printlogo


کد خبر: 206509تاریخ: 1397/11/29 00:00
اخبار

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت  اعلام کرد
درجه 2 بودن بیش از 50 درصد رستوران‌های کشور
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد رستوران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کشور درجه 2 هستند، گفت: تشدید نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها از اسفندماه آغاز می‌شود.
سیدرضا غلامی، رئیس اداره بهداشت مواد غذایی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت بهداشتی رستوران‌ها در کشور، به فارس ‌گفت: بر اساس رتبه و درجه‌بندی‌‌های انجام شده بیش از 50 درصد رستوران‌های کشور درجه 2، 25 درصد درجه یک و بین 20 تا 25 درصد درجه 3 هستند. وی افزود: بر اساس نمره‌ای که از یک تا 100 از لحاظ بهداشتی برای رستوران‌ها در نظر گرفتیم، رستوران‌هایی که نمره 90 تا 100 را کسب کنند درجه یک، 70 تا 90 درجه 2 و کمتر از 70 درجه 3 خواهند بود. غلامی در پاسخ به اینکه مردم چگونه می‌توانند نسبت به درجه رستوران‌ها اطلاع یابند، گفت:‌ اپلیکیشن درجه‌بندی رستوران‌ها از طریق سایت مرکز سلامت در دسترس است. 


جو برفی کشور تا آخر بهمن
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: تا آخر بهمن جو کشور تحت تاثیر چند سامانه بارشی قرار می‌گیرد و بارش باران و برف، وزش باد، کولاک ، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد در گردنه‌های کوهستانی و برفگیر در تعدادی از استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
احد وظیفه به ایسنا گفت: بارش برف و باران در خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در شمال هرمزگان (حاجی‌آباد)، خراسان جنوبی (سرایان، بشرویه، فردوس، بیرجند، قاین، زیرکوه و طبس)، سیستان‌وبلوچستان و شرق کرمان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت. وی در ادامه با بیان خارج شدن این سامانه بارشی از کشور، گفت‌: همچنین هوای برخی نواحی کشور از ۲۹ بهمن‌ماه (امروز) متأثر از موج دیگر بارشی خواهد بود. به این ترتیب که در دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، شرق و شمال شرق خوزستان، غرب و مرکز کرمانشاه، نقاطی از استان‌های کردستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری بویژه منطقه کوهرنگ، همدان و مرکزی همراه با کاهش نسبی دما، بارش باران و برف، وزش باد، کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد در گردنه‌های کوهستانی و برفگیر پیش‌بینی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec