printlogo


کد خبر: 206476تاریخ: 1397/11/28 00:00
اخبار

«کتاب‌های پروانه» فراتر از مرزها می‌روند
مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از ترجمه برخی کتاب‌های منتشر شده گروه کودک و نوجوان (کتاب‌های پروانه) این انتشارات به زبان‌های ترکی، چینی، انگلیسی، مالایی و عربی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین سعیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموعه 8 جلدی «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» در قالب «کتاب‌های پروانه» توسط انتشارات نار ترکیه به زبان ترکی منتشر شده است و بزودی ترجمه این اثر به زبان آلمانی و نروژی نیز منتشر خواهد شد. طبق رایزنی فرهنگی با موسسه امام علی(ع) در اسلوی نروژ، این مجموعه 8 جلدی که به قلم «کلر ژوبرت» نویسنده و تصویرگر فرانسوی و مسلمان برای کودکان منتشر شده است، به زبان نروژی ترجمه و عرضه می‌شود. وی همچنین از ترجمه مجموعه «پیامبر» نوشته نقی سلیمانی که توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است به زبان عربی خبر داد. قرارداد ترجمه مجموعه «قصه ما مثل شد» با یک انتشارات چینی و نشر مهنا در ترکیه منعقد شده است که ترجمه چینی این اثر همزمان با سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 98 رونمایی خواهد شد. مدیرعامل به‌نشر با اشاره به اینکه انتشارات آستان قدس رضوی پیش از این 39 عنوان کتاب کودک و نوجوان را در قالب «کتاب‌های پروانه» به زبان‌های انگلیسی و مالایی ترجمه کرده است، به ورود جدی به نشر برای ترجمه آثار این انتشارات خبر داد.


کرمانی‌ها میهمان یک نمایش عظیم دفاع مقدسی
اجرای نمایش «ماهی در خاک» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی کورش زارعی از امروز در کرمان آغاز می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، نمایش «ماهی در خاک» تازه‌ترین اثر مؤسسه مهنا است که به قصه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و والفجر ۸ می‌پردازد. این نمایش از امشب،‌ ۲۸ بهمن‌ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۹ در مصلای بزرگ امام علی(ع) کرمان برگزار می‌کند. مالک سراج، انوش معظمی، علی‌محمد رادمنش، فاطمه رادمنش، سیدعلی موسویان، هدی آهنگر، امیرعلی زارعی، مینا محسنی‌نسب، علی نفیسی، حسام خلیل‌نژاد و علی فرحناک در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و کورش زارعی کارگردانی و علیرضا کوهفر نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. کورش زارعی درباره این نمایش گفت: نمایش درباره رشادت‌های غواصان شهید دوران دفاع‌مقدس در این 3 عملیات کلیدی است که با جلوه‌های ویژه سینمایی و تلفیق نمایش محیطی روی صحنه می‌رود.


تصمیم آکادمی اسکار با اعتراض منتقدان عوض شد
مخالفت هنرمندان سینمای آمریکا با تصمیم جدید آکادمی اسکار برای نشان ندادن لحظه اعلام نام 4 برنده، با تجدید نظر آکادمی اسکار روبه رو شد. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که طی چند روز گذشته، چهره‌های مختلف برجسته سینمای آمریکا نظر مخالف خود را نسبت به نظر هیات مدیره اسکار اعلام و با اهدای 4 جایزه اسکار در فاصله پخش آگهی‌های تلویزیونی مخالفت کردند، مسؤولان آکادمی از تصمیم خود صرف‌نظر کردند. علاوه بر چهره‌های درجه یکی چون مارتین اسکورسیزی، برد پیت، جرج کلونی، تارانتینو و آلفونسو کوارون که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مخالفت خود را اعلام کردند، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی نیز با این تصمیم مخالفت کرده بودند. در حالی که مدیران اسکار قصد داشتند با اهدای جوایز 4 بخش فیلمبرداری، تدوین، فیلم کوتاه و طراحی مو در فاصله پخش آگهی‌های تلویزیونی مراسم اهدای جوایز را در سقف ۳ ساعت برگزار کنند، اکنون پذیرفتند که تماشاگران مستقیم تلویزیون اهدای هر ۲۴ جایزه را به صورت زنده ببینند. یکی دیگر از تصمیم‌های جدید آکادمی اهدای جوایز از سوی چهره‌هایی متفاوت با برندگان سال پیش بود که آن هم با اقبالی روبه‌رو نشد.
نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار، ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ در دالبی تیه‌تر برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0051 sec