printlogo


کد خبر: 206658تاریخ: 1397/12/1 00:00
آیا پاتوسی اجازه بازی در لیگ ایران را دارد؟
قانون می گوید بله

زهره فلاح‌زاده: استقلال در حالی امروز به مصاف پارس‌جنوبی می‌رود که در دور رفت به این تیم در جم باخته بود.
آبی‌ها که این روزها با مشکل بی‌پولی، اختلاف اعضای باشگاه و نبود زمین تمرین مناسب مواجه هستند، مشکلی هم بر سر بستن قرارداد با آیاندا پاتوسی، هافبک جدید خود دارند.
استقلالی‌ها برای صدور مجوز بازی پاتوسی 2 هفته تمام برای استعلام گرفتن روابط بین‌الملل فدراسیون ایران از فدراسیون آفریقای جنوبی در وضعیت مبهمی قرار داشتند و مشخص نبود مجوز بازی این بازیکن بالاخره صادر می‌شود یا خیر. سرانجام این بازیکن روز شنبه ۲۷ بهمن‌ماه از سوی سازمان لیگ مجوز لازم جهت بازی کردن در استقلال را گرفت.
آبی‌ها پس از 2 هفته این در و آن در زدن توانستند سدی را که مقابل هافبک خود می‌دیدند بشکنند و خود را برنده این جنگ 2 هفته‌ای اعلام و در واقع پاتوسی را مهیای بازی با پارس‌جنوبی کنند اما درست 2 روز قبل از این دیدار و در برنامه 90 حواشی‌ عجیبی علیه آنها به راه افتاد.
عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 به صراحت اعلام کرد به دلیل اینکه هنوز ITC پاتوسی به دست سازمان لیگ نرسیده، این بازیکن نمی‌تواند برای آبی‌‌پوشان بازی کند و در واقع بازی کردن هافبک آفریقایی‌تبار آبی‌ها در این تیم غیرقانونی است، البته باید از عادل پرسید چرا یک حقوقدان ورزشی را روی خط برنامه‌اش نیاورد تا به استناد به صحبت‌های او، حرف خود را به کرسی بنشاند؟! اینکه مجری برنامه 90 بگوید چند حقوقدان که نخواستند اسم‌شان فاش شود، حرف من را تأیید کردند و پاتوسی نمی‌تواند برای استقلال بازی کند، مدرک کافی‌ برای رد صحبت‌های استقلالی‌ها نیست.
در برنامه 90 نیاز بود یک حقوقدان درباره آینده پاتوسی در استقلال نظر دهد که این اتفاق نیفتاد.
البته قانون می‌گوید زمان درخواست ITC از فدراسیون مبدأ برای صدور مجوز بازی بازیکن مهم است، نه گفته عادل مبنی بر اینکه چون هنوز ‌آی‌تی‌سی پاتوسی نرسیده، او نمی‌تواند بازی کند.
چند ساعتی از برنامه 90 نگذشته بود که تأییدیه فیفا مبنی بر قانونی بودن قرارداد آیاندا پاتوسی با استقلال به فدراسیون فوتبال ایران رسید و این یعنی مشکلی برای همراهی این بازیکن با استقلالی‌ها نیست. این یعنی عادل بدون اطلاعات کافی در برنامه‌‌اش دنبال سوژه بوده تا هواداران را میخکوب تلویزیون کند!
بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، کابوس غیرقانونی بودن قرارداد پاتوسی با استقلال به پایان رسید، البته امیدواریم بازیکن جنجالی آبی‌ها در زمین بتواند خودی نشان دهد و این همه دردسری که مدیران این باشگاه برای حضور او در استقلال داشتند، یک جایی به بار بنشیند.
آنچه در انتها باید به آن اشاره کرد، این است که این بازیکن راحت به استقلال نیامد، پس راحت هم نباید از دست برود!


Page Generated in 0/0300 sec