printlogo


کد خبر: 206643تاریخ: 1397/12/1 00:00
اخبار

رئیس سازمان زندان‌ها عنوان کرد
آزادی و تخفیف مجازات بیش از  ۳۶ هزار نفر در اجرای طرح عفو
رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اجرای طرح عفو گسترده گفت: 22 هزار و 700 نفر از زندانیان تا ابتدای روز سه‌شنبه آزاد و 13 هزار و 400 نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
به گزارش مهر، در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» با پیشنهاد رئیس قوه‌قضائیه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است 22 هزار و 700 نفر از زندانیان تا ابتدای امروز آزاد و 13 هزار و 400 نفر مشمول تخفیف مجازات شدند. رئیس سازمان زندان‌ها با اعلام این خبر گفت: تا پایان روز بیست‌ونهم بهمن 36 هزار و 200 نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو رهبر انقلاب به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند. اصغر جهانگیر با قدردانی از مراجع قضایی و مسؤولان زندان‌های سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تمام زندانیانی که امکان بهره‌مندی از این بخشنامه را دارند مشمول حکم آزادی یا تخفیف مجازات شوند. بر اساس آمار استان‌های تهران و خراسان‌رضوی به ترتیب با ۲۰۶۷ و ۲۰۲۵ زندانی بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با ۱۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته‌‌‌اند. بیشترین تعداد آزادی بر اساس گروه سنی با تعداد ۶۳۱۳ نفر متعلق به گروه سنی 26 تا 32 سال است. همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.

کاهش محسوس برگزاری مراسم عروسی
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران می‌گوید اگرچه آمار دقیقی از کاهش مراسم عروسی در تالارهای تهران ندارد اما این کاهش محسوس است؛ دولت قول داده قیمت‌ها را به ثبات برساند و ما امیدواریم این اتفاق بیفتد.
خسرو ابراهیمی‌نیا با تشریح وضعیت دارندگان تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس در تهران به تسنیم اظهار داشت: امسال به دلایل گوناگون از جمله کاهش توان خرید مردم، متاسفانه شاهد کاهش تعداد برگزاری مراسمات از جمله مراسم عروسی در تالارهای تهران هستیم. وی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از میزان کاهش مراسم در تالارهای پذیرایی تهران ندارد، تصریح کرد: به‌رغم اینکه آمار دقیقی از این کاهش نداریم اما کاهش مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی تهران محسوس است. رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با بیان اینکه هر سال برگزاری مراسم عروسی در اسفندماه کاهش می‌یابد، هرگونه برنامه برای افزایش نرخ مصوب تالارهای پذیرایی را منتفی دانست و یادآور شد: واقعیت امر آن است که در شرایط فعلی، واحدهای صنفی در این حوزه بیکار هستند و سالن‌های پذیرایی هم بیشتر به دلیل آنکه در طبقات ساختمانی قرار دارند، قادر به تغییر شغل نیستند در حالی که در صنوف دیگر، اگر یک واحد نتواند در صنف خود درآمد مورد نظرش را داشته باشد، می‌تواند تغییر شغل دهد اما سالن‌های 300 نفره و بیشتر در صورتی که چرخ اقتصادی‌شان نچرخد هم قادر به تغییر شغل نیستند. ابراهیمی‌نیا گفت: امروز تالارهای پذیرایی به دنبال سود نیستند و تنها به دنبال آن هستند هزینه‌های روزانه خود را تامین و حقوق پرسنل‌شان را پرداخت کنند.


  نمایشگاه فرش و تابلوفرش دستباف ایرانی با هدف ترویج فرهنگ ایرانی، حمایت از کالای ایرانی در راستای شعار سال و معرفی صنعت فرش و تابلوفرش دستباف از تاریخ 29 بهمن تا سوم اسفندماه در مجموعه نیاوران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه علاوه بر عرضه برندهای برتر دستبافته‌های فرش و تابلوفرش از تبریز، مشهد، اصفهان، قم، بندر ترکمن، گبه شیراز، سیرجان، چهارمحال و بختیاری، بیجار، اردکان، کاشان و سنندج، صنایع دستی استان‌ها نیز عرضه می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا سوم اسفند ماه از ساعت 15 تا 21 و روز جمعه از 11 صبح تا 21 به مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه
 کنند.


Page Generated in 0/0075 sec