printlogo


کد خبر: 206611تاریخ: 1397/11/30 00:00
رئیس سازمان نوسازی مدارس مطرح کرد
نیاز به هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس

گروه اجتماعی:‌ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سال ۱۳۹۲ بیش از ۳۷۰ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد بود که اکنون این میزان به ۱۳۶ هزار کلاس درس رسیده است.
مهرالله رخشانی‌مهر اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ بیش از ۳۷۰ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد بود که اکنون این میزان به ۱۳۶ هزار کلاس درس رسیده  است که این کلاس‌ها بیشتر در مناطقی قرار دارد که زیرساخت‌های لازم برای استانداردسازی فراهم نیست، به عنوان مثال در منطقه گازکشی انجام نشده است.
رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: بخاری‌های گازی و نفتی که در مدارس استفاده می‌شود، مهر استاندارد دارد اما مساله این است که ما استفاده از بخاری را در کلاس درس استاندارد نمی‌دانیم و معتقدیم باید از روش‌های استاندارد مانند سیستم حرارت مرکزی استفاده شود. وی افزود: در منطقه‌ای که گازکشی انجام شده است مانند خراسان شمالی، ۱۲۰۰ بخاری نفتی جمع‌آوری شد و سیستم حرارت مرکزی جایگزین شد. معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده و با همکاری مجلس اعتبار خوبی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در نظر گرفته شود تا بتوانیم با همکاری دولت و خیرین، هرچه زودتر تمام کلاس‌های درس را به سیستم استاندارد مجهز کنیم.
 


Page Generated in 0/0050 sec