printlogo


کد خبر: 206655تاریخ: 1397/12/1 00:00
کتاب

روایت زندگی فرماندهان بزرگ  با طرح جلدی متفاوت در بازار نشر
«از چشم‌ها» نام مجموعه‌ای ۱۵ جلدی از انتشارات روایت فتح است که به زندگی تعدادی از فرماندهان بزرگ دفاع‌مقدس می‌پردازد و تعداد ۷جلد از این مجموعه با طرح جلدی متفاوت از هفته آینده راهی بازار نشر می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، «به مجنون گفتم زنده بمان» نوشته فرهاد خضری نام نخستین ‌کتاب از این مجموعه است که زندگی شهید حمید باکری را روایت می‌کند. «به مجنون گفتم زنده بمان» با نویسندگی فرهاد خضری، داستان زندگی شهید مهدی باکری، دومین کتاب این مجموعه ماندگار است و دهمین چاپ خود را به بازار نشر عرضه می‌کند. سومین کتاب این مجموعه که در ارتباط با شهید محمدابراهیم همت است، نامی مشابه مجموعه منتشر شده برای شهید مهدی باکری دارد، که چاپ سیزدهم آن راهی بازار نشر خواهد شد. «رد خون روی برف» عنوان چهارم این مجموعه است که همچون شماره‌های پیشین فرهاد خضری زندگی شهید محمود کاوه را از نگاه دیگران ترسیم کرده است. شهید مهدی زین‌الدین پنجمین شهیدی است که انتشارات روایت فتح در مجموعه «از چشم‌ها» با عنوان «تو که آن بالا نشستی» به قلم احمد جبل‌عاملی به آن پرداخته است. «مرگ از من فرار می‌کند» داستان زندگی شهید مصطفی چمران است که ششمین جلد این مجموعه را به خود اختصاص داده و چاپ دهم آن با نویسندگی فرهاد خضری راهی بازار نشر خواهد شد. «خدا می‌خواست زنده بمانی» هفتمین کتاب مجموعه «از چشم‌هاست» که در آن تصویر زندگی شهید علی صیاد شیرازی را ورق خواهید زد و همچون کتاب‌های دیگر این مجموعه با طراحی جلد جدید و نویسندگی فاطمه غفاری در بازار نشر عرضه می‌شود.

روایت داستانی تشکیل یگان موشکی در ایران منتشر شد
کتاب «خط مقدم» روایت داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی در ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم (پدرموشکی ایران) توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب برشی است مستند از میانه‌ خط زندگی حسن طهرانی‌مقدم به دور از تخیل و رویاپردازی‌های نویسندگی؛ از مرداد سال ۶۳ تا دی‌ماه سال ۶۵. مقطعی که اتفاقا پر است از حادثه و موانع پیچیده. پر از «نمی‌توانی»ها و «دیگر نمی‌شود»ها. پر از جمله‌ «اینجا دیگر آخر خط است». در مقدمه پژوهشگر کتاب می‌خوانیم: «اولین گام‌های پژوهشی‌مان را پیش از انتشار این کتاب در سال ۱۳۸۴ و با تشویق و حمایت‌های سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم برداشتیم. سردار طهرانی‌مقدم در مصاحبه، بیش از آنکه از خود بگویند از یاران شهیدشان گفته بودند و علاقه‌مند بودند که زحمات رزمندگان گمنام یگان موشکی در تاریخ ثبت و ضبط شود و به این حقیر تاکید می‌کردند که این شهدا را برای مردم الگو کن و این کار مرا سخت می‌کرد. برای نگارش این کتاب با بیش از 50 نفر مصاحبه‌های عمیق و مفصلی صورت گرفت. در مواردی برای تکمیل و رفع تناقضات و ابهامات، مصاحبه با برخی افراد بیش از ۲۰ بار تکرار شد».

ثبت‌نام بن‌کارت نمایشگاه کتاب تا پایان سال
مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت‌نام بن کارت‌های دانشجویی تا پایان سال‌جاری برای نمایشگاه کتاب خبر داد. به گزارش فارس، ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی و دشواری تامین کاغذ، به تدابیر اتخاذ شده از 3 ماه پیش اشاره کرد و بیان داشت: از حدود 3 ماه پیش به فکر بودیم که نمایشگاه کتاب و فروش کتاب برای ناشران و همچنین خرید کتاب برای مردم مشکل‌ساز نشود. در این راستا مکاتباتی انجام شد تا بودجه کامل سال ۹۷ یا فصل یارانه‌ها را کامل دریافت کنیم. وی در پاسخ به اینکه ثبت‌نام بن‌کارت‌ها از چه زمان آغاز خواهد شد، گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ پرونده تمام ثبت‌نام‌ها و کارهای اداری و دفتری نمایشگاه کتاب بسته شود.
 


Page Generated in 0/0071 sec