printlogo


کد خبر: 206517تاریخ: 1397/11/29 00:00
اخبار

زندانی معروف سیاسی «زمان در حبس قصر» را افتتاح کرد
نمایش «زمان در حبس قصر» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میلاد جباری مولانا شامگاه گذشته اجرای عمومی خود را در باغ‌موزه قصر آغاز کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در آیین رونمایی پوستر و افتتاحیه نمایش «زمان در حبس قصر» که ۲۷ بهمن‌ماه در باغ‌موزه قصر انجام شد، عزت‌الله مطهری (عزت شاهی) زندانی و مبارز معروف رژیم ستمشاهی و مهدی طالقانی، فرزند آیت‌الله سیدمحمود طالقانی از پوستر این نمایش رونمایی کردند. در این مراسم  که با حضور محسن سلیمانی‌فارسانی مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع‌مقدس، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، داوود اسعدی خامنه و داوود یزدانی از زندانیان سیاسی و سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ و جمعی از هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، نمایش «زمان در حبس قصر» اجرای خود را آغاز کرد. نمایش «زمان در حبس قصر» به شیوه تئاترکاربردی و با حضور تماشاگران در صحنه و محل اجرای نمایش به مبارزات و مرارت‌های زندانیان سیاسی در بند رژیم طاغوت می‌پردازد و دیدن این نمایش برای افراد کمتر از ۱۲ سال و بیماران قلبی و عصبی ممنوع است. این نمایش در بخش ویژه 40 سالگی انقلاب اسلامی
سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر نیز حضور داشت. اجرای عموم این نمایش تا ۲۳ اسفندماه در باغ‌موزه قصر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیت از ساعت ۱۹:۳۰ به تماشای این نمایش جذاب بنشینند.


ساخت سریال‌های «سلمان فارسی» و «موسی(ع)» با بالاترین کیفیت
۲ سریال الف ویژه «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» در سیما فیلم با فرمت K8 ضبط می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین کوبچی، پشتیبان تولید نمایشی سیمافیلم درباره فرمت جدید سریال‌های الف ویژه این سازمان گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های جدید مدیران سازمان صداوسیما، از این‌ پس مقرر شده است تا فرمت سریال‌های الف ویژه این سازمان به K8 تغییر کند. تاکنون سریال‌های تولیدشده در سیما فیلم تنها در فرمت اچ‌دی، تولید می‌شدند اما از این‌ پس سریال‌های الف فاخر این سازمان در فرمت K4 و سریال‌های الف ویژه این سازمان در فرمت K8 تولید می‌شوند. کیفیت تصویر K8، هشت برابر بالاتر از کیفیت تصویر موجود است که سریال‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. تا به امروز در دیگر کشورهای دنیا کمتر از تعداد انگشتان یک دست سریال با این کیفیت تولید شده است و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پیشروهای سریال‌‌سازی با این کیفیت در دنیاست. سریال‌‌های «موسی(ع)» به کارگردانی جمال شورجه و «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از جمله سریال‌های الف ویژه سیما فیلم هستند که با این سیاست‌گذاری جدید در فرمت K8 برای پخش تولید می‌شوند.

شبکه 4 از «آینده ایران» می‌گوید
مجموعه تلویزیونی «آینده ایران» از 30 بهمن‌ماه روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه تلویزیونی «آینده ایران» در 30 قسمت 60 دقیقه‌ای در قالب درس‌گفتارهایی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف را بررسی می‌کند. دین‌ و دینداری، زن‌ و خانواده، اقتصاد، عدالت‌ اجتماعی، خِرَد رسانه‌ای، فرهنگ، علوم‌ انسانی اسلامی، چالش‌ها و چشم‌اندازهای تمدنی، آسیب‌های‌ اجتماعی، رابطه‌ ایران‌ و آمریکا، انقلاب ‌اسلامی، پیشران‌های ‌تحول، حوزه‌ و روحانیت از جمله محورهایی است که در این برنامه بررسی می‌شود. آیت‌الله سیدمهدی میرباقری، حجت‌الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند، حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار، دکتر فؤاد ایزدی، دکتر سیدمحسن بنی‌هاشمی، دکتر سیداحسان خاندوزی، دکتر حسن سبحانی، دکتر علیرضا شجاعی زند، دکتر ابراهیم فیاض، دکتر فرشاد مهدی‌پور و دکتر موسی نجفی از جمله اساتید و کارشناسان این برنامه تلویزیونی هستند. «آینده ایران» به تهیه کنندگی سیدشهاب لاجوردی و کارگردانی سید احمد حسینی به سردبیری مهران مظفری‌نیا، از سه‌شنبه 30 بهمن، هر روز ساعت 17 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0065 sec