printlogo


کد خبر: 206599تاریخ: 1397/11/30 00:00
اطلاعیه سپاه درباره برخورد با عوامل جنایت جاده خاش‌- زاهدان
خانه‌های تیمی تروریست‌ها متلاشی شد

سپاه در نخستین ‌اقدام خانه‌های تیمی تروریست‌های عامل جنایت اخیر حمله به اتوبوس پاسداران را  کشف و متلاشی کرد. بر اساس این گزارش، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شناسایی و متلاشی کردن خانه‌های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان و خاش و دستگیری آنان خبر داد.
بر اساس گزارشی که روز گذشته پورتال خبری سپاه‌نیوز منتشر کرد، در پی دستور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری سریع و قاطع قرائن و سرنخ‌ها برای دستیابی به عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران امنیت کشور و ملت شد، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به فضل الهی و با همت و تلاش‌های مجاهدانه نیروی زمینی سپاه، با پیگیری سرنخ‌ها توسط نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس این نیرو، یکشنبه شب طی عملیاتی سریع و مقتدرانه چندین خانه تیمی در سراوان و خاش که برخی عوامل جنایت اخیر در آن استقرار یافته بودند، شناسایی، متلاشی و تروریست‌های مستقر در آن دستگیر شدند. این اطلاعیه افزوده است: در این عملیات موفق،  3 تن از تروریست‌ها دستگیر و ۱۵۰ کیلوگرم مواد آماده انفجار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف گردید.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه تروریست‌های دستگیرشده همان عواملی بودند که خودروی انتحاری عامل جنایت تروریستی اخیر در جاده خاش- زاهدان را تهیه، هدایت و پشتیبانی کرده‌اند، تاکید شده است:  اقدامات سپاه در پیگیری سرنخ‌ها برای انتقام قطعی و کامل از هسته مرکزی گروهک عامل این جنایت، ادامه داشته و انتظار است با همکاری دولت و ارتش پاکستان  این امر به  سرعت محقق شود.
کشته شدن 6 سرباز پاکستانی
در حالی که سفیر پاکستان به وزارت خارجه ایران احضار شد تا تهران اعتراض خود را نسبت به بی‌مبالاتی اسلام‌آباد در قبال فعالیت آزادانه تروریست‌های ضدایرانی در خاک این کشور اعلام کند؛ دیروز طی یک عملیات تروریستی 6 سرباز پاکستانی در یکی از مناطق مرزی این کشور کشته شدند. بر این اساس، در دو حمله مسلحانه به مواضع نظامی پاکستان در ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور در مرز ایران ۶ سرباز پاکستانی کشته شدند.
خبرگزاری آناتولی در این‌باره گزارش داد؛ هدایت‌الله، افسر پلیس پاکستان اعلام کرد: در حمله مسلحانه در شهرک تورتات در ایالت بلوچستان در مرز ایران ۴ سرباز پاکستانی کشته شده‌اند. وی افزود: در یک حمله مسلحانه دیگر در شهرک لورالی در این ایالت ۲ سرباز دیگر جان خود را از دست داده‌اند. این خبرگزاری همچنین گزارش داد تاکنون گروهی مسؤولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.
پاکستانی‌ها قول دادند
اما خبر دیگر درباره تحولات مربوط به حمله تروریستی اخیر در محور خاش- زاهدان، اظهارات سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان است. سرلشکر محمد باقری دیروز در دیدار با آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در قم گفت: پاکستانی‌ها قول داده‌اند پایگاه‌های تروریست‌ها در افغانستان را محدود کنند و ما به آنها گفته‌ایم «اگر توانایی ندارید ‌خودمان وارد شده و اردوگاه‌ها و پایگاه‌های تروریست‌ها را نابود کنیم و انتقام خون این عزیزان را بگیریم».
سردار باقری اظهار داشت: حمله تروریستی سیستان و بلوچستان  را که حادثه بسیار تلخی بود تسلیت عرض می‌کنم. سرلشکر باقری ادامه داد: مرز پاکستان و افغانستان مرزی طولانی بوده و تقریباً یکهزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان داریم، در این مرز بخش‌‌های زیادی را توانسته‌ایم بپوشانیم اما بخش‌هایی هنوز باز هست و  عوامل تروریستی از بخش‌های باز مرز نفوذ می‌کنند و متأسفانه حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. وی عنوان کرد: با پاکستانی‌ها صحبت زیادی شده بود، عملیاتی هم از دیروز علیه پایگاه‌های این تروریست‌ها در افغانستان شروع‌ کرده‌اند و  آنها  قول داده‌اند پایگاه‌های تروریست‌ها در افغانستان را محدود کرده و جمع کنند، منتها توانایی‌شان اندک بوده و  منطقه بسیار وسیع است، ما به آنها گفته‌ایم «اگر توانایی ندارید ‌خودمان وارد شده و اردوگاه‌ها و پایگاه‌های تروریست‌ها را نابود کنیم» که با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا انتقام خون این عزیزان را بگیریم.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین در ادامه اظهارات خود در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی، با اشاره به وجود ناوگان و پایگاه‌های نظامی آمریکایی‌ها در خلیج‌‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز گفت: نیروهای مسلح مسؤولیت دفاع از کشور را داشته و با جرأت می‌توان گفت جرأت حمله نظامی از دشمن تا حد زیادی سلب شده است در نتیجه بیشتر به فعالیت‌های تروریستی، جاسوسی، اقدامات فرهنگی و عملیات سایبری و روانی روی آورده‌اند که نیروهای مسلح هم تا حدی که مسؤولیت دارند در حال انجام وظایف هستند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: نیروهای مسلح در جنگ با داعش و تکفیری‌ها و آزادسازی آن سرزمین‌‌ها در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) در ابعاد مختلف مستشاری، فرماندهی و  آموزشی فعالیت‌های چشمگیری داشتند که بحمدالله وضعیت مناسبی در عراق و سوریه ایجاد شده اما دشمن در تلاش است این تهدید را به افغانستان و پاکستان نزدیک کند که حادثه تلخ  سیستان و بلوچستان از همین جنس بود، به‌دلیل اینکه پاکستانی‌‌ها بیشتر توجه‌شان را به مرزهای هندوستان و افغانستان آورده‌اند و در جوار مرز ما نیروی زیادی ندارند و از این خلأ نیرو، عربستان  و امارات بهره گرفته و  این تکفیری‌‌ها و  وهابی‌ها را آورده‌اند و به آنها پول و سلاح می‌‌دهند.


Page Generated in 0/0074 sec