printlogo


کد خبر: 206485تاریخ: 1397/11/28 00:00
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد
شاغل بودن بیش از 50 درصد معتادان

گروه اجتماعی:‌ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستند، گفت: مسؤولان باید با شدت بیشتری از ورود و توزیع مواد مخدر در کشور جلوگیری و نهادهای فرهنگی تلاش کنند اقدامات پیشگیرانه توسعه یابد.
به گزارش «وطن امروز»، اسکندر مومنی در‌ آیین افتتاحیه مرکز درمان، صیانت و اشتغال‌زایی شهید زیادیان گفت: حوزه مبارزه با مواد مخدر، یک عزم ملی و همه‌جانبه می‌طلبد، چرا که امروز 7/11 درصد از تولید ناخالص ملی کشور در این حوزه هزینه می‌شود، آن هم برای کشوری که گرفتار تحریم است، در حالی که این رقم را می‌توان برای پیشرفت کشور هزینه کرد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به 2 اولویت مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ستاد، پیشگیری و ساماندهی معتادان متجاهر را به عنوان 2 اولویت مهم در دستور کار خود قرار داده است؛ در اولویت پیشگیری باید همه کشور تلاش کنند کسی گرفتار اعتیاد نشود، چرا که آسیب فرد معتاد فقط به خانواده‌اش نمی‌رسد، بلکه به کل جامعه تسری می‌یابد. مومنی تصریح کرد: از مجموع معتادان کشور، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر آنان معتاد متجاهر هستند که اولویت کوتاه‌مدت ما ساماندهی این افراد است. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: امروز بیش از ۵۰ درصد از معتادان کشور شاغل هستند، متولیان این حوزه باید از ورود و توزیع مواد مخدر جلوگیری و همه نهادهای فرهنگی نیز باید تلاش کنند اقدامات پیشگیرانه توسعه یابد.


Page Generated in 0/0049 sec