printlogo


کد خبر: 206621تاریخ: 1397/12/1 00:00
برگزاری آیین شکرانه ایجاد 41 هزار شغل مستقیم توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سال جاری
ستاد اشتغال‌زایی
ایجاد 30 هزار شغل در سال آینده در مناطق محروم، از برنامه‌های جدید ستاد است

گروه اقتصادی: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی راهی جز تکیه بر مردم نداریم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 41 هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده توسط ستاد در سال جاری به 70 هزار شغل در سال آینده برسد.
محمد مخبر دیروز در آیین شکرانه بهره‌برداری از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده در سال ۹۷ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در نمایشگاه دایمی بنیاد برکت برگزار شد با تسلیت رحلت حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: زمانی که حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان منجر به شهادت پاسداران انقلاب اسلامی شد، مطمئن بودیم دشمنان با ضربه سنگینی مواجه می‌شوند و این اتفاق خواهد افتاد. وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی غربی‌ها و آمریکایی‌ها با تمام توان برای جلوگیری از وقوع انقلاب تلاش می‌کردند، گفت: با تمام فعالیت‌های دشمنان، اراده خداوند متعال بر پیروزی انقلاب اسلامی بود. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی نیز دشمنان به‌طور جدی بحث تجزیه کشور را مطرح کردند که با لطف خدا آن را هم پشت‌سر گذاشتیم. مخبر با بیان اینکه در جنگ تحمیلی نیز مردم و جوانان با دست خالی مقابل دشمنان ایستادند، تصریح کرد: از پیروزی انقلاب تا به امروز دشمنان مساله تحریم را به‌صورت جدی دنبال کرده‌اند‌ تا به مردمی که به نظام سلطه آسیب زده‌اند، ضرری وارد کنند. وی با اشاره به پیشرفت تجهیزات نظامی کشور پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در جنگ وسیع اقتصادی هستیم؛ اگر در جنگ تحمیلی بخشی از مردم درگیر بودند، در جنگ اقتصادی تمام مردم متاثر از این جنگ هستند، بنابراین در این جنگ، راهی جز تکیه به مردم نداریم. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه روح بیانیه رهبر انقلاب برای گام دوم، بسیج کردن مردم با اولویت جوانان است، تصریح کرد: از ابتدا که در ستاد اجرایی حضور یافتیم، بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، اولویت‌مان را بر محوریت توانمندسازی اقتصادی مردم در مناطق محروم قرار دادیم؛ علاوه بر این فعالیت، با تاکید ایشان، فعالیت‌های موردی را نیز پیگیری کردیم. وی با اشاره به صدور یک میلیون بیمه‌نامه توسط بخش بیمه بنیاد برکت در مناطق محروم کشور افزود: ۱۰ هزار زوج نابارور درمان شدند یا در حال درمان هستند که ۵۴۲ مورد درمان شده‌اند و ۲۲۴ نوزاد به دنیا آمده‌اند. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: خدا را شاکریم که امروز در ستاد در نقطه عطفی قرار داریم؛ من کمترین نقش را در این مجموعه دارم و تکیه‌گاهی هستم که خودم نیز تکیه‌ام به رهبر انقلاب و امام زمان (عج) است؛ همیشه به دوستانم در ستاد گفته‌ام کار کنید، اگر ضرر کردید به نام من است و اگر موفق شدید به نام خودتان خواهد بود. مخبر با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در 7 ماه گذشته گفت: ایجاد ۲۰ هزار شغل اجتماع‌محور، اشتغال ۷۰۰ نفر در مشاغل کوچک و متوسط و ارائه تسهیلات به ۱۵۰۰ نفر از جمله این فعالیت‌ها بود. وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باید به سمبل «ما می‌توانیم» تبدیل شود، تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عرصه‌هایی وارد شده است که مردم توانایی انجام آن را ندارند و دولت هم نباید آن را انجام دهد و از همه مهم‌تر اضطرار کشور است. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اولویت فعالیت‌های ستاد در مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته ۳۸۲ شرکت در این مجموعه سهام‌شان را به مردم واگذار کردند و آماده‌ایم سهام شرکت‌ها را از یک تا ۱۰۰ درصد واگذار کنیم.
اجرای 40 هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه بعد از انقلاب پیشرفت‌‌های خاصی در حوزه نظامی داشته‌‌‌‌‌ایم اما آنچه انقلاب را نگاه داشته مردم هستند، اظهار کرد: کشور با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار روبه‌رو است. امروز تمام کشور و آحاد جامعه متاثر از این جنگ هستند و راهی جز تکیه به مردم نداریم. وی تاکید کرد: بیانیه حضرت آقا راجع به گام دوم بسیج مردم با اولویت جوانان است. در ستاد اجرایی فرمان امام، حسب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب محوریت را توانمندسازی مردم مناطق محروم قرار دادیم. وی بیان کرد: طی سال‌‌های اخیر بیش از 40‌هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه‌‌گذاری 50‌هزار میلیارد تومانی اجرا شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح‌ها زیر 12 درصد بوده و از منابع مردم تمام این پروژه‌‌های ساخته شده یا در حال اجراست. در این راستا به عنوان مثال تاکنون 1550 مدرسه، 1200 مرکز فرهنگی، 30 هزار واحد مسکونی، 11 باب بیمارستان (2500 تخت بیمارستان)، 159 مرکز جامع بهداشتی، یکهزار و 100 پروژه درمانی و... به بهره‌برداری رسیده است. مخبر با اشاره به کمک به حدود 10 هزار زوج نابارور در مناطق محروم، اظهار کرد: مهرماه امسال حدود 300 هزار لوازم‌التحریر برای مناطق محروم ارسال شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه طی 7 ماه اخیر بالغ بر 41هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است، گفت: علاوه بر این حدود 41 هزار شغل غیرمستقیم نیز به‌واسطه این تعداد اشتغال‌زایی مستقیم، ایجاد شده است. مخبر با انتقاد از میزان کم صید ماهی (2 دهم درصد) اظهار کرد: صنایع آب بر کشور را به مراکزی که آب نیست، برده‌‌‌‌‌ایم و آب شرب مردم را به این صنایع می‌دهیم. در استان‌‌های شمالی میانگین بارندگی 1300 میلیمتر داریم که وسعت این استان‌ها به اندازه هلند است. در این کشور سالانه 85 میلیارد دلار درآمد از کشاورزی دارند و ما 400 میلیون دلار.
35 درصد درآمد برخی کشورها از جمله کره و چین از محل کشتی‌‌سازی تامین می‌شود اما ما کاری در این زمینه انجام نداده‌‌‌‌‌‌ایم. وی تاکید کرد: هر تشکیلات خصوصی که یک درصد تا 100 درصد شرکت‌‌های ستاد اجرایی فرمان امام را بخواهد، آماده‌‌‌‌‌ایم شرکت‌ها را واگذار کنیم. هدف ما درآمدزایی نبوده و حل مشکل مردم بوده است. برای سال آینده 41 هزار شغل مستقیم را به 70 هزار شغل خواهیم رساند. در این مراسم همچنین تعدادی از کارآفرینان برتر در حوزه‌‌های مختلف از جمله طرح‌‌های اجتماع محور به تشریح فعالیت‌‌های اشتغال‌زایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام پرداختند.
 

