printlogo


کد خبر: 206657تاریخ: 1397/12/1 00:00
آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با دیدار استقلال - پارس جنوبی جم
اتحاد آبی ها برای برد

هفته نوزدهم هجدهمین دوره لیگ برتر از عصر امروز با برگزاری یک دیدار آغاز می‌شود و در تهران 2 تیم استقلال و پارس‌جنوبی جم به ملاقات یکدیگر خواهند رفت. استقلال پس از آنکه چندین هفته روند صعودی طی کرد و با بردهای پرگل متوالی و کلین‌شیت‌های ممتد خود را در حد یک مدعی نشان داد، هفته گذشته در تبریز دچار لغزش شد و با یک گل برابر تراکتورسازی تن به شکست داد. استقلال این فصل 2 چهره متفاوت داشته و در برابر تیم‌های پایین جدول بی‌رحم و مقابل بالانشینان ناکام نشان داده است. آبی‌ها این فصل در ۸ دیداری که با تیم‌های نیمه بالای جدول داشتند تنها موفق به کسب یک پیروزی شده‌اند. پارس‌جنوبی حریف این هفته استقلال نیز که در نیمه نخست جدول جا دارد در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر موفق به شکست رقیب آبی‌پوش خود شد و نخستین شکست فصل را به این تیم تحمیل کرد. استقلال اگر می‌خواهد تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی قرار گیرد محکوم به پیروزی در این دیدار است.2 تیم تاکنون ۳ بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که ۲ برد سهم پارس‌جنوبی و یک پیروزی سهم استقلال است. پیروزی ۴ بر صفر استقلال برابر نماینده استان بوشهر، سنگین‌ترین شکست پارس‌جنوبی از زمان حضور در لیگ برتر است. مهدی تارتار با تنها تیمی که موفق به شکست دادن استقلال شده، پارس جنوبی است و در ۱۰ تقابل با این تیم جز ۲ پیروزی ۷ بار متحمل شکست شده و جدال تارتار و استقلال فقط یک بار مساوی شده است. پارس‌جنوبی هفته گذشته پس از ۴ بازی بالاخره موفق به کسب پیروزی شد. این تیم در این فصل از نظر نتیجه‌گیری کاملاً در تعادل بوده و در ۱۸ بازی صاحب ۶ پیروزی، ۶ تساوی و ۶ باخت شده است و تیم هفتم جدول است. شرایط این تیم به گونه‌ای است که نه دغدغه سقوط دارد و نه شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌توان برای آن متصور شد.
شفر: حربه‌ حریف را خنثی می‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به دیدار برابر پارس‌جنوبی جم گفت: با توجه به شرایطی که در جدول داریم باید برابر این تیم به پیروزی برسیم و حربه‌هایی را که این تیم دارد خنثی کنیم. وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار امروز برابر پارس‌جنوبی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی چند روز گذشته گفت: بازی مهمی پیش رو داریم که باید برای عقب نماندن از کورس قهرمانی 3 امتیاز آن را کسب کنیم. سرمربی تیم فوتبال استقلال در آنالیز فنی حریف امروز تیمش گفت: آنها تیم محکمی هستند که در شهر جم هم نمایش خوبی داشتند و توانستند ما را شکست دهند. باید با استفاده از پاس‌‌های بلند بازی آنها را متوقف کنیم. وینفرد شفر ادامه داد: تلاش ما باید این باشد درون محوطه جریمه حریف پاس‌‌های پرتعدادتری بدهیم تا تاکتیک و حربه آنها را خنثی کنیم. بازی سختی خواهد بود اما تلاش می‌کنیم 3 امتیاز را کسب کنیم. سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه در دیدار گذشته روی یک ضدحمله گل خوردیم به تدابیر در نظر گرفته شده برای دیدار امروز برابر پارس اشاره کرد و گفت: باید سخت تلاش کنیم و زحمت بکشیم.  