printlogo


کد خبر: 206544تاریخ: 1397/11/29 00:00
اخبار

قدردانی سپاه از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای زاهدان
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با قدردانی از حضور حماسی ملت در تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای جنایت تروریستی سیستان‌وبلوچستان، بر عزم و اراده خود در صیانت از سپر امنیت، شرف و حیثیت مردم ایران اسلامی تاکید کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، در بخشی از این پیام آمده است: برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان امنیت کشور و ملت که در جنایت اشقیای تروریست در سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیده بودند، بار دیگر پیوند وثیق و ناگسستنی ملت عظیم‌الشأن و دشمن‌شناس ایران- بویژه مردم شریف و شهیدپرور اصفهان- با ارزش‌ها و آرمان‌‌های اسلام ناب محمدی(ص) و تصویر درخشان و الهام‌بخش اراده و عزم راسخ آنان در تداوم خط و راه تاریخ‌ساز شهیدان را در معرض جهانیان قرار داد. در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این حضور انبوه، پرشور و شگفت‌انگیز را سرمایه عظیم کشور و نماد وحدت و عزم ملی در پیش برندگی انقلاب و مقابله با دشمنان و طمع‌ورزان به درخشندگی ایران و ایرانی در تاریخ معاصر دانسته و با سپاس و قدردانی از خالقان این حماسه بزرگ و پیام تسلی‌بخش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) و نیز پیام‌‌های تسلیت مراجع عظام تقلید، روسای محترم جمهور، مجلس و قوه‌قضائیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی- فرهنگی و رسانه‌ای؛ به همگان اطمینان می‌دهد با انتقام خون‌‌های پاک شهدای مظلوم حادثه اخیر، مصمم‌‌‌‌‌‌تر از گذشته به صیانت از سپر امنیت، شرف و حیثیت مردم عزیز پرداخته و اجازه نخواهد داد رویای باطل و تعبیرناشدنی دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی و حامیان تروریست‌‌های تکفیری آرامش جامعه را خدشه‌دار و به مخاطره اندازد.

الحاق زیردریایی «فاتح»  به ناوگان نیروی دریایی ارتش
زیردریایی بومی کلاس متوسط فاتح با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد. به گزارش فارس، زیردریایی کلاس متوسط فاتح که توسط متخصصان صنعت دفاعی کشورمان ساخته شده است، بعدازظهر دیروز با حضور حسن روحانی به طور رسمی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی امامت نداجا ملحق شد. در ساخت زیردریایی فاتح  بیش از ۴۱۲ هزار قطعه با دستیابی و بومی‌‌سازی ۷۶ عنوان فناوری روز دنیا استفاده شده است و ساخت آن حاصل بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرساعت کار و تلاش متخصصان صنایع دفاعی کشور با همکاری ۵۰۰ شبکه همکار شامل ۴۸ مرکز طراحی، ۱۲۰ مرکز صنعتی، ۸۰ شرکت دانش‌بنیان، ۵۷ مرکز دانشگاهی و ۱۹۵ مرکز پژوهشی کشور است. برخورداری از سامانه‌‌های شلیک موشک زیرسطحی به سطح، پرتابگر اژدر، سونار پیشرفته، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، جنگ الکترونیک و مخابرات امن یکپارچه از دیگر ویژگی‌‌های زیردریایی فاتح است.

INSTEX بسیار کمتر از تعهدات اروپایی‌ها برای نجات برجام بود
وزیر امور خارجه گفت: ایجاد INSTEX بسیار کمتر از تعهداتی است که 3 کشور اروپایی برای نجات برجام داده بودند. به گزارش مهر، محمدجواد ظریف که به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ عازم آلمان شده است، در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: ایران نمی‌تواند به تنهایی هزینه دستاورد‌‌های جهانی را بپردازد؛ چه توافق هسته‌ای باشد یا مبارزه با قاچاق موادمخدر یا قاچاق انسان. اروپا نیز لازم است سرمایه‌‌گذاری کند. وی افزود: بسیاری در دنیا و بویژه در این قاره به گونه‌ای زیبا درباره چندجانبه‌گرایی صحبت می‌کنند اما اکنون لازم است در مسیری دیگر قدم بگذارند. برای مثال، ایجاد INSTEX بسیار کمتر از تعهدات 3 کشور اروپایی است که برای نجات برجام داده بودند.


Page Generated in 0/0061 sec