ایجاد بیش از 40 هزار شغل در شرایط فعلی کاری مهم است
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به شرایط حساس فعلی که فشارهای اقتصادی زیادی مخصوصا روی خانواده‌های متوسط وجود دارد، گفت: ایجاد بیش از 40 هزار شغل در این شرایط کار مهمی است. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی در مراسم شکرانه بهره‌برداری از 41 هزار طرح اشتغال مستقیم ایجاد شده در سال 97 توسط ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره)، گفت: حضور عظیم مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در شرایط حساس فعلی که فشارهای اقتصادی زیادی مخصوصا روی خانواده‌های متوسط و زیر متوسط وجود دارد، نشان از پیوند محکم بین ملت و رهبری است. وی ادامه داد: بنابراین دشمنان بدانند تا وقتی این رابطه مستحکم بین رهبری و مردم وجود دارد، هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند. رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: ارتباط بین رهبری و مردم قوی است و این عامل ماندگاری نظام است و امیدوارم بزودی شاهد این باشیم که جنایتکاران به سزای عمل خود می‌رسند. حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی گفت: بنیاد برکت و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) آنچه از دست‌شان برمی‌آمده در بحث کمک به مناطق محروم دریغ نکرده است. وی افزود: هدف این ستاد برای خدا و خدمت به محرومان در اقصی نقاط کشوری است که در رنج و محرومیت زندگی می‌کنند. گلپایگانی گفت: ایجاد حدود 41 هزار شغل مستقیم در این وضعیت بیکاری فعلی کار مفید و ارزشمندی بود.


Page Generated in 0/0067 sec