اگر بتوانیم میانه میدان را کنترل کنیم شرایط بهتری خواهیم داشت. وی ادامه داد: بازیکنان ما باید تلاش کنند وظایف‌شان را به‌درستی در زمین انجام دهند. همان‌طور که بازیکنان در تمرین تلاش می‌کنند باید در زمین مسابقه هم همین کار را تکرار کنند تا به برتری برسیم. البته باید امیدوار باشیم تماشاگران زیادی هم به ورزشگاه بیایند، چرا که به حمایت آنها نیاز داریم و به عنوان یار دوازدهم می‌توانیم تیم را تقویت کنیم. سرمربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه بازیکنان جدید دیر به تمرینات اضافه شدند، گفت: آنها به زمان نیاز دارند تا به آمادگی لازم برسند. ایسما، پاتوسی و منشا کیفیت فنی خوبی دارند اما باید به آمادگی خوبی برسند. ایسما یک مدت در تعطیلات بود اما پاتوسی در لیگ آفریقای جنوبی بازی می‌کرد و در شرایط مسابقه بود. لیگ ایران از آفریقای جنوبی بهتر و فیزیکی‌‌‌‌‌‌تر است. پاتوسی باهوش است و پاس‌‌های خوبی می‌دهد و ایسما نیز برای ما گل زد و کیفیت فنی خوبی دارد اما برای ۹۰ دقیقه آماده نیست و اختصاصی با او تمرین می‌کنیم تا آماده شود. منشا از نظر بدنی شرایط بهتری دارد و هر سه می‌توانند بعد از آماده شدن به ما کمک کنند.
تارتار: برای 3 امتیاز بازی می‌کنیم
سرمربی پارس جنوبی جم می‌گوید تیمش در هفته منتهی به دیدار با استقلال، شرایط خوبی را سپری کرده است. مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال اظهار کرد: بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی خیلی سخت است. استقلال در بازی قبل شکست خورده و در چنین شرایطی آنها دنبال بردن تیم ما هستند تا به جمع مدعیان قهرمانی بازگردند اما ما هفته خوبی را سپری کرده‌ایم. سرمربی پارس جنوبی جم ادامه داد: از نظر روحی و اعتماد به نفس شرایط خوبی داریم. برای 3 امتیاز بازی می‌کنیم. با احترام به تیم خوب و بزرگ استقلال و هوادارانش برای بردن این تیم به میدان می‌رویم. در آماری که از تیم ما به جا مانده، 6 تساوی وجود دارد که نشان می‌دهد ما همیشه برای بردن بازی را شروع کرده و هر وقت اشتباه کردیم، شکست خورده‌ایم. یک بازی زیبا را از جانب هر دو تیم تماشا خواهیم کرد. وی درباره محرومیت و مصدومیت بازیکنانش گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، ما در 8 روز 3 بازی انجام می‌دهیم. بازی عقب افتاده هم نداریم. اگر استقلال بازی عقب افتاده دارد، آنها 5 روز استراحت می‌کنند ولی ما 4 روز زمان استراحت داریم. مطمئن باشید بازیکن آسیب‌دیده داریم که اگر یکی، دو روز بازی ما جابه‌جا می‌شد احتمالا به این بازی می‌رسیدند. تارتار تاکید کرد: واقعا این بی‌عدالتی تا چه زمانی باید در فوتبال ما باشد؟ باید این تبعیض‌ها از بین برود. نمی‌شود همیشه برنامه‌ها طوری باشد که تیم‌های بزرگ سود ببرند. این ظلم به سایر تیم‌هاست. سرمربی پارس‌جنوبی اضافه کرد: امیدوارم فوتبال‌مان به جایی برسد که نگاه‌ها به همه تیم‌ها برابر باشد. شب گذشته (دوشنبه شب) هم مشخص شد یک بازیکن استقلال مشکلاتی برای بازی در لیگ دارد اما گویا برابر ما بازی می‌کند. امیدوارم قوانین در فوتبال ما درست اجرا شود. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید قوانین درست اجرا شود. تنها کاری که باید فدراسیون فوتبال انجام دهد، آوردن سیستم کمک‌داور ویدئویی به فوتبال‌مان است. در حال حاضر در حق یکسری تیم‌ها و مربیان اجحاف می‌شود. تیم‌های بزرگ از اشتباهات داوری سود می‌برند و در حق تیم‌های ضعیف و مظلوم اجحاف می‌شود.


Page Generated in 0/0286 sec