printlogo


کد خبر: 206603تاریخ: 1397/11/30 00:00
اخبار

پذیرش FATF هیچ نکته مثبتی برای ایران ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پذیرش FATF هیچ نکته مثبتی برای ایران ندارد، گفت: در عوض آمریکایی‌ها می‌توانند از آن برای اعمال دقیق‌تر تحریم‌ها علیه ایران استفاده کنند. به گزارش فارس، پرویز داوودی در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» که دیروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به معطل کردن کشور به بیرون که تجربه آن را در برجام داشتیم، گفت: ما در دوران برجام دیدیم که حتی یک سرمایه‌گذاری هم انجام نشد اما الان موضوع FATF مطرح می‌شود که می‌گویند ما باید FATF را بپذیریم تا بتوانیم مبادلات بانکی انجام دهیم، همین جا اعلام می‌کنم که پذیرش FATF مشکلات ما را افزایش خواهد داد. داوودی گفت: پذیرش FATF کوچک‌ترین مشکل ما را نیز برطرف نخواهد کرد و هیچ نکته مثبتی برای ما نخواهد داشت اما در عوض آمریکایی‌ها بار‌ها گفته‌اند که ایران با پذیرش FATF دست ما را برای تکمیل بسته تحریم‌ها باز می‌گذارد و عملا پذیرش FATF می‌تواند دقت تحریم‌ها را برای آمریکا افزایش دهد؛ و اصطلاحاً آنها می‌توانند در تحریم نقطه‌زنی کنند. به همین دلیل پذیرش FATF اصلا به صلاح ایران نیست.

حمایت نمایندگان  از برخورد  سپاه با کشتی‌های صیادی خارجی
۱۸۴ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از حرکت انقلابی سپاه در برخورد با کشتی‌های صیادی خارجی تقدیر کردند. به گزارش مهر، در بخشی از این بیانیه آمده است: اخیرا صیادان مناطق جنوب کشور دغدغه‌‌‌هایی داشتند که کشتی‌‌های خارجی با حمایت سازمان شیلات و با سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته انواع آبزیان را صید می‌کردند و این اقدام ضمن آسیب جدی به محیط زیست، باعث افزایش قیمت ماهی و ضربه زدن به اشتغال شده است. اقدام بجا و شایسته سپاه پاسداران در برخورد با کشتی‌های صیادی خارجی به عنوان اقدامی جهادی و انقلابی از سوی فرزندان ملت در نیروی دریایی سپاه مقتدر انقلاب بارقه امید و باور را در مردم بویژه صیادان منطقه ایجاد و اطمینان آنان  به نیروهای مسلح بویژه سپاه را نمایان کرد.

کنگره شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم در روز پنجشنبه دوم اسفند در قم خبر داد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی شیرازی در نشست خبری که پیش از ظهر دیروز برگزار شد، اظهار داشت: کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم روز پنجشنبه دوم اسفند در سالن جامعه‌الزهرا شهر قم برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه ۱۶۱ شهید روحانی مدافع حرم در سوریه و عراق داشتیم که ۲۵ شهید از ایران هستند، افزود: ۲۴ مستند درباره شهدای روحانی مدافع حرم تولید شده که از امروز از شبکه افق بخش می‌شود، همچنین کلیپ‌‌‌هایی در این‌باره تولید شده که از شبکه‌های یک و 3 سیما پخش می‌شود و 3 فیلم هم در این‌باره تولید شده که 2 فیلم در این کنگره رونمایی می‌شود. 

ضربه وزارت اطلاعات  به باند فساد ارزی
سربازان گمنام امام زمان(عج) ۵ نفر از عوامل اصلی باند فساد ارزی را دستگیر کردند و به مقامات قضایی تحویل دادند. به گزارش مهر، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات مازندران، ۵ نفر از عوامل اصلی باند فساد ارزی را دستگیر کردند و تحویل مرجع قضایی دادند. اخلال در نظام اقتصادی کشور، خرید و فروش غیرقانونی ارز، تحصیل مال نامشروع و جعل و ارائه اسناد مجعول از جمله اتهامات دستگیرشدگان است. تأسیس شرکت‌‌های کاغذی و صوری و تطمیع مسؤولان برخی شعب بانک‌ها از جمله شگردهای این شبکه سازمان‌یافته برای دریافت ارز دولتی به بهانه واردات کالا بوده که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مشخص شد تاکنون کالایی به کشور وارد نشده و ارز حاصله در بازارهای آزاد از طریق چند صرافی به فروش رسیده است. سربازان گمنام امام زمان(عج) در این پرونده مبلغ ۲۱ میلیارد ریال از منابع مالی موجود این باند را توقیف و از پرداخت ۳۸ فقره حواله ارزی به مبلغ ۲۰ میلیون یورو جلوگیری کردند.


Page Generated in 0/0068 sec