printlogo


کد خبر: 206514تاریخ: 1397/11/29 00:00
اخبار

رئیس سازمان ملی بهره‌وری:
بهره‌وری نیروی کار در ایران صفر است
رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه بهره‌وری نیروی کار در کل اقتصاد به ازای هر نفر ۶۴ میلیون تومان است، گفت: چگونه سازمانی که بودجه آن ۶۵ صد هزارم بودجه کل کشور است، باید متضمن ۳۵ درصد رشد اقتصادی باشد؟ به گزارش مهر، فاطمه پهلوانی در نشست خبری با بیان اینکه به نسبت افزایش سطح تحصیلات در بازار کار، بهره‌وری نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی افزایش نیافته است، گفت: از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، کل جمعیت مفید و فعال کاری در سال ۹۶، ۲۳ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۶۱۳ نفر است، بنابراین بحث تعدیل نیروی انسانی در افزایش بهره‌وری مطرح نیست بلکه باید کیفیت نیروی انسانی را افزایش دهیم. وی به بهره‌وری نیروی کار کشور اشاره کرد و افزود: به صورت میانگین، بهره‌وری نیروی کار کشور نسبت به تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر در سال، ۶۴ میلیون تومان است. پهلوانی ادامه داد: بیشترین نرخ مربوط به بخش نفت و گاز (با حدود ۸۰ هزار شاغل) با هزار و ۹۴۱ میلیون تومان به ازای هر نفر (9/1 میلیارد تومان) و کمترین نرخ هم مربوط به بخش ساختمان با ۲۱ میلیون تومان به ازای هر نفر است. وی همچنین با بیان اینکه محاسبات ما بر اساس آمار بانک مرکزی است که آخرین به‌روزرسانی این آمار مربوط به سال ۹۶ می‌شود، گفت: در سال ۹۶، بهره‌وری نیروی کار صفر درصد، بهره‌وری سرمایه 4/2 درصد و بهره‌وری کل عوامل تولید 3/1 درصد رشد داشته است.


نرخ شست‌وشوی فروش در تهران
اتحادیه صنف قالی‌شویان تهران با انتشار جدولی، نرخ شست‌وشوی فرش و موکت در شهر تهران را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، هزینه شست‌وشوی انواع موکت معمولی هر مترمربع 2000 تومان تا ۳۶۰۰ تومان، شست‌وشوی موکت پرزدار و گل برجسته 2700 تا ۴۶۰۰ تومان، شست‌وشوی انواع فرش ماشینی ۴۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، شست‌وشوی انواع فرش دستباف 7500 تومان تا ۲۲ هزار تومان، شست‌وشوی فرش دستباف روشن اعلای کاشان ۹۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان، شست‌وشوی فرش گل ابریشم ۱۸ هزار و ۳۰۰ تا ۶۰ هزار تومان و ورودی کرایه رفت و برگشت در سراسر تهران بابت چند تخته فرش برای یک خانواده ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.


پرداخت ماهانه  ۴۲۴۹ میلیارد تومان یارانه نقدی
ماهانه 3549 میلیارد تومان برای یارانه نقدی خانوار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌شود. محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به ابهاماتی که درباره رقم پرداختی یارانه‌ها در هر ماه به وجود آمده، در توئیتی نوشت: ۷۸ میلیون نفر ضرب در 45500 تومان برابر با 3549 میلیارد تومان می‌شود که به اضافه ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت بابت افزایش 2/3 برابری کمک نقدی به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، در مجموع ماهانه ۴ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. وی در ادامه نوشت: در فضای مجازی شبهاتی درباره رقم ۴۲۰۰ میلیارد تومانی یارانه‌ها مطرح شده؛ این رقم درست است اما فقط مربوط به یارانه 45500 تومانی که به ۷۸ میلیون نفر پرداخت می‌شود، نیست. حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای افزایش یارانه خانوارهای تحت پوشش بر اساس جدول مصارف تبصره ۱۴ بودجه ۹۷ پرداخت می‌شود.


نام دستگاه‌های مقصر در قاچاق ‌دام اعلام شد
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر با همکاری و تلاش همه دستگاه‌های مسؤول خبر داد. علی مویدی در این‌باره به ایسنا گفت: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی در زمینه مبارزه با قاچاق دام زنده وجود دارد اما در این زمینه با کسی تعارف نداریم و نام دستگاه‌های مقصر و کسانی که کم‌کاری کنند را اعلام می‌کنیم. وی افزود:‌ نباید همه تقصیر گرانی گوشت قرمز را به گردن قاچاق دام زنده بیندازیم، چون عوامل بسیاری دست به دست هم داده‌اند تا این مشکل در بازار گوشت قرمز به وجود بیاید و قاچاق دام زنده یکی از آنهاست.


Page Generated in 0/0055 sec