printlogo


کد خبر: 206690تاریخ: 1397/12/2 00:00
اخبار

بانک‌ها امسال 538 هزار میلیارد تومان وام پرداخت کردند
تسهیلات پرداختی بانک‌ها در 10 ماهه سال 1397 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 538 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال 96 برابر 4/16 درصد افزایش داشته است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در بخش‌های اقتصادی در این مدت مبلغ 316 هزار میلیارد تومان برابر 8/58 درصد کل تسهیلات پرداختی بوده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن 121 هزار میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص 4/38 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش‌های اقتصادی است. بر این اساس 153 هزارمیلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت شده است. همچنین تعداد 246648 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 620 میلیون تومان پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی دیگر بخش‌ها است. درضمن در بخش خدمات تعداد 4435787 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 500 میلیون تومان پرداخت شده است. گفتنی است سهم بخش کشاورزی از تسهیلات پرداختی 8 درصد، سهم صنعت و معدن 29 درصد، مسکن و ساختمان 9 درصد، بازرگانی 14درصد، خدمات 41 درصد و دیگر بخش‌ها 1/0 درصد بوده است. در 10 ماه گذشته بالغ بر 20 هزار و 600 میلیارد تومان وام برای خرید مسکن در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

به‌زودی شرکت‌های هوایی هواپیما وارد می‌کنند
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز واردات تعدادی هواپیما به کشور از سوی این سازمان خبر داد. علی عابدزاده افزود: کانال مالی برای خرید این هواپیماها تعیین شده و ایرلاین‌ها کانال مالی برای واردات این هواپیماها را ایجاد کرده‌‌‌اند. عابدزاده در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات خرید این هواپیماها اظهار داشت: قرار است بزودی تعدادی هواپیما از سوی شرکت‌‌های واردکننده هواپیما که همان شرکت‌‌های هواپیمایی هستند، وارد ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور شوند و سازمان هواپیمایی کشوری مجوز واردات این هواپیماها را صادر کرده است. وی ادامه داد: ما به عنوان نهاد حاکمیت واردکننده نیستیم و دخالتی در کار نداریم. عابدزاده از بیان نام کشورهای فروشنده هواپیما به ایران خودداری کرد. پیش از این سیداحسن علوی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفته بود عراق و ترکیه برای ایجاد شرکت‌‌های واردکننده هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.


پارس‌خودرو: خریداران ساندرو انصراف دهند
شرکت پارس‌خودرو در قالب اطلاعیه‌ای پیشنهاداتی را برای خریداران خودروهای ساندرو اتومات و دنده‌ای که هنوز محصولات خود را تحویل نگرفته‌اند اعلام کرد. به گزارش تسنیم، پارس‌خودرو در این اطلاعیه نوشته است: به دلیل تأخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی و نظر به درخواست‌های زیاد تعدادی از مشتریان این گروه از محصولات، پیشنهاداتی برای آن دسته از مشتریان که تاکنون دعوتنامه تکمیل وجه مابه‌التفاوت برای‌شان صادر نشده است، ارائه می‌شود. بر اساس این اطلاعیه، در مرحله اول امکان تبدیل فقط برای تعهدات خودروی اتومات و دنده‌ای با زمان صدور دعوتنامه تیرماه 97 از ساعت 16 روز چهارشنبه مورخ یک اسفند 97 فعال شد. پارس‌خودرو طرح‌های پیشنهادی قابل اجرا برای محصولات رنو را 4 طرح برشمرد و به ثبت‌نام‌کنندگان ساندرو یادآور شد که می‌توانند یکی از طر‍‌ح‌های «انصراف»، «تبدیل مدل خودرو»، «الحاقیه قرارداد» و طرح پیشنهادی «خرید انصرافی» را انتخاب کنند.


Page Generated in 0/0111 sec