printlogo


کد خبر: 206471تاریخ: 1397/11/28 00:00
کابوس دورتموند
زنبورهای بدون نیش

روند نامطلوب اخیر دورتموند و برتری‌های متوالی بایرن‌مونیخ، نگرانی‌هایی را بابت از دست رفتن صدرنشینی تیم فاوره برای هواداران پرشمار بروسیا به وجود آورده است. به نقل از سایت طرفداری، شاگردان لوسین فاوره در ۴ بازی گذشته خود نه‌تنها موفق به کسب پیروزی نشده‌اند، بلکه در مجموع ۱۰ گل دریافت کرده‌اند. دورتموند در بازی مقابل هوفنهایم در ۱۵ دقیقه پایانی با دریافت ۳ گل بازی برده را با تساوی تعویض کرد، مقابل وردربرمن از جام حذفی آلمان کنار رفت و حالا در لیگ، بایرن را در ۲ امتیازی خودش می‌بیند.
ناآمادگی ستارگان
بدون مارکو رویس، دورتموند  تیم چندان خطرناکی نشان نداده است. کاپیتان تا پیش از مصدومیت فصلی رویایی را با به ثمر رساندن ۱۷گل و ارسال یک پاس گل سپری کرده بود. او در مرز ۳۰ سالگی بی‌تردید بهترین بازیکن این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا بوده است. رویس در دیدار مقابل وردربرمن دچار مصدومیت شد، به همین دلیل 2 دیدار بعدی این تیم مقابل هوفنهایم و تاتنهام را از دست داد و به احتمال زیاد در بازی بعدی تیمش مقابل نورنبرگ نیز حضور نخواهد داشت. شاگردان فاوره در دیدار مقابل تیم آخر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا به احتمال فراوان بدون مارکو رویس موفق به کسب 3 امتیاز خواهند شد اما بی‌تردید برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ داخلی به حضور کاپیتان خودشان در ادامه فصل نیازی مبرم خواهند داشت. دیگر دغدغه دورتموند به ماجرای افت و مصدومیت آلکاسر، مهاجم آماده‌شان مربوط می‌شود. این مهاجم اسپانیایی از تاریخ هجدهم دسامبر سال گذشته میلادی موفق به گلزنی نشده و حتی در ضربات پنالتی انتهای بازی مقابل وردربرمن ضربه خود را از دست داد و با چشمانی اشکبار زمین مسابقه را ترک کرد. آلکاسر البته در سال‌های گذشته همواره با مشکل مصدومیت مواجه بوده و به همین دلیل در زمان حضور خود در بارسلونا نیز از فرصت چندان زیادی برای درخشش برخوردار نبود. با این وجود دورتموند به حضور او بسیار نیازمند است. اگر این مهاجم اسپانیایی در ادامه فصل بدرخشد، شانس تیمش برای کسب عنوان قهرمانی بسیار افزایش خواهد یافت.
معضل دفاعی
خط دفاعی از سال‌های گذشته همواره یکی از مشکلات اصلی دورتموند بوده و حتی توماس توخل و پتر بوش سرمربیان قبلی موفق به رفع این اشکال نشده بودند اما به نظر می‌رسد فاوره سرانجام موفق به رفع این مشکل شده و مانوئل آکانجی و اکسل زاگادو، 2 مدافع میانی این تیم با کمک سرمربی سوییسی استحکام خط دفاعی زردپوشان را افزایش داده‌اند. آکانجی در حال حاضر دچار آسیب‌دیدگی شده و زاگادو  در دقیقه ۷۷ بازی مقابل تاتنهام به دلیل مصدومیت مجبور به ترک میدان شد. ۲ گل حریف هم بعد از این اتفاق به ثمر رسید. لوسین فاوره از جانشینان چندان مطمئنی برای پست دفاع آخر برخوردار نیست و عمر توپراک به عنوان مدافع میانی از سرعت لازم جهت جانشینی یکی از این ۲ مدافع بی‌بهره است. سرمربی سوییسی تیم برای سیستم خود به بازیکنانی سریع و چابک نیاز دارد که بتوانند به جریان بازی سرعت بخشند. در تقابل با دفاعی مستحکم، سیستم بازی شاگردان فاوره با مشکل مواجه خواهد شد و بازیکنان این تیم در فاز تهاجمی در مقابل یک خط دفاعی مستحکم حرفی برای گفتن ندارند. در بوندس‌لیگا با توجه به سیستم بازی تیم‌ها، دورتموند تاکنون با مشکل خاصی روبه‌رو نشده اما در  لیگ قهرمانان اروپا، شاگردان لوسین فاوره تنها مقابل تیم‌های تهاجمی شانس موفقیت دارند.
آفت بی‌تجربگی
میانگین سنی بازیکنان اصلی دورتموند در دیدار مقابل تاتنهام 8/23 سال بود که ۳ سال از میانگین سنی بازیکنان حریف کمتر بود. همین موضوع می‌تواند سبب رقم خوردن تفاوتی بزرگ شود. در واقع شاگردان لوسین فاوره برای بازی کردن در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هنوز از تجربه لازم برخوردار نیستند. برای نمونه اشرف حکیمی که در حال تجربه کردن نخستین ‌فصل حضور خود در تیمی بزرگ از فوتبال اروپاست، با تصمیم اشتباه خود سبب دریافت گل اول در بازی مقابل تاتنهام و فروپاشی دورتموند در ادامه شد. دورتموند در این فصل در همه بازی‌ها تیمی مسلط و برتر نبوده  و در برخی دیدارها با برخورداری از چاشنی شانس و زدن گل در وقت‌های اضافی موفق به کسب پیروزی شده است. حتی این تیم بازی مقابل حریفی نه چندان دشوار مانند فورتونا دوسلدورف را واگذار کرد. البته لوسین فاوره تازه در تابستان گذشته هدایت این تیم را بر عهده گرفته و دورتموند با کادر جوان خودش در ابتدای یک پروسه بلندمدت قرار گرفته است. با این وجود تیم همچنان مدعی اول کسب عنوان قهرمانی بوندس‌لیگاست. دورتموند از آغاز دور برگشت رقابت‌های بوندس‌لیگا بدون شکست بوده و موفق به کسب ۸ امتیاز شده است.
 


Page Generated in 0/0126 sec