printlogo


کد خبر: 206545تاریخ: 1397/11/29 00:00
اخبار

ملت ایران انتقام  شهدای پاسدار و مرزبان را می‌گیرد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران انتقام شهدای حادثه زاهدان را خواهد گرفت، گفت: ما نمی‌گذاریم مزدورانی که به پاسداران و مرزبانان ما حمله‌ور شدند، از دست انتقام الهی و مردم ایران فرار کنند. به گزارش مهر، حسن روحانی صبح دیروز با سفر به استان هرمزگان در جمع مردم بندر لنگه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی زاهدان گفت: این شهیدان مردان استواری بودند که برای دفاع از سرزمین، مرزها، امنیت کشور و آرامش مردم ما مرزبانی شرق ایران را به جان خریدند و به‌دست تروریست‌‌‌هایی که معیارهای انسانی مدنظرشان نیست، شربت شهادت نوشیدند. وی تاکید کرد: ملت ایران انتقام این شهیدان را خواهد گرفت و ما نخواهیم گذاشت مزدورانی که به پاسداران و مرزبانان غیور ما حمله‌ور شدند، از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند.

حمایت‌اطلاعاتی عربستان و امارات از تروریست‌ها
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون با مسؤولان ذی‌ربط درباره حادثه تروریستی زاهدان را تشریح کرد. به گزارش تسنیم، محمدابراهیم رضایی با اشاره به جلسه ویژه دیروز این کمیسیون گفت: در این جلسه ابعاد مختلف حادثه اخیر تروریستی زاهدان با حضور عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، مسؤولان وزارت اطلاعات، مسؤولان وزارت کشور، نماینده سپاه پاسداران و استاندار سیستان و بلوچستان بررسی شد. وی افزود: در ابتدای جلسه نماینده سپاه پاسداران گزارشی از چگونگی حادثه  و کم‌وکیف وقوع حادثه و نماینده وزارت اطلاعات نیز گزارشی از کم‌وکیف فعالیت گروهک‌ها در این استان به اعضای کمیسیون ارائه کردند. عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس تصریح کرد: در این جلسه همچنین عراقچی، معاون وزیر امور خارجه عنوان کرد که سفیر پاکستان احضار شده و از مسؤولان پاکستانی به‌صورت جدی خواسته شده با عناصر و گروهک‌هایی که با حمایت عربستان و امارات به پاکستان اعزام و از آنجا وارد کشورمان می‌شوند، برخورد کنند. رضایی ادامه داد: مسؤولان ایرانی عنوان کردند پاکستانی‌ها مراقب باشند که روابط ایران با پاکستان تحت تأثیر رفتار سوء عربستان، امارات، اسرائیل و آمریکا قرار نگیرد. نماینده مردم خمین در مجلس اضافه کرد: طبق گزارش‌های ارائه‌شده این حمله تروریستی با حمایت اطلاعاتی عربستان و امارات انجام شده و مواد منفجره استفاده‌شده در این حادثه از خاک پاکستان وارد کشور شده است.

سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه احضار شد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در پی حادثه تروریستی ۲۴ بهمن‌ماه در سیستان‌وبلوچستان، سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد. به گزارش مهر، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: در پی حادثه تروریستی ۲۴ بهمن‌ماه در جاده خاش- زاهدان، خانم رفعت مسعود، سفیر پاکستان توسط دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی به وزارت امور خارجه احضار شد.  وی افزود: در این ملاقات ضمن اشاره به افزایش اقدامات تروریستی از داخل خاک پاکستان، از جمله حادثه تروریستی اخیر  در جاده خاش- زاهدان، اعتراض کشورمان ابلاغ و با صراحت تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران از دولت و ارتش پاکستان انتظار دارد با قاطعیت و جدیت لازم علیه پایگاه‌ها، تحرکات و استقرار گروهک‌های تروریستی فعال در مناطق مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران برخورد کند و اجازه ندهد این گروهک‌های تروریستی بیش از این با اقدامات تروریستی و غیرانسانی خود موجبات تشدید ناامنی و بدبینی و بی‌اعتمادی بین 2 کشور را فراهم کنند. در ادامه از دولت پاکستان خواسته شد اقدامات سریع و لازم جهت شناسایی و دستگیری عوامل جنایت تروریستی جاده خاش- زاهدان را انجام دهد.  سفیر پاکستان در این دیدار اعلام کرد موضوع اعتراض کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec