printlogo


کد خبر: 206513تاریخ: 1397/11/29 00:00
اخبار

قیمت سبزیجات به نقطه جوش رسید
آشفتگی قیمتی که در بازار محصولاتی مانند گوشت قرمز و مرغ مشاهده می‌‌شد به بازار صیفی‌جات هم رسیده و این محصولات با قیمت‌های عجیب و غریبی عرضه می‌شوند. به گزارش تسنیم، هم‌اکنون نرخ هر کیلوگرم کاهو به 11000 تومان، فلفل دلمه 15000‌تومان، لبو 8500 تومان، کلم 8000 تومان، بادمجان 8000 تومان و گوجه‌فرنگی به 9000‌تومان رسیده است. روز گذشته در برخی فروشگاه‌ها هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی بوته‌ای (رسمی) 7800 تومان و کاهو پیچ و رسمی 8500 تومان قیمت داشت اما در فروشگاه‌های دیگری از شهر تهران هر کیلوگرم کاهوی پیچ 10800 تومان و کاهوی رسمی 9800 تومان به فروش می‌رسید، البته دیگر صیفی‌جات نیز
قیمت‌های معمولی ندارد به طوری که هر کیلوگرم بادمجان 7800 تومان، سیر خشک 16500 تومان، سیب‌زمینی 5400 تومان، پیاز 4500 تومان، هویج 6500 تومان و خیار 7500 تومان به فروش می‌رسید. بنا بر این گزارش، قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم کاهوی رسمی 3 تا 5 هزار تومان، ‌کاهوی پیچ 4 تا 6 هزار تومان، پیاز 2500 تا 4 هزار تومان، سبزی جور2500 تا 4 هزار تومان و سبزی خوردن3500 تا 5 هزار تومان و گوجه فرنگی رسمی و گلخانه‌ای نیز به ترتیب 3500 تا 5‌هزار تومان و 4 تا 9 هزار تومان بود.

وعده وزیر جهاد کشاورزی
قیمت گوشت را روی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان تثبیت می‌کنیم
وزیر جهاد کشاورزی در نشست با فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت با واردات گوشت باید قیمت این محصول را در بازار روی هر کیلوگرم ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان تثبیت کنیم. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در گفت‌وگو با فارس افزود: محمود حجتی اعلام کرد بر اساس بند «خ» ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه با تصویب دولت ۲ هزار میلیارد تومان به منظور بخشودگی سود و جرایم و همچنین 3 سال امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه اختصاص داده شده است. وی ادامه داد: حجتی اضافه کرد در بانک کشاورزی ۷۱۱ هزار پرونده در زمینه وام‌های کشاورزان خسارت دیده تشکیل شده که با مبلغ 2 هزار میلیارد تومان مشکل ۵۶۰ هزار پرونده زیر 20 میلیون تومان حل می‌شود اما برای استمهال وام همه متقاضیان ۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که نوبخت قول داد بخشی از آن را تا پایان سال تامین کنند. وی تصریح کرد: حجتی اعلام کرد کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند برنج، شکر، روغن و گوشت به میزان کافی تامین شده و در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و همچنین میوه مورد نیاز شب عید مردم از جمله سیب و پرتقال تامین شده و از 20‌اسفند به بعد در بازار توزیع می‌شود. وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد که در زمینه بازسازی قنوات کشور عزم جدی داریم و علاوه بر اعتبارات بودجه سالانه، حاضریم از مابقی ردیف‌های وزارت جهاد کشاورزی در بخش قنوات که حدود ۶ میلیارد مترمکعب آب برداشت می‌کنیم، هزینه کنیم.


ایران صادرکننده بنزین و گازوئیل شد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز صادرات بنزین و گازوئیل خبر داد. علیرضا صادق‌آبادی در نشستی خبری گفت: در حال حاضر بنزین و گازوئیل را صادر و در بورس هم عرضه می‌کنیم. وی درباره کشورهای مقصد توضیح داد: مقصد صادرات، کردستان عراق، عراق، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه دریای خزر است، البته به کشورهای حاشیه دریای خزر بیشتر سوخت هوایی، نفت سفید و نفت گاز صادر می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ‌میزان تولید بنزین ۱۰۵میلیون لیتر در روز تثبیت شده و محموله‌های بنزین ایران صادر می‌شود. هم‌اکنون میزان مصرف روزانه این فرآورده نفتی بین 85 تا 90 میلیون لیتر در روز است. بر اساس اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ و یورو ٥ به ٧٦ میلیون لیتر در روز و ظرفیت تولید گازوئیل یورو ۴ به ٤٤ میلیون لیتر در روز رسیده است.
 


Page Generated in 0/0053 sec