGE CUP در ورزشگاه نیسان شهر یوکوهاما برگزار خواهد شد تا 2 تیم، یکی از فیفادی‌های ماه مارس را در تقابل با یکدیگر پشت سر بگذارند. کی‌روش که تصور نمی‌کرد شاگردانش در تیم‌ملی ایران با شکست مقابل سامورایی‌ها وداعی تلخ و دردناک برای او رقم بزنند، حالا در روز‌های نخست نوروز ایران، امیدوار است انتقام این شکست را در خاک ژاپن از نایب‌قهرمان آسیا بگیرد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال کلمبیا در تلاش است بعد یا قبل از رویارویی کی‌روش و شاگردانش با سامورایی‌ها، یک بازی دوستانه هم با کره‌جنوبی در سئول تدارک ببیند تا روند آماده‌سازی کلمبیا برای حضور در کوپاآمه‌ریکا با سرعت بیشتری طی شود.

راهکار اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فوتبال از نگاه رضاییان
مدیرعامل اسبق باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به عدم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در فوتبال می‌گوید مجمع می‌تواند قواعدی را تصویب کند تا با احترام به قوانین داخلی رئیس فدراسیون انتخاب شود.
مسعود رضاییان درباره چرایی عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون فوتبال و اینکه چرا مجمع برای خروج بازنشسته‌ها برگزار نمی‌شود؟ گفت: واقعاً نمی‌دانم چرا مجمع فدراسیون برگزار نمی‌شود اما می‌دانم اعضای مجمع براحتی می‌توانند مجمع فوق‌العاده برگزار کنند و تصمیمات خود را بگیرند. رضاییان ادامه داد: مجمع فدراسیون فوتبال می‌تواند خودش قواعدی را تصویب و به اجرا بگذارد که به نوعی به قوانین کشور هم احترام گذاشته شود. مثلاً می‌توانند تصمیم بگیرند رئیس فدراسیون فوتبال تا سنی خاص ریاست کند یا شرایط و ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد و در ادامه رئیس جدید فدراسیون فوتبال را با این قوانین انتخاب کند؛ یعنی رئیس جدید بر اساس قوانینی که مجمع به تصویب رسانده در انتخابات شرکت کند. وی اظهار کرد: البته نظر شخصی من این است، فدراسیون فوتبال یک سازمان غیردولتی و NGO است و نیاز نیست تابع قوانین کشور باشد؛ رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند تا ۹۰ سالگی ریاست کند و حضور او دیگر به تصمیم مجمع بستگی دارد.
 


Page Generated in 0/0139 sec