printlogo


کد خبر: 206493تاریخ: 1397/11/28 00:00
180رستوران تهران به علت گرانی گوشت تعطیل شد

رئیس اتحادیه صنف رستوران و سلف‌سرویس تهران با بیان اینکه رستوران‌ها امسال به‌طرز بی‌سابقه‌ای کاهش مشتری داشته‌اند از تعطیلی ۱۸۰ رستوران در تهران به‌دلیل گرانی گوشت و کاهش مشتری خبر داد. علی‌اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم‌ با اشاره به وضعیت گرانی مواد اولیه رستوران‌ها و افزایش مشکلات رستوران‌داران در ماه‌های گذشته اظهار داشت: متأسفانه با گرانی‌های اخیر، قیمت مواد اولیه ازجمله گوشت، مرغ، حبوبات و رب به‌اندازه‌ای بالا رفته که هم باعث کاهش میزان مشتریان شده و هم گلایه رستوران‌داران را به‌دنبال داشته و آنها هر روز از وضعیت قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده گلایه می‌کنند. میرابراهیمی افزود: امسال از 700 رستوران ثبت‌شده و دارای مجوز در تهران، 180 رستوران تقاضای انصراف از مجوز و ابطال مجوز خود را به ما اعلام کرده‌اند. وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر فروش خورش بدون گوشت برای کاهش قیمت تمام‌شده و جذب مشتری گفت: طبخ خورش بدون گوشت اصلاً امکان‌پذیر نیست؛ اگرچه موضوع «فروش خورش بدون گوشت» در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده اما گزارشی در این‌باره به اتحادیه نرسیده است.
4 هزار رأس دام وارد ایران شد
در همین حال مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه واردات دام زنده به کشور باعث کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار شده است، گفت: تا پنجشنبه‌شب گذشته، حدود ۴ هزار رأس دام وارد شده است. حمید ورناصری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در هفته ٥٠ هزار رأس وارد کشور می‌شود، افزود: این اقدامات در تنظیم بازار گوشت و آرام شدن شرایط تاثیر بسزایی دارد به طوری که تعدادی از دلالان و واسطه‌ها در روزهای اخیر که دام‌‌های وارداتی برای کشتار به کشتارگاه فرستاده شده بودند، به این مراکز مراجعه می‌کردند تا ببینید واردات دام واقعیت دارد یا خیر. ورناصری یادآور شد: رومانی و کشورهای مختلف دیگر از جمله مبادی واردات دام زنده به کشور هستند. به گفته وی به طور متوسط روزانه حدود ١٥٠ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود.  
کشف 200 تن گوشت در بازدیدهای اخیر
از سوی دیگر، دادستان تهران با اشاره به بازرسی‌های معاونان دادستانی تهران در راستای توزیع عادلانه گوشت قرمز، از کشف 190 تن گوشت قرمز و 16 تن مرغ خبر داد. عباس جعفری‌دولت‌آبادی در این‌باره توضیح داد: کشف این مقادیر گوشت قرمز و مرغ مربوط به بازرسی‌های 15 روز اخیر است. وی همچنین از کشف 5 تن و 660 کیلو مرغ منجمد تنظیم بازار در شادآباد و 8/5 تن گوشت در رباط کریم، مربوط به یک شرکت پروتئینی خبر داد. وی آخرین کشفیات معاونان دادسرا در این زمینه را کشف 4 تن گوشت تنظیم بازاری با نماد جعلی در 23 بهمن اعلام کرد و افزود: آمار یادشده فقط در بردارنده مقادیر کلان است. به‌ گفته وی، گوشت‌های مکشوفه با نظارت معاونان دادستان میان مردم توزیع شده است.


Page Generated in 0/0270 sec