printlogo


کد خبر: 206633تاریخ: 1397/12/1 00:00
اخبار

انتقاد آیت‌الله علوی‌گرگانی از گرانی‌‌های سرسام‌آور
حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی با انتقاد از گرانی‌‌های سرسام‌آور در کشور گفت: مردم شب می‌خوابند صبح که بیدار می‌شوند، قیمت‌ها چند برابر شده است. به گزارش رسا، آیت‌الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از مدیران بانکی استان قم با بیان اینکه درصد و جریمه گرفتن از مردم بویژه در این شرایط بد اقتصادی کار اشتباهی است، تصریح کرد: بازار امروز کساد است و افراد نمی‌توانند دین خود را ادا کنند، از این رو نباید سریع به دنبال گرفتن دیرکرد از مردم باشند؛ ما در نظام اسلامی بانک‌‌‌هایی خدمتگزار و کمک کار و عصای دست مردم می‌خواهیم. وی تأکید کرد: کمی این درصدها را پایین‌‌‌‌‌‌تر بیاورید و سود کمتری از مردم بگیرید تا مردم در فشار نباشند یا حداقل زمان مقطعی درست کنید؛ یعنی در زمان رواج بازار اشکالی ندارد ولی در زمان کسادی بازار از مردم کمتر سود بگیرید و به داد مردم برسید. آیت‌الله علوی‌گرگانی با انتقاد از گرانی‌‌های سرسام‌آور در کشور ابراز داشت: مردم شب می‌خوابند صبح که بیدار می‌شوند، قیمت‌ها چند برابر شده است، تا می‌توانید به فکر مردم باشید و به طبقه ضعیف هم توجه بیشتری داشته باشید.

استعفای آیت‌الله جزایری از امامت جمعه اهواز
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌ جزایری روز گذشته با حضور در دفتر مقام معظم رهبری، گزارشی از وضعیت جسمانی خود ارائه و از «امامت جمعه اهواز» استعفا کرد. به گزارش حوزه‌نیوز، وی در «خطبه‌‌های نماز جمعه ۲۶ بهمن‌ماه اهواز» از «احتمال کناره‌گیری از سمت امامت جمعه به دلیل ضعف قوای جسمی» سخن به میان آورد. استمرار این بیماری، آیت‌الله موسوی‌جزایری را بر آن داشت که بنا به تکلیف شرعی و عدم توانایی در اقامه نماز جمعه، از امامت جمعه استعفا کند.

آمریکا هم در ورشو شکست خورد  هم در مونیخ
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نشست ورشو و تکرار صحبت‌‌های مقامات آمریکایی در نشست مونیخ  گفت: نشست ورشو نشست خیلی مضحکی شد؛ اولاً بسیاری از کشورهای اروپایی در آن شرکت نکردند و آنها هم که شرکت کردند، فقط درحد گرفتن عکس یادگاری بود. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: به‌رغم این همه سرمایه‌‌گذاری و تلاش آمریکایی‌ها که حتی با پشتوانه عملیات‌‌های تروریستی در ایران، این نمایش را پشتیبانی کردند، این همایش واقعاً یک همایش شکست‌خورده شد، چرا که نتوانستند حتی یک بیانیه صادر کنند. نقوی‌حسینی ادامه داد: آمریکایی‌ها وقتی آنجا نتوانستند نتیجه بگیرند، آمدند در نشست امنیتی مونیخ و همان مواضع، صحبت‌ها و اظهارنظرها را انجام دادند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا برای منزوی کردن ایران هم در ورشو شکست خورد و هم در مونیخ، مطرح کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند نشست مونیخ را به سمت اهدافی که در لهستان به آن دست پیدا نکردند، ببرند، قطعاً این موضع‌گیری‌ها از سوی آمریکا در مونیخ مورد استقبال قرار نگرفت همانطور که در ورشو از آن استقبال نشد.

اشتباه محاسباتی دولت در بزرگ شمردن توانمندی‌های دشمن
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اشتباه محاسباتی در بزرگ شمردن توانمندی‌های دشمن، ضعیف انگاشتن ظرفیت‌های داخلی و امید به لبخند و امضای دشمن، 3 اشتباه استراتژیک دولت بود. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان و اظهارات ایشان مبنی بر اینکه «لبخند و چنگ و دندان نشان دادن دشمن به یک معناست»، گفت: رهبری همواره تاکید داشتند که دولت نباید مرعوب توپ و تشرهای دشمن شده یا فریب لبخندهای دشمن را بخورد اما متاسفانه دولت فعلی ابتدا فریب لبخند دشمن را خورد و امروز مرعوب توپ و تشرهای دشمن شده است. نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: اشتباه محاسباتی در توانمندی‌‌های دشمن و ضعیف انگاشتن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور و امید به لبخند دشمن و امضای کری، 3 اشتباه استراتژیک دولت بود.
 


Page Generated in 0/0074 sec