printlogo


کد خبر: 206602تاریخ: 1397/11/30 00:00
اخبار

رئیس بانک مرکزی برای جلوگیری از توقیف کارخانه‌ها تدبیر کند
رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، به صورت خاص به مشکلات کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه گاهی برخی اخبار درباره تعطیلی بعضی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی شنیده می‌شود. مکرر در این زمینه تذکر داده‌‌‌‌‌‌‌ایم اما باز هم عرض می‌کنم که امروز تعطیلی یک کارخانه یا واحد تولیدی و بیکاری کارگران، بزرگ‌ترین خطا در عرصه صنعت و اقتصاد کشور است. به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی در جلسه مسؤولان عالی قضایی افزود: وقتی یک کارگر با حقوق ناچیز بیکار می‌شود، با داشتن زن و فرزند چگونه باید زندگی کند؟ بر همین مبنا باید شعار اصلی ما امروز این باشد که هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشود. بانک‌ها اگر چه به لحاظ قانونی در برخی موارد حق توقیف کارخانه‌ها را دارند اما باید در این زمینه تدبیر شود و ببینند آیا واقعا توقیف یک واحد تولیدی برای بانک فایده‌ای دارد؟ وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با محوریت دادگستری‌ها و استانداری‌ها در سراسر کشور، این تعامل با بانک‌ها شکل بگیرد و از رئیس‌کل محترم بانک مرکزی هم می‌خواهیم در این زمینه تدبیر لازم را داشته باشند تا از تعطیلی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی جلوگیری شود. البته تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما باید این اقدامات با قدرت بیشتری ادامه یابد تا ان‌شاء‌الله شاهد تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران عزیز نباشیم.

تصحیح خطاها  تجدیدنظرطلبی نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تصحیح خطاهای گذشته از نگاه رهبر انقلاب بدون تجدیدنظر در آرمان‌های انقلاب و بدون انفعال در برابر تمدن غرب است. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با مهر، ضمن اشاره به بیانیه رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب  اسلامی گفت: هدف اصلی ایشان از صدور این بیانیه‌ آن است که بدانیم با توجه به سال‌هایی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، با نگاه کلان راهبردی چه پیشرفت‌ها و چه کاستی‌هایی داشته‌ایم. وی افزود: یکی از این نکات تصحیح خطاها بدون تجدیدنظرپذیری و انفعال است. تصحیح خطاهای گذشته بدون تجدیدنظر در آرمان‌های انقلاب و بدون انفعال در برابر تمدن غرب مورد توجه رهبری است، زیرا نگاه انقلاب، نگاهی رو به جلو و تمدن‌گرایانه برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

افتتاح پالایشگاه خلیج‌فارس  به معنای شکست تحریم‌هاست
روحانی با اشاره به بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس اظهار داشت: امروز خدا را شکر این افتتاح که کمتر از 2 سال 3 فاز این پالایشگاه عظیم به بهره‌برداری می‌رسد، به معنای خودباوری و قدرت مقابله با دشمن و همچنین به معنای شکست تحریم‌ها و خودکفایی ما است. به گزارش مهر، حسن روحانی دیروز در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس اظهار داشت: وقتی دشمن توطئه می‌کند که ما را از توسعه بازدارد، برای دشمن بسیار دردناک است که در شرایطی که به قول خودشان سخت‌ترین تحریم را علیه ملت ایران اعمال کرده است، در عرض ۲۴ ساعت فقط در یک استان 3 طرح بزرگ و مهم را افتتاح کردیم. وی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم دشمن در همه زمینه‌ها توسعه را ادامه دادیم و این خیلی مهم است، چرا که یک زمانی یک ملتی می‌گوید با وجود تحریم خودم را اداره می‌کنم، در حالی که ما فراتر از این عمل کردیم و با وجود تحریم‌های بانکی، نفتی، بیمه و کشتیرانی، در همه زمینه‌ها پیشرفت و توسعه داشتیم.

پنجمین جلسه دادگاه متهمان جاسوسی برگزار شد
پنجمین جلسه محاکمه متهمان جاسوسی از مراکز نظامی کشور به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد. به گزارش میزان، پنجمین جلسه محاکمه متهمان جاسوسی از مراکز نظامی کشور دیروز در 2 نوبت صبح و عصر به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، قرائت کیفرخواست پایان یافت. تاریخ جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.


Page Generated in 0/0114 sec