printlogo


کد خبر: 206499تاریخ: 1397/11/28 00:00
اخبار

زنگنه کم‌کارترین وزیر دولت است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی می‌گوید بیژن زنگنه کم‌کارترین وزیر در دولت روحانی در دوره زمانی فعلی است. جواد کریمی‌قدوسی دیروز در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه قریب 6 هزار قلم کالا به کشور وارد می‌شود، افزود: اگر وزیر صنعت توی اتاقش بنشیند و از هیچ جا بازدید نکند و کاری انجام ندهد و فقط مدیریت کند و واردات بی‌رویه را سامان دهد فی‌نفسه 50 درصد مشکلات حوزه تولید حل می‌شود. کریمی‌قدوسی افزود: یکی دیگر از بحث‌های مهم در حوزه اقتصاد و بودجه حوزه نفت و گاز، پتروشیمی و میعانات گازی است. خوب است آقای زنگنه گزارش دهد در 6 سال گذشته به چه تعداد از کشورهایی که جزو شرکای سنتی ایران در تمام شرایط بودند برای توسعه حوزه تجارت نفت و گاز و بازگشت پول سفر کرده است. ما کمترین تحرک را از آقای زنگنه در این حوزه می‌بینیم ولی بیشترین توجه آقای زنگنه به ارتباط با اروپا و شرکت‌های اروپایی بود. کم‌کارترین وزیر در این مدت آقای زنگنه بود. وی افزود: آخرین اعلام موضع اروپایی‌ها آب پاکی را روی دستان کسانی ریخت که فکر می‌کردند می‌شود اقتصاد را با اروپایی‌ها مدیریت کرد. کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها می‌گویند زعفران، فرش، پسته و... بفروشید و بدون جابه‌جایی یک یورو به جایش شکر بخرید.

نیویورک تایمز:
فرار افسر آمریکایی به ایران یک ضربه سخت اطلاعاتی بود
در حالی که هنوز خبر فرار افسر سابق نیروی هوایی آمریکا به ایران تایید نشده است، یک رسانه آمریکایی عنوان داشت این موضوع یک ضربه اطلاعاتی سنگین به ایالات متحده محسوب می‌شود. به گزارش مهر، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات سابق ضداطلاعات آمریکا گزارش داده «مونیکا الفرد ویت» عضو سابق نیروی هوایی ایالات متحده که به ایران گریخته، ضربات شدیدی بر عملیات‌های جاسوسی کشور خود وارد آورده است. او همچنین مظنون به لو دادن اسامی جاسوس‌های دوجانبه بخش ضداطلاعات ارتش آمریکاست و ایران برخی از این جاسوس‌ها را شناسایی کرده است. وزارت دادگستری آمریکا بتازگی علیه مونیکا ویت که در بخش ضداطلاعات نیروی هوایی ایالات متحده به پرونده‌های بسیار محرمانه‌ای دسترسی داشته، اعلام جرم کرده است. این وزارتخانه می‌گوید، خانم ویت فوریه سال ۲۰۱۲ برای شرکت در کنفرانس «هالیوودیسم» به ایران سفر کرد، امری که ظاهرا راه را برای فعالیت‌های جاسوسی وی گشوده است. وی در نهایت تابستان سال ۲۰۱۳ به ایران گریخت اما از گزارش نیویورک‌تایمز برمی‌آید که اطلاعات ذی‌قیمتی را نیز در اختیار ماموران ایرانی قرار داده است. این گزارش می‌گوید، مونیکا ویت که مسلمان نیز شده، متهم به افشای نام 8 مامور ضداطلاعات ارتش آمریکاست و او همچنین می‌دانست که ایالات متحده چگونه ارتباطات مخابراتی خارجی را رهگیری می‌کند. ویت علاوه بر اینها از عملیات‌های مخفی ارتش آمریکا در نقاط مختلف خاورمیانه باخبر بوده است. به گفته یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا، وقتی که مونیکا ویت به ایران گریخت، نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به یک‌سری «اقدامات دفاعی» دست زدند تا آسیب‌هایی را که او وارد آورده بود به حداقل برسانند. یک مقام دیگر سابق امنیتی آمریکا گفته که اگر قرار باشد به خرابکاری‌های وی نمره‌ای از یک تا ۱۰ بدهد، نمره ۷ یا شاید ۸ را مناسب می‌داند. مونیکا ویت از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ به عنوان افسر بخش ضداطلاعات نیروی هوایی آمریکا مشغول به خدمت بوده و پس از آن نیز به مدت 3سال به عنوان کارمند قراردادی برای این بخش کار کرده است. برخی رسانه‌ها با مخابره این خبر مدعی شده‌اند پرونده وی همچنین با نام 2 شرکت ایرانی «افق نو» و «نت پیگرد سماوات» پیوند خورده است. این 2 شرکت هم‌اکنون تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

صدراعظم آلمان:
اختلافات میان اروپا و آمریکا درباره ایران تاکتیکی است
صدراعظم آلمان ضمن پذیرفتن اختلافات تاکتیکی اروپا و آمریکا، هدف نهایی 2 طرف در قبال ایران را یکسان توصیف کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل روز شنبه در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن پذیرفتن اختلافات تاکتیکی بین اروپا و آمریکا درباره ایران گفت: «هدف نهایی هر دو طرف درباره ایران یکی است». صدراعظم آلمان گفت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه ممکن است موجب تقویت نفوذ روسیه و ایران شود.


Page Generated in 0/0153 sec