printlogo


کد خبر: 206685تاریخ: 1397/12/2 00:00
آیت‌الله جنتی در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور:
منکر بزرگ، دروغ گفتن برخی مسؤولان به مردم است
هرگونه منکر از سوی هر مسؤولی چه رئیس‌جمهور باشد و چه وزیر، باید به وی تذکر داده شود

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر به حجاب نیست، تاکید کرد منکر بزرگ، دروغ گفتن برخی مسؤولان به مردم است.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، نشست اعضای اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور دیروز با حضور سران کشوری و لشکری در مرکز این ستاد برگزار شد و در آن از خدمات و زحمات آیت‌الله جنتی در طول ۲ دهه فعالیت و خدمات ایشان در رأس ستاد امر به معروف تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در این نشست که ریاست آن برعهده حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران بود، از خدمات و زحمات آیت‌الله جنتی در طول 2 دهه فعالیت و خدمات ایشان در راس ستاد امر به معروف تقدیر و تشکر به عمل آمد. همچنین در این نشست که به منظور تبیین مواضع و رویکردهای جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد، حجت‌الاسلام صدیقی، رئیس ستاد و حجت‌الاسلام جلیل محبی، دبیر ستاد به ارائه گزارشاتی از وضعیت موجود فضای کشور در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تشریح الزامات و بایسته‌های این موضوع خطیر پرداختند.
در ابتدای این نشست رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت‌های ایجادشده در راستای یک حرکت عظیم و موثر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امروز در جامعه نیروهای ولایی و انقلابی کم نداریم و حضور نیروی انقلابی است که باعث آبادانی کشور می‌شود. لذا جذب نیروی جوان انقلابی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها از الزامات اساسی است.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر ضرورت ملموس و عینی بودن خروجی فعالیت ستاد امر به معروف در سطح جامعه عنوان کرد: در اصل مجری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را باید خود مردم بدانیم. مردم مسؤول اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه منکر بزرگ دروغ گفتن برخی مسؤولان به مردم است، اظهار داشت: هرگونه منکر از سوی هر مسؤولی چه رئیس‌جمهور باشد چه وزیر و غیره، باید با روش درست و موثر به وی تذکر داده شود. قانون در این زمینه بر ما الزام دارد این وظیفه را به صورت دقیق و کامل پیگیری کنیم و به انجام برسانیم. رئیس مجلس خبرگان رهبری در تبیین ضرورت امر به معروف همگانی و وظیفه خطیر ستاد امر به معروف کشور افزود: هرکسی در هر کجا دید عملکرد مناسب نیست وظیفه دارد تذکر دهد. فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر به حجاب نیست؛ تنها وظیفه امر به معروف در برابر نخواندن نماز و خوردن شراب نیست. از جمله معروف‌ها داشتن نظم است، حفظ اموال عمومی و بیت‌المال است که در قالب فرهنگی مثلا باید از طریق صداوسیما و... مردم را توجیه و در این جهت فعال کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امر به معروف خیرخواهی است. این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. کارمندان در ادارات باید این را یاد بگیرند چنانچه در اداره‌‌ای رئیس بیت‌المال را حیف و میل می‌کند وظیفه کارمندان است به وی تذکر بدهند. اگر قاضی رشوه گرفت کارمندان موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند. فقط  در این صورت است که فرد خلافکار متوجه می‌شود در همه جا از جانب همه افراد تحت نظارت است.
مردم در ادارات احساس عزت نمی‌کنند
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به دور جدید فعالیت‌ها و رویکرد این ستاد عنوان کرد: احیای مجدد امر به معروف و نهی از منکر نیازمند همت و قیام از سوی تمام دستگاه‌ها و مسؤولان است. وی با تأکید بر وجود مشکلات در مساله معارف و منکرات در سطح جامعه و کشور افزود: وضع فرهنگی موجود در کشور بحرانی است. مردم در ادارات احساس عزت نمی‌کنند. باید از ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمینه‌ها استفاده شود که ان‌شاءالله عزم و رویکرد جدید این ستاد کشوری با همت تمام اعضا و مسؤولان آن، بر این زمینه مصروف داشته خواهد شد.
برخی در حال ناراضی‌پروری در جامعه هستند
آیت‌الله خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و دیگر سخنران نشست دیروز ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن ابراز خرسندی از نگاه فعالانه و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف اظهار داشت: این می‌تواند از وظایف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد که برخی عناصر ناراضی‌پرور در جامعه را شناسایی و با آنها برخورد کند، چرا که خطر این مساله از فساد اقتصادی هم بدتر است.
باید مشکلات مردم حل شود
به گزارش فارس، در ادامه این نشست فرمانده نیروی انتظامی طی سخنانی از اظهارنظر دوگانه برخی مسؤولان پیرامون گشت ارشاد انتقاد کرد. سردار اشتری در این باره گفت: باید در این ستاد وحدت نظر داشته باشیم، برخی با تز روشنفکری در پشت تریبون می‌گویند گشت ارشاد لازم نیست، اگر کسی موردی، صحبتی یا نکته‌ای دارد بیاید به مقام مسؤول بگوید تا بررسی شود.چرا برخی اینچنین در ذهن مردم دوگانگی ایجاد می‌کنند؟
وی با تأکید بر این  مساله افزود: در بخش دیگری از امر به معروف و نهی از منکر مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم. مشکلات اقتصادی در شب عید را حل کنیم، با کار شبانه‌روزی مشکلات کارخانجات را حل کنیم. یک سال و نیم است توان پلیس صرف مدیریت اعتراضات در کف خیابان‌ها شده است. خب! اینکه کار پلیس نیست! باید مشکلات مردم حل شود؛ نه اینکه با مردم برخورد شود. واقعیت این است مردم با مشکلات ریشه‌ای روبه‌رو هستند که راه‌حل‌های ریشه‌ای نیز نیاز دارد.


Page Generated in 0/0068 sec