printlogo


کد خبر: 206661تاریخ: 1397/12/1 00:00
اخبار

ماجرای سرقت 50 دوچرخه از هیأت دوچرخه‌سواری البرز چه بود؟
رئیس هیات دوچرخه‌سواری البرز گفت: خبر سرقت 50 دوچرخه از هیات دوچرخه‌سواری شایعه است. مجید سبزه‌پرور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اخبار منتشر شده درباره سرقت 50 دوچرخه از هیات دوچرخه‌سواری استان گفت: هیات دوچرخه‌سواری استان طی یک فقره چک اقدام به خرید تعدادی دوچرخه کرده بود که دبیر این هیات پس از تحویل این دوچرخه‌ها، آنها را به اداره کل ورزش و جوانان ارجاع داده و بعد از آن دوچرخه‌ها به استانداری تحویل شده است. سبزه‌پرور گفت: شاید بهتر بود دبیر هیات قبل از تحویل دوچرخه‌ها به اداره کل ورزش و جوانان، آنها را به هیات تحویل می‌داد تا بعد از بررسی‌های لازم فرآیند تحویل‌شان به استانداری انجام شود ولی در کل هیچ سرقتی نشده و دوچرخه‌ها موجود هستند. وی با بیان اینکه در حال حاضر اعضای حرفه‌ای هیات دوچرخه‌سواری استان بیش از 100 نفر و آماتورها هم حدود 900 نفر هستند، ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های دوچرخه‌سواری برای بانوان از جمله تمرین در فضا و پیست خاص، نسبت ورزشکاران زن این رشته در مقایسه با مردان کمتر است. سبزه‌پرور توضیح داد: در حال حاضر حدود 75 درصد رکابزنان حرفه‌ای البرز مرد و مابقی زن هستند که امید است در آینده نزدیک شاهد افزایش جمعیت بانوان دوچرخه‌سوار استان باشیم. وی با اشاره به برگزاری طرح استعدادیابی این رشته در مدارس عنوان کرد: طرح استعدادیابی انجام شد و حدود 8 نفر از جوانان و نوجوانان دوچرخه‌سوار البرزی برای شرکت در اردوی تیم‌ملی انتخاب شدند.

ساره جوانمردی به مدال طلای تپانچه بادی جهان دست یافت
ساره جوانمردی به مدال طلای تپانچه ۱۰ متر بادی بانوان رقابت‌های تیراندازی معلولان در امارات دست یافت. در چهارمین روز از مسابقات جام‌جهانی تیراندازی معلولان که در العین امارات در حال برگزاری است، ساره جوانمردی تیرانداز کشورمان با ثبت رکورد 6/232 در مرحله فینال، در ماده P۲ قهرمان شد. جوانمردی در مرحله مقدماتی با ثبت رکورد ۵۷۷ موفق به رکوردشکنی شد و در جایگاه نخست مرحله مقدماتی ایستاد. همچنین سمیرا ارم دیگر نماینده کشورمان با رکورد ۵۴۶، دوازدهم شد و زیور فدایی نیز با رکورد ۵۴۱ در جایگاه چهاردهم قرار گرفت. تیم‌ملی تیراندازی معلولان تاکنون موفق به کسب یک طلا و یک برنز شده است و در ادامه این مسابقات، پنجشنبه ۲ اسفند ماه، مهدی برنایی و زهرا غلامزاده در ماده R۴ تفنگ مختلط بادی ۱۰ متر ایستاده، کلاس SH۲ به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

جذب پاتوسی قانونی است
اطمینان خطیر
معاون ورزشی باشگاه استقلال می‌گوید قرارداد پاتوسی طبق قوانین نقل و انتقالات فیفا مشکلی ندارد. علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره مباحثی که مبنی بر غیرقانونی بودن ثبت قرارداد آیاندا پاتوسی، بازیکن اهل آفریقای جنوبی‌ آبی‌پوشان به خاطر نیامدن کارت ITC در زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ برتر مطرح شد، گفت: «طبق ماده ۸-۲ پیوست نقل و انتقالات فیفا،  فیفا به صراحت اعلام می‌کند، درخواست‌ ITC باید تا آخرین زمان نقل و انتقالات توسط فدراسیون فوتبال مبدا ثبت شود. فدراسیون مبدا که آفریقای جنوبی است ۷ روز مهلت دارد درخواست ITC را یا کانفرم (تایید) یا ریجکت (رد) کند یا بی‌پاسخ بگذارد. اگر کانفرم کرد که دیگر مشکلی نیست».
خطیر گفت: «فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی یک روز پس از درخواست ما، کانفرم کرد. فدراسیون آفریقای جنوبی حتی ممکن بود به دلیلی مانند مشکل حقوقی بین پاتوسی و باشگاه کیپ‌تاون این درخواست را ریجکت کند، مانند اتفاقی که بین ما و تیام رخ داد و باشگاه استقلال، درخواست ITC او را ریجکت کرد. در این زمان، سر و کار بازیکن با فیفا است و بازیکن می‌تواند به فیفا شکایت کند تا اگر حق با او بود، فیفا برای او ITC  صادر کند. اگر فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی بعد از ۷ روز بی‌پاسخ می‌گذاشت، فدراسیون فوتبال ایران می‌توانست پس از ۱۵ روز به صورت مشروط اقدام به صدور ITC بکند. این موضوعاتی که درباره غیرقانونی بودن قرارداد پاتوسی مطرح شده، وجاهت قانونی ندارد و هواداران از این بابت نگران نباشند. پاتوسی هیچ مشکلی برای بازی در لیگ ایران و بازی‌های آسیایی نخواهد داشت. به ضرس قاطع می‌گویم پاتوسی می‌تواند برای استقلال به میدان برود».


Page Generated in 0/0068 sec