printlogo


کد خبر: 206498تاریخ: 1397/11/28 00:00
اخبار

لزوم شکستن حلقه‌های بسته مدیریتی در «گام دوم»
عضو مجلس خبرگان رهبری، یکی از ابعاد منشور راهبردی گام دوم را، شکستن حلقه‌های مدیریتی بسته و آزاد کردن انرژی جوانان مؤمنِ انقلابی و پای کار دانست و افزود: دعوت جوانان به حضور در صحنه مدیریت جهادی نظام بر پایه اصل «ما می‌توانیم» یکی از ابعاد این منشور است. آیت‌الله عباس کعبی منشور گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب منتشر شد را دارای ابعاد گوناگون دانست و گفت: یک بعد این منشور، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین اوضاع جهان در گذشته، حال و آینده است. بعد دوم منشور، گفتمان‌سازی بر پایه انقلاب اسلامی است. بعد سوم این منشور مهم، رصد و دیده‌بانی و ارزیابی 40 سال گذشته و تلاش برای برداشتن گام‌های استوار در 40 سال آینده است. وی بعد چهارم منشور راهبردی گام دوم را شکستن حلقه‌های مدیریتی بسته و آزاد کردن انرژی جوانان مؤمن انقلابی و پای کار دانست و افزود: دعوت جوانان به حضور در صحنه مدیریت جهادی نظام بر پایه اصل ما می‌توانیم یکی از ابعاد این منشور است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بعد ششم پیام راهبردی رهبر انقلاب، ذکر کارهای اساسی و پایه‌ای است که انقلاب بر اساس اراده ملی و ارزش‌های اسلامی انجام داده؛ همچنین مجموعه توصیه‌ها بر پایه فرصت‌ها و تهدیدها و چالش‌ها و ذکر مسائل بنیادین و اصلی انقلاب و تحلیلی جامع. آیت‌الله کعبی افزود: این منشور باید بارها در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و از سوی جوانان مؤمن انقلابی خوانده و تجزیه و تحلیل و درباره آن بحث شود و هر کدام از اقشار جامعه، برنامه خود را متناسب با گام دوم  ترسیم کنند.

حکم قطعی ۴ متهم پرونده شرکت کلاهبرداری دومان توکان صادر شد
حکم قطعی متهمان پرونده شرکت کلاهبرداری دومان توکان صادر و بر اساس حکم صادره، دومان سهند به ۲۰ سال حبس محکوم شد. به گزارش میزان، حکم قطعی ۴ نفر از متهمان شرکت کلاهبرداری دومان توکان از سوی قاضی صلواتی، رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران و مفسدان اقتصادی صادر شد. بر اساس حکم صادره، دومان سهند فرزند اصغر مدیرعامل شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل 20 سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد. همچنین رشید جباری فرزند محمد رئیس هیات مدیره شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۸ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی، مهدی ذکایی فرزند یحیی معاون حقوقی شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۵ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و احسان حدیدساز فرزند محمدعلی جانشین مدیرعامل و رئیس واحد جذب شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل 8 سال حبس، 20 ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند. بر اساس رای صادره، دادگاه به استرداد وجوه سرمایه‌گذاران مالباخته و ضبط همه اموالی که متهمان از طریق خلاف قانون به دست آورده‌اند، حکم صادر کرده است.

اجرای حکم ۹۵ نفر در پرونده‌های اقتصادی اخیر
دادستان تهران با اشاره به رسیدگی قاطع دادستانی تهران به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی گفت: تلاش‌های صورت گرفته در این 7 ماه نشان داد هر زمان بر موضوعی تمرکز کردیم، موفق شده‌ایم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری‌دولت‌آبادی اظهار داشت: در این چند ماه اقدامات مهمی در پرونده‌های فساد اقتصادی به عمل آمده و با تعیین قضات و راه‌اندازی شعبات ویژه و برگزاری جلسات هفتگی، نتایج مناسبی به‌دست آمده است. دادستان تهران در تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های اقتصادی اخیر در چند شعبه ویژه دادسرای تهران، از احضار ۱۸۰۰ نفر، بازداشت ۱۷۶ نفر، ممنوع‌الخروجی ۷۳۰ نفر، صدور ۱۳۷ فقره کیفرخواست و تحت تعقیب قرار گرفتن ۲۱۷ نفر در این کیفرخواست‌ها خبر داد و گفت: احکام محکومیت ۹۵ نفر در حال اجراست.
 


Page Generated in 0/0053 sec