printlogo


کد خبر: 206656تاریخ: 1397/12/1 00:00
اخبار

«مادرانه» رونمایی می‌شود
مستند «مادرانه» امروز چهارشنبه اول اسفند در تالار سوره حوزه هنری رونمایی و اکران می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، مستند مادرانه به کارگردانی علیرضا باغشنی و تهیه‌کنندگی حسن سلطانی امروز با حضور وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم «عمار» در تالار سوره حوزه هنری رونمایی و اکران می‌شود. مستند «مادرانه» در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده و روایتی مستند از تلاش جمعی مادران در احیای هویت مادری است. علاقه‌مندان برای حضور در مراسم رونمایی و اکران مستند «مادرانه» می‌توانند به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، حوزه هنری، تالار سوره مراجعه کنند.

پخش مستند «روایت رهبری» 
مستند سریالی «روایت رهبری» جدیدترین ساخته مهدی نقویان پیرامون ماجرای انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب است که از امروز روی آنتن شبکه‌های یک و مستند سیما خواهد رفت. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه مستند «روایت رهبری» با همکاری موسسه پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی در 3 قسمت حدود 50 دقیقه‌ای ساخته‌شده است و با استفاده از تصاویر آرشیوی بکر و دیده نشده‌ای، ماجرای انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب را روایت می‌کند. این مستند از تصاویر آرشیوی دیده نشده‌ای از اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در 14 خرداد 68 و مباحثات صورت گرفته در این اجلاس، برای نخستین بار رونمایی می‌کند و اسناد اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در 15 مرداد سال 68 نیز برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شود. استعفای آیت‌الله منتظری، ارتباط آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی(ره) و انقلاب و دلایل انتخاب ایشان برای رهبری و... از جمله مباحثی است که در این مستند به آنها پرداخته ‌شده است. این مستند که با نگاهی تبیینی و دقیق به وقایع این برهه از زمان پرداخته است، چهارشنبه تا جمعه، اول تا سوم اسفند ساعت 19:30 از شبکه یک و ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.


فصل دوم «سارق روح» به تلویزیون می‌آید
تهیه‌کننده سریال «سارق روح ۲» گفت: پیش‌تولید سریال به کارگردانی احمد معظمی از فروردین‌ماه سال ۹۸ شروع می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده سریال «سارق روح ۲» درباره زمان شروع فصل جدید این سریال گفت: پیش‌تولید سریال «سارق روح2» را از فروردین‌ماه سال آینده به کارگردانی احمد معظمی شروع می‌کنیم. وی افزود: به دلیل ملاحظات فنی، سیناپس کار خیلی کامل و حدود یکصد قسمت است که به فیلمنامه نهایی نزدیک است و به همین دلیل نگارش فیلمنامه کلی خیلی زمان‌بر نیست. سریال 50 قسمتی «سارق روح ۲» با طرحی از مرتضی اصفهانی توسط هومان فاضل و گروهش با مشاوره محتوایی اصفهانی نوشته می‌شود. فصل نخست «سارق روح» در ژانر معمایی برگرفته از یک ایده پژوهش‌محور بود که به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد. محور اصلی سریال، تلاش‌های دستگاه امنیتی برای بررسی علمی و مقابله با پدیده گروه‌های شبه‌عرفانی و حلقه‌های شبه‌دینی جدید بود.


نامه سینماگران آمریکایی به یک قاضی دادگاه
به دنبال وخامت حال جسمی قاضی دادگاه عالی آمریکا به جهت سرطان ریه، استیون اسپیلبرگ، کارگردان سرشناس و تقریبا ۲۰ چهره درجه یک هالیوودی از بردلی کوپر گرفته تا کویینسی جونز، کارتی را جهت ارسال به این خانم امضا کردند که روی آن نوشته شده است: «شما یک یادآوری بزرگ برای ما هستید مبنی بر اینکه باید برای حقیقت جنگید». به گزارش هالیوود ریپورتر، گفته می‌شود در صورت فوت وی، ترامپ می‌تواند جانشین‌ او را انتخاب کند. با توجه به اینکه تاکنون ترامپ ۲ قاضی محافظه‌کار دادگاه عالی را انتخاب کرده، اضافه شدن یک قاضی محافظه‌کار دیگر به این گروه، کار را برای مخالفان ترامپ خیلی سخت می‌کند. قاضی‌ها تا آخر عمر در پست‌شان باقی می‌مانند.


Page Generated in 0/0067 sec