printlogo


کد خبر: 206584تاریخ: 1397/11/30 00:00
اخبار

رژیم صهیونیستی سلاح‌هایش را روی کودکان فلسطینی آزمایش می‌کند
خبرنگار صهیونیست:  ارتش اسرائیل وحشی است
اوشرات کوتلر، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم را اشغالگر و وحشی خواند. بر اساس این گزارش، کوتلر در برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد اسرائیلی‌ها فرزندان‌شان را به کرانه باختری می‌فرستند و به عنوان انسان‌هایی وحشی بازمی‌گردند. وی تاکید کرد این نتیجه حتمی اشغالگری است. خبرنگار صهیونیست افزود: آنچه نیروهای ارتش در کرانه باختری و نوار غزه انجام می‌دهند، نتیجه اشغال این مناطق است. این اظهارات موجی از انتقادات را در محافل سیاسی و رسانه‌ای صهیونیستی به دنبال داشته است. در همین رابطه یک پروفسور عرب‌تبار فاش کرد ارتش رژیم صهیونیستی تسلیحات متعددی را روی مردم مظلوم فلسطین بویژه کودکان آزمایش کرده است تا دریابد کدام قوی‌تر است. پروفسور «نادره شلعوب کوورکیان» اخیرا در یک سخنرانی در دانشگاه کلمبیای آمریکا گفته است: «محیط‌های فلسطینی آزمایشگاه‌هایی برای صنایع امنیتی اسرائیل هستند که سلاح‌هایش را روی کودکان فلسطینی آزمایش می‌کند». به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، این خانم دانشمند و فعال اجتماعی عرب که مدتی را در دانشگاه عبری القدس در بیت‌المقدس در کنار محققان صهیونیست سپری کرده، شهادت برخی کودکان و نوجوانان فلسطینی را که در این رابطه توسط نظامیان اسرائیلی به عنوان موش آزمایشگاهی انتخاب شده بودند منتشر کرد. در یکی از موارد کودکی به نام «محمد» می‌گوید: «ارتش (رژیم صهیونیستی) انتخاب می‌کند که چه بمبی باید استفاده شود؛ بمب گازی یا کثیف؟ اینکه گلوله‌ها را روی کیسه‌های پلاستیکی و ساک‌های لباس آزمایش کنند یا ما را با سلاح خودکار یا چکمه‌های‌شان بزنند». این در حالی است که اخیرا برخی رسانه‌ها دیدگاه‌های محققان درباره بیرون آوردن اعضا و جوارح کودکان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی را بازتاب داده‌اند. یک فیلسوف معتبر بلژیکی به نام «رابرشت فان در بریکن» از مدیران اتحادیه تجاری «آکود» در این کشور تایید کرده که پاییز امسال که مردم نواز غزه در حصر تا سرحد مرگ گرسنگی می‌کشیدند، کودکان‌شان توسط ارتش صهیونیستی ربوده شده و به‌خاطر اعضا و جوارح‌شان به قتل می‌رسیدند». این به منزله تایید گزارش‌های وحشتناکی است که نوامبر 2015 توسط سفیر فلسطین در سازمان ملل ارائه شده بود.

موافقت با طرح استقرار مجدد درالحدیده
دولت نجات ملی یمن با طرح استقرار مجدد در الحدیده که از سوی رئیس تیم ناظران سازمان ملل در الحدیده مطرح شده است، موافقت کرد. این موضوع را مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه‌شب پس از دیدار با نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد. وی گفت: ادامه و اصرار طرف مقابل (دولت مستعفی یمن) بر عدم پایبندی به تعهدات توافق سوئد، حکایت از عدم جدیت آن در تحقق صلح یمن دارد. منابع آگاه تصریح کردند طرح استقرار مجدد شامل بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی خواهد بود. طبق توافق به دست‌آمده در سوئد در ششم دسامبر سال ۲۰۱۸، باید نیروهای امنیتی محلی در شهر و بندر الحدیده مستقر باشند و دیگر نیروهای مسلح این شهر را ترک کنند.

نشست ورشو نتیجه عکس داد اجلاس«ویشه‌گراد» در سرزمین‌های اشغالی لغو شد
تشدید تنش میان لهستان و رژیم صهیونیستی
نشست هفته گذشته ورشو علیه ایران به عقیده کارشناسان نزدیک به دولت لهستان قرار بود نقطه عطفی برای ارتقای روابط میان ورشو و تل‌آویو باشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه این نشست عملا به محلی برای اوج‌گیری دوباره تنش میان دوطرف درباره رخدادهای جنگ جهانی تبدیل شد. چند روز پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ‌که در لهستان حضور داشت لهستانی‌ها را به همدستی با آلمان نازی و کشتار یهودیان متهم کرد. این اظهارات به لغو سفر نخست‌وزیر این کشور به فلسطین اشغالی را موجب شد. روز گذشته نیز اسرائیل کاتص، وزیر خارجه جدید اسرائیل در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم به نقل از اسحاق شامیر گفته بود: «بسیاری از لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و در نابودی یهودیان نقش داشتند». در واکنشی شدید به این موضع‌گیری‌ها، رئیس‌جمهوری لهستان درباره اجلاسی که قرار بود در اراضی اشغالی برگزار شود، گفت: «بهتر است این اجلاس برگزار نشود». پس از آنکه لهستان از شرکت در اجلاس «ویشه‌گراد» که قرار بود امروز سه‌شنبه در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود کنار کشید، این اجلاس لغو شد.
 


Page Generated in 0/0063 sec