printlogo


کد خبر: 206697تاریخ: 1397/12/2 00:00
اخبار

نمایندگان مجلس مصوب کردند
رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس
نمایندگان مجلس مصوب کردند آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف، رایگان شود.
به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جلسه علنی روز چهارشنبه در جریان  بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، بند الحاقی دیگری به تبصره 6 اضافه کردند.
بر اساس این بند الحاقی، تمام واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش‌وپرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز با رعایت الگوی مصرف معاف هستند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعمل متوسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو و آموزش‌وپرورش حداکثر تا 3 ماه ابلاغ و اجرا می‌شود. در همین باره جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پیشنهادی با بیان اینکه «ما به مدارس سرانه نمی‌دهیم و به مردم هم تأکید می‌کنیم به مدارس پول ندهند و اگر کمکی شود مدیر را توبیخ می‌کنیم» گفت: این مشکل تمام واحدهای آموزشی در سراسر کشور است، بنابراین همان‌گونه که حسینیه‌ها و مساجد را از پرداخت عوارض آب، برق و گاز معاف کردیم، مدارس را هم معاف می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی  اعلام کرد
برقراری سالانه ۲۰ میلیون تماس  با پلیس ۱۱۰
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برقراری سالانه ۲۰ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰، گفت: سرعت عمل پلیس برای حضور در صحنه و میدان عمل به طور میانگین ۷ الی ۱۰ دقیقه است.
به گزارش تسنیم، سردار  حسین اشتری در همایش معاونت عملیات ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اخیر در زاهدان اظهار کرد: با حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، عملیات روانی دشمن در ناامیدسازی مردم و تزریق سیاه‌نمایی در جامعه ناکام ماند. فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، تصریح کرد: بیانیه فرماندهی معزز کل قوا مبنی بر «گام دوم انقلاب» نصب‌العین ناجا در پیشبرد اهداف است. وی گفت: توجه بر علم و پژوهش یکی از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در این بیانیه است، معتقدیم هر چند مبانی علمی و پژوهشی طی سال‌های اخیر در نیروی انتظامی تقویت شده اما همچنان همه اقدامات در نیروی انتظامی باید مبنای پژوهشی و تحقیقی داشته باشد. اشتری تصریح کرد: توجه بر معنویت و اخلاق نیز از دیگر موارد اشاره شده در «بیانیه گام دوم انقلاب» است، خوشبختانه وجه تمایز پلیس جمهوری اسلامی ایران با پلیس سایر کشورها توجه بر «معنویات» و «اخلاقیات» است اما باید آحاد فرماندهان و کارکنان برای تقویت این مهم تلاش مضاعف کنند. اشتری با اشاره به برقراری سالانه 20 میلیون تماس مردمی با سامانه تلفنی 110، خاطرنشان کرد: سرعت عمل پلیس برای حضور در صحنه و میدان عمل به طور میانگین 7 الی 10 دقیقه است و باید تلاش کنیم خدمات انتظامی به مردم بهبود یابد.

صدور بیش از ۴۴ میلیون کارت ملی هوشمند
سخنگوی سازمان ثبت احوال از صدور بیش از ۴۴ میلیون کارت هوشمند ملی خبر داد.
سیف‌الله ابوترابی آخرین آمار ثبت‌نام و صدور کارت ملی هوشمند را تشریح کرد و به ایسنا گفت: بیش از ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است. وی گفت: به طور تقریبی جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر نیز هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان مراجعه نکرده‌اند که باید هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0167 sec