printlogo


کد خبر: 206614تاریخ: 1397/11/30 00:00
اخبار

با امضای تفاهمنامه بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران انجام شد
واگذاری 2 باغ به شهرداری تهران
باغ- خانه «بزرگ‌آقا» در سریال «شهرزاد» برای ایجاد یک مرکز تفریحی و فرهنگی مردمی به شهرداری واگذار شد. با امضای تفاهمنامه بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران، مقرر شد ضمن واگذاری باغ وثوق‌الدوله به شهرداری تهران، امکان استفاده مردم از باغ عبقری (روبه‌روی بیمارستان شهید مدرس) نیز فراهم شود.
به دنبال اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای کمک به حفظ باغات و برگزاری جلساتی بین نمایندگان بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران درباره چگونگی حفظ، احیا و امکان استفاده مردم از باغ‌های تحت مالکیت این نهاد انقلابی، باغ‌های مذکور در چارچوب تفاهم انجام شده با شهرداری در اختیار این نهاد قرار گرفت.
بر پایه این گزارش، محمد سعیدی‌کیا تاکید ویژه‌ای بر حفظ و نگهداری از باغ‌های تحت مالکیت بنیاد دارد و در همین راستا دستور همکاری ویژه با شهرداری تهران در جهت منافع عمومی مردم کلانشهر تهران و حفظ باغات را صادر کرده است. در جریان اجرای این دستور و پس از ملاقات ریاست بنیاد مستضعفان و شهردار تهران، جلسات مشترک با شهرداری برگزار شد که نخستین‌نتیجه آن تفاهمنامه‌ای بود که درباره ۲ باغ مهم تحت مالکیت بنیاد یعنی باغ عبقری و وثوق‌الدوله امضا شد. روابط عمومی بنیاد مستضعفان با اشاره به توافقات انجام شده درباره باغ عبقری اعلام کرد: براساس این تفاهمنامه مقرر شد بنیاد مستضعفان قسمتی از باغ عبقری واقع در منطقه 2 شهرداری تهران (محله سعات‌آباد- خیابان عبقری) را در اختیار شهرداری قرار دهد. روابط عمومی بنیاد مستضعفان درباره سرنوشت باغ معروف وثوق‌الدوله یا همان باغ- خانه لوکیشن سریال «شهرزاد» واقع در منطقه ۱۴ شهری، محله پیروزی، خیابان نبرد، اعلام کرد: مقرر شده است این باغ در قبال واگذاری زمین در همان محدوده منطقه ۱۴ برای ساخت بیمارستان به شهرداری واگذار شود. روابط عمومی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بر اساس توافق انجام شده، شهرداری با احیای این باغ، آن را به یکی از مراکز فرهنگی و تفریحی عام‌المنفعه شهر تهران بدل می‌کند، خبر داد: خوشبختانه با این اقدام هم مکانی زیبا به مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی کلانشهر تهران افزوده می‌شود و هم برای استفاده مردم شریف و قدرشناس تهران در منطقه شرق، بیمارستانی مدرن و مجهز ساخته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران خبر داد
آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو  تا پایان سال
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو از خطوط ۶ و ۷ تا پایان سال خبر داد.
به گزارش فارس، علی امام با اشاره به تسریع عملیات آماده‌سازی در خطوط ۶ و ۷ گفت: در تلاشیم ۹ کیلومتر جنوبی از خط ۶ را با 3 ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا تا پایانه سال آماده افتتاح کنیم. وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های ساختمانی در این سه ایستگاه به پایان رسیده و برای تجهیز این ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در صورت عدم بروز مشکلی خاص، تا پایان سال آماده بهره‌برداری اولیه خواهیم بود.
 مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آخرین وضعیت تجهیز خط ۷ نیز گفت: بخش شمالی این خط حد فاصل ایستگاه شهید نواب صفوی تا میدان صنعت شامل 5/7 کیلومتر با 2 ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت در مرحله سیگنالینگ است. وی خاطرنشان کرد: تجهیزات باقیمانده این خط هفته گذشته ترخیص شده و هم‌اکنون در حال نصب است. امام تصریح کرد: ایستگاه هلال‌احمر که در مسیر افتتاح شده خط ۷ قرار داشت و در تیرماه سال گذشته به دلیل عدم تکمیل افتتاح نشد در این مرحله افتتاح خواهد
شد.


Page Generated in 0/0051 sec